Media ja itsetunto - Terveys ja hyvä olo

Jennana

No kiitoksia, tästä tosin ei helpolla parane jos se joskus lähti käyntiin. Ehkä vielä jonain päivänä.

Mutta sun tilanteessa se puhuminen ehkä paras vaihtoehto kuitenkin, sun pitäis itse tajuta että ei ne laihat ole aitoja, ne joutuu kokoajan pohtimaan syömisiään. Hassua, miten jostakin perustarpeesta tulee se asia mikä ohjailee elämää.

Voimia itsellesikin. <:

Kommentit (4)

Grim

Kiitos (: sehän se oliskin kun vois unohtaa koko jutun ja yksinkertasesti elää ilman mokomia ajatuksia..kun se olisikin niin helppoa. Ainakin nyt aluks yritän elää terveellisesti eli en pidä itteäni nälässä tai muuta vastaavaa.

Mut kiitos kun vaivauduit vastaamaan (:

Grim

En löytänyt suoraan vastaavaa aihetta joten tein oman :) siirtäkää pois jos ei kuulu tänne :D

Eli ennen olin täysin tyytyväinen itseeni jne mutta nyt viimesen vuoden aikana oon alkanu inhoamaan ulkonäköäni yhä enemmän. Luulen että syynä tähän on esim voicella pyörivien naistanssijoiden kropat joille omani ei vedä vertoja. Poikaystävä ei voi ymmärtää miksen pidä itsestäni ja hän kehuukin mua jatkuvasti, mutta en voi vaan uskoa ja ärsyynnyn vaan enemmän kun hän kehuu. Tiedän että mun pitäis vaan opetella hyväksymään itteni jne mutta ongelma on se, että en halua hyväksyä itseäni tällaisena, vaan hoikempana. Olen laihtunut n 6 kiloa siitä kun tää koko juttu alkoi ja alottanu paljon terveellisemmät elämäntavat ja näin, mikä onkin hyvä asia mutta tuntuu etten enää jaksa tätä jatkuvaa itseni piinaamista, mutta en osaa lopettaakkaan. Oon kuitenkin ihan normaalipainonen ja tuntuu että oon julma ihminen kun jaksan ajatella mitättömiä läskejäni kun jotku toisella puolen maailmaa kärsii nälkää jne. eli, onko muilla samanlaisia kokemuksia ja jos on, niin miten ootte selvinneet? ja onko ideoita miten saisin omia käsityksiäni muuttumaan?

Jennana

No kuulostaa sinänsä tutulta, omani ei vain lähtenyt mistään voicen naisista - tiedän että he ovat epäaitoja ja heidät on nimeomaan kropan takia sinne valittu, vaan ihan oikean elämän laihoista ihmisistä. Musta laihan päällä kaikki vaatteet näyttää hyvältä, peppu on pyöreä, ja reidet on ne, mitä eniten haikailen noilta upeilta laiheliineilta. Ja sitten se itsekuri mitä heillä on, miten he pystyvät kieltäytyä ruoasta ! Itse rakastan ruokaa, ja tunsin oloni todella epäonnistujaksi heidän rinnallaan.
No, itsellä tämä sitten johti laihdutteluun ja syömisten tarkkailuun. Jos söin liikaa tai liian epäterveellistä, kävin oksentamassa. Vielä nykyäänkään en osaa syödä vatsaa täydeksi, oksennusrefleksi tulee niin helposti.
En tietenkään sano, että sun tulevaisuus tulee oleen kamppailessa syömishäiriötä vastaan, mutta kukaan joka sitä ei oo kokenu, ei tiedä miten helposti se oikeastaan hallitseekin sun elämistä.

Tää on aikamoista h*lvettiä, ei laihuus tehny musta kaunista, ei se tehny musta onnellista. Se vaan on sairaus mikä leviää varsinkin nuorten naisten keskuudessa. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että kuuntele poikaystävääsi, lakkaa katselemasta ihmisiä jotka saavat itsellesi tuon "miksen mä ole kuin he" ajatuksen päälle. Yritä tehdä asioita joista voit oikeasti nauttia miettimättä sitä miltä näytät tai että tuo toinen nainen on varmasti pari kiloa hoikempi kuin sinä.
Mä itse tähän en pysty, enkä toivo että kukaan joutuu tähän kierteeseen.
Puhu sun poikaystävälle. Yritä kertoa samat jutut mitä sä äsken kirjoitit tänne, anna hänen ehkä lukea tuo teksti ? Toivon, että edes sä voisit olla fiksumpi kun me muut jotka tähän lankesivat.

Grim

Kiitos : ) En osais edes kuvitella miten vaikea olis "päästä eroon" syömishäiriöstä jos tämäkin on jo niin vaikeeta :s poikaystävä onki ollu ainoo auttaja tässä tilanteessa, sille mä tätä tilannettani valitan joka ikinen ilta mutta en oikein tiedä mikä pääni sais kääntymään :S
Mä olen joskus miettiny oksentamista mutta en oo kuitenkaan kokeillu koska tiedän että se olis jotenkin jo "liikaa". Yritän kuitenkin pysyä ihan terveenä.. parhaimmassa tapauksessa syyttelen geenejäni kun en ole syntynyt hoikaksi. jotkuthan on vaan sellasia ketkä ei yksinkertasesti liho ei sitten millään...

Mutta voimia sulle (: koita parantua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat