Naposteltavaa, joka ei lihota. - Terveys ja hyvä olo

peggie

Mä olin aikasemmin ihan koukussa nachoihin ja salsaan, mutta valitettavasti nachot ei oo mitään kevyttä tavaraa kalorimäärän puolesta. Koska suurin himo kohdistuu kuitenkin tuohon salsaan niin tänään keksin dippailla siihen vihanneksia ja ai että oli hyvää :D . Ja ainakin Rainbown chunky salsassa on se 30 kcal / 100g eli ei paha ;)

Sivut

Kommentit (63)

zera

En tiedä, onko tällaista aihetta jo täällä.

Listatkaa hyviä syötäviä, jotka ei lihota (ainakaan paljoa). Jotain reseptejä ja valmiita hyviä syötäviä.

Ite tykkään makeanhimoisena tehdä pirtelöä, johon laitetaan vaan banaania,jogurttia, tuoremehua ja rasvatonta maitoa. Toi on tosi hyvää ilman, että lisää YHTÄÄN sokeria. :)

Telkkaria kattoessa on kiva napostella kurkkutikkuja, porkkanatikkuja ja omenalohkoja.

Celestia

Kuivatut hedelmät ois yks, niitähän löytyy kaupoista vaikka minkälaisia, ja itsekin pystyy tekemään :) Sitten toinen mikä tulee mieleen on sellaset kaneliset omenalastut/"sipsit" joita saa ainakin S-marketeista. Myydään sellasissa Pringles-purkin kokoisissa tuubeissa. Niissä ei pitäis olla mitään lisättyjä aineita eikä rasvaa. Joskus oon ostanut naposteltavaksi ja musta ne ainakin oli tosi hyviä. Niitä on kai muitakin makuja olemassa, ainakin joku sitruuna-omena tms.

Emilie

Minä tykkään dipata dippikastikkeeseen näkkileipää. Murskaa vain sopivia paloja, ostaa lempidippiään ja oheen voi vaikka pistää vihanneksia dipattavaksi tuomaan vähän vitamiineja. Korvaa sipsin melko hyvin ja on kuitupitoista.

Toinen on piltit. Niissä ei ole lisättyä sokeria ja ovat hyviä välipaloja esim. rankan treenin jälkeen. Piimästä saa myös herkullisia juomia, kun sinne lisää paljon marjoja ja murskaa sauvasekoittimella. Piimän sekaan tosin hippunen sokeria on ihan paikallaan. Ja tietenkin erilaiset rahkat on aina herkullisia.

SinRuid

^ Näkkäri kuulostaa hyvältä idealta!
Tuli mieleen yksi sesonkiherkku: mustikkamaito. Toimii vain vasta kerätyillä (=ei pakastetuilla) mustikoilla.

zera

Tuli taas mieleen joitain:

-kevyen vaahtoutuvan vaniljakastikkeen sekaan mustikoita tai muita marjoja.

-Ruisleipää tikuiksi ja paahdetaan. Voi myös paistaa pannulla pienen tilkan öljyä ja mausteiden kera. Ja sit voi dipata mieleisellä dipillä.

Noita omenasipsejä tekis mieli maistaa. :) Ja varmaan ne maissinaksut (ne juustonaksun näköset) on aika kevyitä, kun on nii mauttomia :D Niitä voi dipata hyvään dippiin nii on ne ihan hyviä :D

olematon
zera
Tuli taas mieleen joitain:

-kevyen vaahtoutuvan vaniljakastikkeen sekaan mustikoita tai muita marjoja.


Nam. Kuulostaa ihanalta!

zera

Noita omenasipsejä tekis mieli maistaa. :) Ja varmaan ne maissinaksut (ne juustonaksun näköset) on aika kevyitä, kun on nii mauttomia :D Niitä voi dipata hyvään dippiin nii on ne ihan hyviä :D

Juustonaksun näköiset maissinaksut ei tosiaan maistu milelkään. Kaupalta sain näytteen nyt ku tulee uus maku "banaani" niistä. Niitä ovis tosiaan jos dippais niin sitten syödä, ei muuten. Aika styroksia kyllä... :D

Mä tykkään myös kurkku/porkkanatikkua dipata. sit on kiva joskus vaan laittaa kamala läjä eri hedelmiä paloiks lautaselle ja vetää siitä hyvällä omalla tunnolla. Tai vaikka samaan vaivannäköön tehä hedelmäsalaatti.

SunLion

kannattais ylipäätänsä opetella olemaan napostelematta, lohduttautumatta syömällä jne.

kurkkutikut ja porkkanatikut on tosiaan varmaan parasta mitä voit napostella :)

Lukretia

No, mutta napostelu on kivaa.

Teen kotona usein smoothieta, johon tulee esim. banaania, mangoa, mustikoita ja jogurttia. Silloin ihmettelen, miten se voi maistua niin taivaallisen ihanalle, vaikka siinä ei olekaan kasaa kaloripitoisia aineksia, kuten sokeria ja voita. Se vie makeanhimon täysin, vaikka se on ihan hurjan hyvää. Pitäisi useammin tehdä smoothieita eikä ostaa suklaata.

heica

Smoothiet on ihania! Ja sitten myös fruitiet, eli korvaa sen jogurtin jonkin sortin nektarilla. Tulee aika namia ;) ja makeutusaineena voi käyttää tietty hunajaa, vaikka siinä onkin suht paljon hiilareita, mutta mieluummin sitä kuin sokeria. Sitäpaitsi tollasilla litkuilla saa makeannälän pois ja samalla marjoista päivän vitamiinit.

TaskuMyy

Joitain hedelmiä dippailee johonki kevyeen dippiin?
Esim.
-kurkkua
-porkkanaa
-satsumaa
-appelsiinia
-mansikoita
-omenaa

MUOKS:
Taikka sit ostaa ison pussin satsumia/mandariinejä ja niittä syö ko kahtoo telkkaa :wink:
ite meinaan harr. tuota :oops:

angeliina

joskus kun katoin sub-tv:tä niin siellä oli juttua miten jotkut julkkikset laihduttavat... en nyt muista ketä teki näin mutta; tunki viinirypäleet pakastimeen ja söi kun ne oli jäässä... onhan ne ihan hyviä jässä kun itse testasin, tosin kamuuni ei oikeen iskenyt... no joku tykkää suklaasta, toinen salmiakista...

ether

Kirsikkatomaatit/miniluumitomaatit on loistavia jos tekee mieli jotain "suolaista". Samoin riisikakut, maustettuna tai ilman, tosin niiden kanssa ei kannata mennä äärimmäisyyksiin. Myös vähäsuolainen (suolaamaton), vähärasvainen popcorn hakkaa kaikenmaailman sipsit terveellisyytensä puolesta.

Makeista herkuista tulee ekana mieleen tuore, jääkaappikylmä tai jäädytetty ananas. Tai jäädytetty jugurtti; purkki tai lautanen vartiksi pakkaseen.

JJEMMY
Lukretia
No, mutta napostelu on kivaa.

:lol: Vähänkö repesin.

Mut tuo on kyllä erittäin totta, vaikka paha tapa onkin. Iltasin telkkaria katellessa tekee vaan mieli napostella jotain. Nuo smoothie jutut kuulostaa aika hyvältä, täytyy kokeilla! Ite oon mutustanu viinirypäleitä koko viikon :lol:

SunLion
angeliina
joskus kun katoin sub-tv:tä niin siellä oli juttua miten jotkut julkkikset laihduttavat... en nyt muista ketä teki näin mutta; tunki viinirypäleet pakastimeen ja söi kun ne oli jäässä... onhan ne ihan hyviä jässä kun itse testasin, tosin kamuuni ei oikeen iskenyt... no joku tykkää suklaasta, toinen salmiakista...
hei vau :D täytyy testaa.

Mun napostelutarve on pitkälti kadonnut karppauksen myötä...perusruoka pitää nälän poissa ja ei kaipaa mussuttaa. Jos jotain haluan napostrella tosiaan, syön sit hedelmää just.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat