Kehon koostumuksen/ rasvaprosentin mittaus - Terveys ja hyvä olo

Hilavitkutin

Onko kukaan muu käynyt mittauttamassa oman kehonsa lihasmassan, nesteen ja rasvan suhdetta? Itse kävin pari päivää sitten "InBody kehon koostumusanalyysissa". Se mittasi mm. lihaksen ja rasvan suhteen sekä lihastasapainon raajoista ja keskivartalosta. Mittaustilanteessa asetuttiin paljain jaloin jonkinlaisten anturoiden päälle. Kädessä pidin kahvoja, ja näitten kaikkien neljän jutun läpi virtasi jonkinlainen sähkövirta. Alkuun se kuulosti hiukan jännälle, mutta ei kyllä tuntunut yhtään millekkään. Tämä menetelmä on kuulemma oikein luotettava ja tehokas kehon koostumuksen mittari.

Omat tulokseni eivät sinäänsä yllättäneet. Rasvaa oli enemmän kuin lihasta, kuten arvelinkin. Yllätyin vain siitä, voiko tällaiseen mittaukseen todellakin luottaa? Miten sähkövirta tajuaa esimerkiksi hauiksen ympäryksen?

Entä luotatteko muihin menetelmiin? Joissakin mittauksissa eri kehon osista voidaan esimerkiksi sellaisilla jännillä "pihdeillä" mitata jotenkin nämä samat asiat. Tai sitten jossakin näkee sellaisia mittareita missä pidetään pelkästä kahvasta kiinni, käsittääkseni se mittaa vain yläruumiin rasva- ja lihaspitoisuudet.

[url]http://www.inbody.fi/

Kommentit (1)

Tii-ti

Moikka! Itse olen myös InBody-mittauksessa käynyt, käytän ite tota tulosten vertailuun, ts. käyn puolen vuoden välein mittauksessa ja toivon aina että rasvaa olis vähentyny ja lihasta tullu lisää :D Ihan mielenkiintosta on kyllä, eikä mua haittaa vaikka ei ihan 100% varmat tulokset oiskaan, kun ilmasta on. Ollu nyt ihan mielenkiintosta ainaki seurata :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat