Mitä kosmetologin hoitoa suosittelet? - Terveys ja hyvä olo

Likkis

Nyt ei ole aikaa etsiä löytyykö aiheesta jo keskustelua, joten sori, ja siirtää saa :)

Tänään taas paloi pinna tämän naamani kanssa: ikää on kohta 25, ja finnejä pukkaa :evil: Teininä minulla oli lievä akne, mutta se parani ajan kanssa ja e-pillereillä.

Mutta nyt taas. Puoli vuotta olen putkeen syönyt "finni e-pillereitä" ja käyttänyt yli kuukauden apteeksita saatavaa resepti vapaata voidetta finneihin (jossa lukee että mene lääkäriin jos oireet eivät katoa 3 viikossa...)
Molemmat ovat auttaneet, mutta eivät vieneet ongelmaa kokonaan.
Ja minä pyrin siihen finnittömään ihoon, kun on ennenkin sellainen ollut. Tämä ei ole minua :)

Olen pähkäillyt kosmetologin ja ihotautilääkärin välillä, ja kallistunut kosmetologiin...ainakin näin aluksi.

Tampereelta löytyy useitakin paikkoja, ja hyvin on tietoa eri hoidoista nettisivuilla. Mutta pää on mennyt pyörälle siitä tarjonnan määrästä :shock: Mistä ihmeestä voin tietää mihin hoitoon juuri minun pitäisi tämän naaman kanssa mennä? Ja ennen kun alan soittamaan paikkoja läpi, yritän nopeampaa keinoa.

Eli millaisissa kasvohoidoissa foorumin ihmiset ovat käyneet (mahdollisesti saman vaivan takia), ja kuinka on auttanut? Onko vaatinut useamman käynnin vai onko yksi riittänyt?

Jossain keskustelussa muistan lukeneeni hoidosta joka nostaa kaiken talin ihon pintaan. Ja se on kuulemma ollut todella tehokas....hoidon nimeä vain en muista. Muistaisiko joku muu?

(tämän otsikon alle voisi kerätä suosituksia muistakin kuin finneihin liittyvistä kasvohoisoista, niin olisi mahdollisimman hyödyllinen ketju :) ? )

Kommentit (1)

ether

Useimmat kosmetologit joiden luona olen käynyt, ovat suositelleet ettei hoitomuotoa lyödä lukkoon ennen ihon tarkastamista. Eli siinä hoidon alussa kun otetaan pois meikki, ym. ovat nämä tutkineet ihoani ja suositelleet jotain ihotyypille sopivaa. Yleensä hoidon laatu riippuu ihotyypistä ja sen kunnosta. Kannattaa myös varautua siihen, että paras mahdollinen hoito ei löydykään heti, ja että vaikutuksia joutuu hieman odottelemaan. Täysin finnittömäksi ihoa tuskin saa, ainakaan yhdellä hoitokerralla. Toisaalta, ainakaan minun mielestäni parasta kosmetologilla käymisessä ei ole absoluuttinen, täydellinen tulos, vaan se, että tunnin ajan voi vain olla... :wink:

Itse omistan varsin herkän, pintakuivan ja epäpuhtaan ihon, jonka puhdistutan n. 3-4kk välein. Viime keväänä tosin kävin kolme kertaa kuuriluontoisessa ihonpuhdistuksessa, sillä yo-kirjoituksiin liittynyt stressi pisti naamani aivan villiksi. Perinteisessä ihonpuhdistuksessa naamani meni lähinnä kamalan näköiseksi, ihohuokosissa ei näkynyt muutoksia, eikä iho tuntunut puhdistuneen. Ultraäänipuhdistus sen sijaan toimi loistavasti - isot, jo syntyneet finnit tosin jäivät, mutta iho sileni, ja tuntui paljon vastaanottavammalta kuin ennen. Erityisen hyviä tuloksia sain selkäni ihoon.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat