lenkkeily - Terveys ja hyvä olo

ilmapallo

olen nyt aloittanut lenkkeilyn ja tarkotuksena olis saada vähän lihasta tähän kroppaan! :roll:
Ongelmani on siinä, että en toivois laihtuvani enää yhtään! olen 165cm ja painan 40kg, mutta silti mussa on sellasta ällöttävää lilluvaa läskiä ja haluaisin sen lihakseks!
miten pitäis toimia? millanen ruokavalion pitäis olla? osaisko joku jotenkin hyvin neuvoa? :?

tarkotuksena ehkä nyt eniten olis saada lihaksikas perse ja hyvä yleiskunto, joten siks oon päättäny lajiks lenkkeilyn :P
pitäiskö lisäks tehdä myös jotain kyykkyjä tms?

Kommentit (11)

aapo

Läski ei muutu lihakseksi, vaan ne ovat kaksi eri asiaa. Myös lihas levossa löllyy. Muista, että kuntoillessa energiantarve on suurempi kuin normaalisti, eli on tärkeää syödä riittävästi. Suosittelen myös erityisesti lihaskuntoharjoituksia, jos haluat lihakset vahvemmiksi. Parhaiten täsmäneuvoja löytynee ammattilaissivuistoilta kuten www.pakkotoisto.com

Deify

Hei.

Kuten edellinen kirjoittaja sanoi, tärkeintä on syödä riittävästi ja terveellisesti! Se on kaiken A ja Ö. Mitä aluetta haluat kiinteyttää? Suosittelisin aloittamaan kuntosalin! Saat monipuolista lihaskuntoa (jota voi tietenkin myös harjoittaa kotona. esim. netistä löytyy lukuisia lihaskunto ohjelmia!). Muista kuitenkin olla maltillinen vaikka tuloksia ei heti näykkään.

marikaa-

Tosiaan aivan kuten edellisetkin ovat todenneet, lihaskuntoa ja terveellistä ruokaa. Punttikselle siis! Ja puntilla kannattaa tehdä lyhyitä sarjoja jos haluat kasvattaa lihaksia (n.10-12 toistoa) ja pitkiä sarjoja (20 toistoa tai enemmän) jos haluat kiinteyttää lihaksiasi. Ja muista syödä tarpeeksi että lihakset saa energiaa kasvamiseen. Älä kuitenkaan unohda aerobista liikuntaa, käy lenkillä myös kerran tai pari viikossa :)

marjutti

lenkkeilyllä on varmasti aika hankala lihaksia kasvattaa, eikös se just laihduta.. kuntosalilla niitä lihaksia saa, kuten aikasemmat jo mainitsikin. jos peppuun haluat muotoa niin kyykyt on varmasti parhaita, ja askelkyykyt. painot mukana kyykkäät niin hyvä :)
ja kuntosalilta nyt löytyy vaikka mitä laitteita..

Grim

Jos haluaa oikeesti kiinteytyä niin kannattaa yhdistää punttitreeni sekä aerobinen.. Itse asiassa kiinteytymisessä punttitreeni korostuu kun halutaan päästä viimeisestä ylimääräsestä läskistä eroon, koska sen läskin alta sitten pitäis paljastua ne kauniit lihakset, ja punttitreeni myös takaa sen että kiinteytyksen aikana ei menetetä lihasta vaan pelkästään rasvaa. Punttitreenin täytyy tietysti olla nousujohteista ja lihakset väsyttää, ja heti kun huomaa että sarja alkaa menemään läpi ilman vaativia ponnisteluja niin pitää lisätä painoja. Hyvä merkki on jos viimeiset toistot ovat todella raskaita tai niitä ei edes saa menemään, koska silloin tietää että lihakset on todellakin väsytetty loppuun.. ja ruokavalioon paaaljon proteiinia, naisillä vähintään 1,5 g x paino kg, ja mieluiten jakaa proteiinit pitkin päivää. :D

olematon

Pelkällä lenkkeilyllä ei oikein kiinteydy muualta kuin jaloista :) näin mulle ainakin on käynyt. Toki siinä samalla sitten saattaa laihtua, niin mulle ainakin on käynyt silloin, kun oon lenkkeilyn säännöllisesti aloittanut ja jaksanut myös käydä säännöllisesti.. Nyt onkin sitten taas jäänyt se. :roll:

heica

No siis lenkkeily on mun mielestä ainakin hyvä tapa kiinteyttää pakaroita/reisiä. Mulla ainakin tehoaa! Tosin se oikea kävelytekniikka -ja nopeus täytyy löytää. Löntystelystä ei ole mitään hyötyä.

Ja minusta kotona on vähintäänkin yhtä hyvä harjoittaa lihaskuntoa kuin jossain punttiksella. Ei tule ainakaan kalliiksi, kun ostaa käsipainot (2-5 e) tai semmosen paksun jumppakuminauhan. Hyviä lihaskuntovinkkejä löytyy netistä. Kun liikkeet tekee oikein ja muistaa vielä ennen niitä lämmitellä (eli just vaikka lenkkeilyn avulla) niin tulokset alkaa kyllä näkyä ja lölly"läski" lähtee pois ja tilalle tulee lihasta.

BabyPhat

^Jep jep, mulla reidet selkeästi solakoituneet ja peppu piukentunu lenkkeilyn myötä, että ei se ihan hyödytöntä ole. Kestävyys ja kunto kasvanut myös tosi nopeasti :)

Kotiin voi ostaa juurikin pienet painot ja vaikka vatsapyörän. Kyllä niillä jo tuloksia alkaa tulemaan, kunhan jaksaa ahkerasti tehdä :P

Kepatäti

Lenkkeilyyn saa yhdistettyä vähän lihaskuntoakin kun ostaa ranteisiin/nilkkoihin tarkoitetut painot. Itelläni on esim. 1,2kg painot käytössä molemmissa jaloissa koiran kanssa lenkkeillessä. Tehostaa liikuntaa ja tuo harjottaa tietysti lihastakin. Jossain mulla on 0,5kg painotkin, jotka ajattelin kietasta käsiin, kunhan saan ne kaivettua esiin.

Nuo on siis sellaset, jotka kietastaan jalan/käden ympärille ja kiristetään siihen. Löytyy varmaan ihan perusanttiloista ja isommista ruokakaupoista, urheiluliikkeistä tietysti.

marikaa-

Eikö nuo painot juostessa jaloissa rasita niveliä vielä enemmän, kun juoksu ilmankin jo rasittaa? Onko tämä ihan suositeltu vai käyttäjän itse keksimä ajatus? Ei tunnu mielestäni kovin fiksulta. Eikö ne painot ole tarkotettu lihaskuntoa varten, eikä että lenkille raahattaisiin omien läskien lisäksi vielä lisää painoa ihan tarkoituksella. Valaiskaa jos olen väärässä =)

Kepatäti

On siis mun "ihan itse keksimä" juttu, ylimääräisestä nivelrasituksesta en tiedä enkä ole koskaan kyllä ajatellut asiaa tolta kantilta.

Joku fysiologiasta enemmän tietävä vois tulla ottaa kantaa tohon nivelrasitukseen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat