kirvely virtsateissä - Terveys ja hyvä olo

bomesjandi

Elikkäs hei vaan kaikille. Minulla tai oikeastaan tyttöystävälläni on ongelma, ja kun lääkärit eikä emmekä me itse ole saaneet syytä tyttöystäväni oireisiin.

Jokin aika sitten tyttöystäväni, sai oireita ja kirvelyä virtsarakossa. Eipäilimme sukupuolitautia taikka virtaputken tulehdusta, mutta hän on käynyt testeissä eikä se ole kumpikaan niistä. Muun muuassa lievää pidättämis ongelmaa, kirvelyä vaihtelevasti, alaselkäkipeä... Hän joutuu käymään vessassa vähän väliä ns ''tihruttamassa'' josko sieltä jotain tulisi.
Hän kävi siinä papa kokeessa mutta eivät ilmeisesti siitäkään löytäneet mitään sanottavaa.

Kysymys kuuluu että onko täällä muilla samanlaisesta tapauksesta kokemuksia tai vinkkejä ?? Alamme tulla hulluiksi kun lääkärit eivätkä muut osaa selvittää tapausta..

Anteeksi tekstin sekavuudesta mutta hieman hankala kuvailla toisen oireita, kun kirjekurssi lääkärin tutkinnosta jäi väliin... :roll:

[color=red]-otsikko muoks. by sunlion-[/color]

Sivut

Kommentit (20)

TaskuMyy

[color=green]Jos hänellä on vain pidättämisongelmia? Siis jos ei pysty pidättämään?

muoks:
Kannattaisi vaatia johki isompaan sairaaalaan gynelle tutkimuksiin? Jos vain normi yleislekuri tutkinut tyttöystävääsi..[/color]

bomesjandi

Siis ei nyt siinä pidättämisessä ole niin suuri ongelma, vaan se jatkuva kirvely siellä. Sairaalassa hän on käynyt jo useaan kertaan..

bomesjandi

Ennoo varma nyt tosta ihan ihan gynegologista, mutta ihan sairaalassa lääkäri on tsekannut.

Ja kyllä tuo äkäisempi on, suuttuu/hermostuu yllättävän pienistä asioista jne.. Olikos sulla joku mahdollinen sairaus tai muu vastaava mielessä ?

EDIT: Ja on syöny semmosia pillereitä kun yasminelle vai mikä se oli, mutta nyt sai sitten jotkut missä on enemmän sitä hormonia ? Miten on, tuleeko hänestä aina vain enemmän hermostuneisempi kun hormoonien määrä lisääntyy ? Olisiko apua jos lopettaisi pillerit kokonaan, ainakin muutamaksi viikoksi.. ?!?!?

TaskuMyy
bomesjandi
Ennoo varma nyt tosta ihan ihan gynegologista, mutta ihan sairaalassa lääkäri on tsekannut.

Ja kyllä tuo äkäisempi on, suuttuu/hermostuu yllättävän pienistä asioista jne.. Olikos sulla joku mahdollinen sairaus tai muu vastaava mielessä ?

EDIT: Ja on syöny semmosia pillereitä kun yasminelle vai mikä se oli, mutta nyt sai sitten jotkut missä on enemmän sitä hormonia ? Miten on, tuleeko hänestä aina vain enemmän hermostuneisempi kun hormoonien määrä lisääntyy ? Olisiko apua jos lopettaisi pillerit kokonaan, ainakin muutamaksi viikoksi.. ?!?!?


Eiko tuli mieleen, että ois hyvä tyttöystäväs käyvvä siellä gynellä ja vielä varmistaa sukupuolitaudit + virtsaputkitulehus, koska yleensä jos virtsaputkituhlehus on niin ihmiset on tosi äkäsen olosia.

Onko kauannii syöny pillereitä?
Kuinka kauan tätä vaivaa ollunna?

mansikka_
bomesjandi

EDIT: Ja on syöny semmosia pillereitä kun yasminelle vai mikä se oli, mutta nyt sai sitten jotkut missä on enemmän sitä hormonia ? Miten on, tuleeko hänestä aina vain enemmän hermostuneisempi kun hormoonien määrä lisääntyy ? Olisiko apua jos lopettaisi pillerit kokonaan, ainakin muutamaksi viikoksi.. ?!?!?

Miksi tyttöystäväsi saa pillerit, jossa on enemmän hormonia?
Luultavasti jos enemmän vaan lisätään hormonia kehoon, hermostuneemmaksi tulee..

Minun mielestäni kannattaisi lopettaa pillerit vähäksi aikaan, vaikka ethän siihen hermostuneisuuteen varsinaisesti apua hakenutkaan..

Aika outo tilanne teillä, kun lääkäritkään eivät osaa auttaa. Toivottavasti syy tähän vaivaan löytyy ja kaikki on hyvin!

Tuleeko tätä kirvelyä enemmän yhdynnän jälkeen?? Tuli mieleen että ainakin itselläni on kirvelyä sen jälkeen kun mieheni on lauennut sisälleni, ja tuntuu että joutuu käymään vessassa useammin..

Tsein

EI MISSÄÄN NIMESSÄ SAA LOPETTAA PILLEREITÄ VAIN PARIKSI VIIKOKSI!

Muutenkaan pidätysongelmat ja kirvely virtsatessa ei kuulosta millään tavalla pillereiden aiheuttamilta oireilta. Mielialoihin pillerit voivat kyllä vaikuttaa ja normaalisti "iisi" ihminen voi muuttua mistä tahansa asiasta räjähteleväksi kiukkupussiksi. Hormonien määrä ei ole suoraan verrannollinen sivuvaikutusten määrään ja suuruuteen.

Voi luoja mitä neuvoja ja vastauksia. Ehdotellaan sp-tautitestejä ja virtsatulehduksen testaamista, vaikka aloitusviestissä on jo sanottu, että molemmat on testattu, tuloksena nega.

Pistäpä aloittaja se tyttöystäväsi uudelleen lääkärille. Hänen pitää vaatia asian selvitystä. Siinä kun kertoo lääkärille kaikki ne oireet kerralla, niin voi saada jonkin kokonaiskuvan tilanteesta. Täällä ei näemmä kannata luottaa yhdenkään kotilääkärin ohjeisiin. Kohta on oireiden listalla lisäksi raskaus.

bomesjandi
Eiko tuli mieleen, että ois hyvä tyttöystäväs käyvvä siellä gynellä ja vielä varmistaa sukupuolitaudit + virtsaputkitulehus, koska yleensä jos virtsaputkituhlehus on niin ihmiset on tosi äkäsen olosia.

Onko kauannii syöny pillereitä?
Kuinka kauan tätä vaivaa ollunna?

Ei voi olla virtsaputkitulehdus sillä hän on käynyt verikokeissa, ja sukupuolitauditkin on katottu.
Pillereitä syöny jo ylivuoden verran ja ongelmaa on ollut varmaa n. 1kk.

mansikka_
bomesjandi

EDIT: Ja on syöny semmosia pillereitä kun yasminelle vai mikä se oli, mutta nyt sai sitten jotkut missä on enemmän sitä hormonia ? Miten on, tuleeko hänestä aina vain enemmän hermostuneisempi kun hormoonien määrä lisääntyy ? Olisiko apua jos lopettaisi pillerit kokonaan, ainakin muutamaksi viikoksi.. ?!?!?

Miksi tyttöystäväsi saa pillerit, jossa on enemmän hormonia?
Luultavasti jos enemmän vaan lisätään hormonia kehoon, hermostuneemmaksi tulee..

Minun mielestäni kannattaisi lopettaa pillerit vähäksi aikaan, vaikka ethän siihen hermostuneisuuteen varsinaisesti apua hakenutkaan..

Aika outo tilanne teillä, kun lääkäritkään eivät osaa auttaa. Toivottavasti syy tähän vaivaan löytyy ja kaikki on hyvin!

Tuleeko tätä kirvelyä enemmän yhdynnän jälkeen?? Tuli mieleen että ainakin itselläni on kirvelyä sen jälkeen kun mieheni on lauennut sisälleni, ja tuntuu että joutuu käymään vessassa useammin..

Lääkäri määräsi nämä uudet pillerit jossa hormonia enemmän kivuliaisiin kuukautisiin..
Yhdynnän jälkeen toisinaan kirvelee ja toisinaan ei, riippumatta laukeanko vai en..

Itsekin ehdotin hänelle että pillerit voisi ainakin jokskuu aikaa lopettaa. Meinaa en tiedä kun niihinkin elimistö jää koukkuun ja sitten tarvitsee aina vain enemmän sitä horminipitoisuutta. Ja olin aikasemmin muutenkin ehdottanut että jos ilman pillereitä kokeiltaisiin koska jossain jutuissa ollu siitäkin että tytöt on niinku vissii jotenkin muuttunu kun on lopettanut ne...

Meinaa vaa tässä alkaa hajottaa. Varmaa vähä sekalaista tekstiäki tulee mut ei voi mitiä :(

Tsein

^Tietosi ehkäisypillereistä ovat sen verran alkeelliset, että älkää nyt ainakaan niiden pohjalta lähtekö tekemään mitään ratkaisuja pillereiden lopettamisen suhteen. Pillereihin ei jäädä koukkuun, eikä niitä tarvitse koko ajan vaihtaa korkeampihormonisiin.

bomesjandi

Mä nyt tarkotin sitä että kun elimistö tottuu taas niihin niin kivuliaat menkat palaavat ja sitä rataa jos nyt hiffasit, selitin kyllä varmaankin hieman huonosti.. :?

SunLion

kuten tseinkin sanoi, PILLEREITÄ EI SAA LOPETTAA. Siitä tulee vaan enemmän haittaa jos väliaikaisesti lopettaa pillerit...kroppa menee sekasin.

pillereihin ei totu sikäli että menkkakivut alkaisi pahenemaan kun käyttää pitkään. Ja hormonipitoisuutta ei tarvitse nostaa sen takia että niihin tottuisi..toiset vaan tarvitsevat hieman korkeampia hormonipitoisuuksia jotta kierto pysyisi tasaisena yms.

äkäsyys voi johtua ihan siitä että se kirvely ja tiedottomuus terveydestä ahdistaa.

tuli mieleen että jos kirvely esiintyy lähinnä yhdyntöjen jälkeen tms niin onko mahdollista että tyttöystäväsi ei ole ollut tarpeeksi kostea ja limakalvot ovat hankautuneet ja siksi kirvelee..

Onko hiivatulehdustesti tehty?

Kannattaa kokeilla syödä karpaloa/puolukkaa vaikkapa rahkan seassa muutamana päivänä. Joskus se voi tasata mahdollisen alkavan tulehduksen, koska marjojen happamuus happamoittaa virtsatiet. Vaikkakin virtsatesti näytti negaa nuo oireet kuulostaa kovasti virtsatulehdukselta....tätä suosittelen siis ehdottomasti kokeilemaan.

voitte googlella hakea: kirvely...löytyy erinäisiä sivuja joista voi hakea
vinkkiä. Mielestäni olennaisinta on että menette uudestaan yhdessä (tai tyttöystäväsi esim äitinsä kanssa) lääkäriin ja vaaditte että syy on selvitettävä.

http://www.cosmopolitan.fi/keskustelut/kirvely-punoitus-t10317.html?high... cosmolta löytyi tuollainen vanhaketju.

napalm
SunLion
tuli mieleen että jos kirvely esiintyy lähinnä yhdyntöjen jälkeen tms niin onko mahdollista että tyttöystäväsi ei ole ollut tarpeeksi kostea ja limakalvot ovat hankautuneet ja siksi kirvelee..
bomesjandi
Yhdynnän jälkeen toisinaan kirvelee ja toisinaan ei, riippumatta laukeanko vai en..
SunLion

sanoin että jos sitä esiintyy usein juuri panemisen jälkeen...eikä vaan yhtäkkiä päivällä, tai ennen panemista....jolloin just limakalvojen ärsyyntyminen kuivana pannessa voi olla yksi mietittävä asia.
kirjoittajan otaksuin tarkoittavan tuolla että laukeaminen=sperma, ei aiheuta kirvelyä.

Tuollaiset viestit ovat TODELLA turhia. Jos sulla ei oo lisättävää, ei varmaan kannata sanoa mitään.

napalm

Vastasin kysymykseesi; viestin aloittaja sanoi, että kirvelyä aiheutuu seksin jälkeen toisinaan ja toisinaan ei, eli kirvelyä ei tule pelkästään yhdynnän jälkeen, jolloin kyse ei voi olla pelkästään syystä, mitä sinä ehdotit.

Ja mitä jos käyttäydyttäisiin kuin aikuiset, ei tarvitse vetää tuollaisesta herneitä nenään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat