Päänsärky herätessä - Terveys ja hyvä olo

Baby-G

En tällaista aihetta löytänyt, joten aloitin nyt ihan uuden sitten..

Mä herään tosi usein nykyään aamulla päänsärkyyn (ei siis johdu krapulasta :D ) , sellaiseen tosi ilkeeseen ja vihlovaan. Useimmiten näin tapahtuu viikonloppuisin, kun saisin nukkua edes vähän pidempään. Usein jatkuu myös sitten muutama tunti heräämisen jälkeenkin, vaikka söisin kunnolla yms. Ja siis tosiaan alkoholilla tai valvomisella ei ole ollut osuutta asiaan, tätä jatkunut nyt noin puol vuotta. En oikein itse keksi tälle mitään selitystä, eikä kukaan lähipiirissä ole osannut sanoa mistä vois tulla tämmöinen.

Kellään mitään samankaltaista? Mistä tää voi johtua? :?

Kommentit (15)

Essie

Mulla kans sama, ja ETENKIN sunnuntaisin. herään joskus 11 ja päätä vihloo nii helkutisti :evil: eikä syöminen tai mikään muukaan auta, ei edes särkylääkkeet. Mulle on sanottu että se voi johtua siitä että verensokeri on laskenut alhaalle aiheuttaen päänvihlomista, mutta se oire ei tosin mene heti vaikka söisi mutta se voi silti johtua verensokereista. tuskin mitään vakavaa :) mutta mulla on tällähetkelläkin tosi kipeä pää ja turha ottaa edes sitä lääkettä.

Baby-G
SunLion
nestevajaus, verensokeri alhaalla, huono sänky/tyyny => niskat jumissa, säteilee päähän.

Voi olla totta. Käyn kuitenkin kyllä hierojalla säännöllisesti ja tyynytkin (pitäis?) olla ihan laadukkaat etten tiedä sitten onko se siitä. :?

Luin muuten jostain että monet "narskuttelee" unissaan hampaitaan ja päänsärky saattais johtua siitä. Mitenhän tän laita, onko kukaan todennut olevansa "narskuttelija"?

Essie
Baby-G
SunLion
nestevajaus, verensokeri alhaalla, huono sänky/tyyny => niskat jumissa, säteilee päähän.

Voi olla totta. Käyn kuitenkin kyllä hierojalla säännöllisesti ja tyynytkin (pitäis?) olla ihan laadukkaat etten tiedä sitten onko se siitä. :?

Luin muuten jostain että monet "narskuttelee" unissaan hampaitaan ja päänsärky saattais johtua siitä. Mitenhän tän laita, onko kukaan todennut olevansa "narskuttelija"?

Mulle hammaslääkäri sanoi että oon narskuttelija :D emmä sitä ite mitenkään huomannu.

olematon

Just joku huono tyyny/hampaitten narskutus yöllä voi aiheuttaa tota. Joskus jos nukun oikeesti selkeesti tosi pitkään, niin mulla on pääkipee eli oon tavallaan nukkunut liian kauan. Siitä en sitten tiiä että miks tulee pää pipiks sillon.

Baby-G
olematon
Just joku huono tyyny/hampaitten narskutus yöllä voi aiheuttaa tota. Joskus jos nukun oikeesti selkeesti tosi pitkään, niin mulla on pääkipee eli oon tavallaan nukkunut liian kauan. Siitä en sitten tiiä että miks tulee pää pipiks sillon.

Joo, oon huomannut saman, eli just sillon kun sais nukkua niin rupee särkee. Pitäiskö nyt sit viikonloppusinkin laittaa herätyskello kaheksaks soimaan :D

peikotus

Mullaki ollu joskus herätessä päänsärky ja siihen paras lääke tuntuu olevan sängystä nouseminen ja vaikka datailu, nukkuminen ei siihen auta!

Tsein

Samassa tilanteessa mie kuulostelisin ensin vähän tuntemuksia aamuisin muutenkin, lähinnä tuntuuko kasvoissa kireyttä ja erityisesti onko posket jumissa. Sitten varaisin ajan hammaslääkäriin tarkastukseen ja siinä normitarkastuksen yhteydessä kysyisin näkyykö hampaissa kulumia mahdollisen yöpureskelun ja -narskuttelun jäljiltä. Hammaslääkäri osaa sitten antaa avun, jos kyse on tosiaan tuosta.

nelli
Baby-G
olematon

Joo, oon huomannut saman, eli just sillon kun sais nukkua niin rupee särkee. Pitäiskö nyt sit viikonloppusinkin laittaa herätyskello kaheksaks soimaan :D

Mulla oli sama ongelma ennen aina viikonloppuisin, nykyään menen arkisin aikaisemmin nukkumaan ettei tule univelkaa ja viikonloppuisinkin laitan herätyskellon soimaan. On auttanut. Kannattaa myös illalla syödä jotain ettei verensokeri ehdi laskea yön aikana.

Cara-

Mulla ainakin tulee siitä helposti pää kipeeks kun nukun liian pitkään ja pyörin ja kiepun ja oon mitä huonommissa asennoissa mistä seuraa että niska menee entistä pahempaan jumiin ja yleensä se tuntuu sitten nimenomaan päässä, ei niskassa.

Riik-ks

meillä on ihan sukuvikana tuo narskuttelu. Äidillä on purentakisko, samoin 11 vuotiaalla serkulle, enolla, ja toisella tädeistä.

Mulla johtuu aamuisin särky ihan siitä jos en nuku se kisko suussa, se on niin ahdistavan tuntuinen. Yleensä puolessa välissä yötä herään ja otan sen pois.

Mulla todettiin viime keväänä että just noissa nivelissä, mitkä tossa korvan juuressa on mitkä nyt ikinä lieneekään, on ihan synnynäinen vika. Mulla ne naksuu ihan hervottomasti ja saan leuat sivulle pois paikoiltaan, samoin kuin alaspäin...

Vierailija

Mulla oli kans ennen öisin narskuttelua. Se johtu siitä, ku söin liian pienen iltapalan ja tuli nälkä yöllä. Se aiheutti myös omituista päänsärkyä ja näin paljon syömiseen liittyviä unia. Myös jano on yks vaihtoehto päänsärkyyn. Lisäks heikot niskalihakset voi aiheuttaa aamuisen päänsäryn. Tyynyt ei siihen auta. Sillon pitää muun treenin ohella treenata myös kevyesti niskan lihaksia tai vähintään kiinnittää huomiota ryhtiin ja pään asentoon treenatessa. Niskaa ei saa esimerkiks taivuttaa liikaa taaksepäin ku tekee selkälihaksia, vaan pitää pitää katse kohti lattiaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat