Urheilusta ja liikkumisesta hyvä mieli + olo ! - Terveys ja hyvä olo

Vanilnas

Olen huomannut, että voin monta kertaa paremmin kun liikun joka päivä. Itselleni tulee niin mielettömän hyvä olo aina urheilun jälkeen. Suorituksen ei tarvitse päivittäin olla kuitenkaan hurjan rankka. Mieli voi hyvin jo pienenkin urheilusession jälkeen. Oikeanlainen ravinto ja herkuttelu kruunaavat tietysti koko satsin. Olenkin miettinyt, että mistä tämä loppujen lopuksi oikein johtunee.

Olisi myös kiva kuulla, millaisesta liikunnasta te nautitte ja saatte hyvän olon? Onko myös teitä, jotka ette saa mitään irti liikkumisesta?

Uskon kyllä, että jokaiselle meistä löytyy oikea, mieluisa tapa liikkua ! :) suosittelen lämpimästi.

Suositella saa myös hyviä yhdistelmiä. Oma suosikkini on lenkki + uinti, joka rentouttaa jäsenet takuu varmasti ja unikin tulee illalla aika varmasti.

Kommentit (13)

NeitiMielenkiintoinen

Harrastin (nyt on tullut pidettyä taukoa jotain vuosi..) kaverini kanssa kuntonyrkkeilyä. Niiden treenien jälkeen oli hyvä olo. Sai purkaa kaiken kiukun nyrkkeilemällä (nyrkkeilysäkkiin :lol:).

olematon

Mulle tulee ihan hyvä fiilis ja voittajaolo jo siitä et käyn hölkkäämässä ;) ja tietty ratsastus on tavallaan mulle tapa paeta arkea ja kaikkia ongelmia. Sillon vaan unohtuu kaikki muu.

Riik-ks
olematon
Mulle tulee ihan hyvä fiilis ja voittajaolo jo siitä et käyn hölkkäämässä ;) ja tietty ratsastus on tavallaan mulle tapa paeta arkea ja kaikkia ongelmia. Sillon vaan unohtuu kaikki muu.

sama kanssa ton ratsastuksen kanssa. tykkään kirjaimellisesti laukata karkuun huolia ja ongelmia.

marru

Vatsatanssi on ihanaa :) Jäin siihen heti koukkuun.
Siinä saa tuoda naisellisuutensa esille.

Alussa tietty oli tosi vaikeeta. Osasin ottaa sen oikealla asenteella, se tekee siitä just tosi haastavaa, kun aina voi oppia jotain uutta.

Mikä sen ihanampaa kuin olla yksin kotona ja laitta streot päälle ja alkaa tanssia :) Tai kun kuulee jotain hyvää musaa niin alkaa tanssijalkaa vipattaa. Ihan missä tahansa ei kuitenkaan viitsi alkaa tanssia.

Tai se kun tunnin jälkeen on mahtava olo, kun on tullut tehtyäkin jotain. Ja ollaan samalla porukalla tanssittu monta vuotta, alkaa olla jo kesän jälkeen ikävä. Saa nähdä samalla tutuksi tulleita tanssikavereita, usein tulee jäätyä suustansa kiinni tanssitunnin jälkeen :)

heica

Yleensä jos harrastan liikuntaa, siis ihan mitä vaan (kuntoliikuntaa tai jotain lenkkeilyä vaan) niin mua rupee sen jälkeen väsyttämään ihan kamalasti. Yleensä jos on sänky lähellä tai sohva, niin ei mene kun pari minuuttia niin nukahdan siihen.
Eli mä en saa mitään "OOOH IHANA OLO" -elämyksiä liikunnasta, vaikka siis uhreilen mielelläni ja se on kivaa. [size=9]Joku vikana?[/size]

enkelin

mä saan kyllä kans liikunnasta paljon. kun harrastan liikuntaa melkein päivittäin, voin muutenkin paremmin. mieli voi paremmin, stressi haihtuu yleensä lenkillä tai jumpassa, saa pienen hengähdystauon töistä ja koulusta. ja yleensä keho voi paremmin, varsinkin jos samalla vielä syö kunnolla ja hyvin!
olen huomannut, että jos en liiku ja jään vain sohvalle makaamaan, en jaksa mitään muutakaan ja masentelen helpommin. kyllähän lenkille lähtökin joskus kakka kelillä ottaa päähän, mutta jos siihenkin osaa suhtautua oikein, eli että ei sade haittaa, niin sitten se on ok :D

Laurau

Kyllä lenkkeilystä tulee ehdottomasti paras olo mulle, kaikista liikuntamuodoista. Ja vaikka en kylmyydestä/talvesta pidäkään, ei ole mitään niin puhdistavaa fiilistä, kuin rääkki-lenkki raikkaana talvi-päivänä, jonka jälkeen suihkuun ja terveellinen iltapala. Oi sitä fiilistä, kun kaadut illalla television ääreen raukeana..:)
Toki tykkään myös olotilasta rankan salitreenin jälkeen, mutta kyllä raikkaan ulkoilman ja lenkkeilyn yhdistelmä on toimivin.

tata

Mulla oli eka kunnollisen treenin jälkeen vaikee päästä liikkumaan :lol: Mutta tulihan siitä kiva olo, ihan jo pelkästään sen takia että olin vihdoin liikkunu!

naru

Salilla käymisen jälkeen on hyvä olo. Tuntuu että on tehnytkin jotain..
Mulla on kyllä välillä sama juttu että kun tuun salilta niin syön, ja sen jälkeen alkaa raukaisemaan niin paljon et kun/jos alan katsomaan vaikkapa tv:tä niin nukahdan.. :P

Nytkin pitäis lähteä salille, kunhan saisin itseni koottua (on vähän masennus olo) kun kuitenkin oon siitä vuoden jäsenyydestä itseni maksanut kipeäksi. :twisted:

tata
naru
Nytkin pitäis lähteä salille, kunhan saisin itseni koottua (on vähän masennus olo) kun kuitenkin oon siitä vuoden jäsenyydestä itseni maksanut kipeäksi. :twisted:

Mun pitäs käydä tästä just puhumassa siellä, että kun en oo voinu ensin selän takia ja nyt varpaan takia käydä, nii sanooko ne siihen jotain vai onko se vaan tosi surkeeta mäihää et nää tuli molemmat nyt :roll:

Mistake

Käyn 4 kertaa viikossa salilla ja jos joku kerta jää väliin, harmittaa paljon. Tykkään tosi paljon salilla treenaamisesta ja tyytyväinen olohan sen jälkeen tulee. Ja sittenhän voin pitää lauantain herkkupäivän hyvällä mielellä :D
Syön viikolla tosi säännöllisesti ja pieniä aterioita usein. Töissä syön aamulla yugurtin ja päivällä keitto tai jtn mitä löydän kaupasta, ja sitten syön toisen yugurtin iltapäivällä, sitten vielä syön illalla kunnon ruuan kotona :)

gnirom

Lenkki on kyllä sellainen, mistä tulee aina jälkikäteen hyvä olo. Enemmän kyllä nautin vielä lajeista, joissa saan ilmaista itseäni tai esiintyä. Rakastan voimistelullista, tanssillista liikkumista jossa voi antaa kaiken itsestään. <3

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat