Jatkuva pääkipu? - Terveys ja hyvä olo

pipii

Niin ajattelin nyt tänne kirjoitta, jos jollain ois vaikka jotain vinkkei tai omia kokemuksia... Kun mulla jatkunut pääkipu jo jotain puoltoista viikko koko ajan, tietty särkylääkeil saan sen helpottaan. mutta en tiedä kauanko uskallan viel oottaa että se loppuu/ jatkaa pillerien syömistä? :cry:

Sivut

Kommentit (19)

heica

Mulla on ollut kova päänsärky jo kaksi kuukautta. Särkylääkkeet auttaa vaan hetkellisesti jos edes sitäkään. Nukkumaan mennessä on kova paine ja pääkipu takaraivossa... ei mitään hajua mistä vois johtua, mutta neurologille on aika elokuun lopulla. Siellä sais tääkin mysteeri selvitä...

pipii
Laurau
Syötkö e-pillereitä?

kyl mä syön ja ne on ennen ainakin sopinnut hyvin. mut voisko tää kuiteskin johtuu e-pillereistä(mercilon)

toivottavasti sulla [size=18]heica[/size] selvii se syy...

Laurau

Mulla ei ensimmäisen puolen vuoden aikana pillerit aiheuttanu minkäänlaista pääkipua. Nyt särky on jo kuitenkin melkeen enemmän sääntö kuin poikkeus. Tosin, oma ongelmani kun oon pitäny taukoja aina uuden reseptin hankinnan välissä, eli siis tullut turhia taukoja liuskasta toiseen siirtyessä..

Eli on kyllä hyvin mahdollista, että päänsärky johtuu pillereistä. Kannattaa kokeilla vaihtaa merkkiä, jos ei auta, niin aikaa lääkärille.

tata

Mulla tulee kans välillä aikoja, jolloin päätä särkee koko ajan, millon enemmän ja millon vähemmän. Menee itestään sit ohi, mutta voi kestää kauanki... Pitääki ruveta seuraamaan, millon nää tulee, josko siitä sais jotain viitettä asiaan :)

terhii

Itelläni oli tämä sama ongelma viimeviikolla, pahimmillaan saatto olla että päähän koski, joko jomotti otassa, vaan toisella puolella päätä taikka tuntu että koko pää räjähtää taivaan tuuliin, koko päivän. Kaikki vähäki normaalia kovempi ääni, esim huuto otti päähän tosi pahasti!!! Tätä jatku n.5 päivän verran. Särkylääkettä päivän mittaan kulu urakalla. Ja iihan kuten heica sano, lääkkeet autto vaan hetkeks/ei ollenkaan.

En siis ollenkaa tiijä mistä tuo olis sitte johtunu.. Ylleensä ku ei oo mitään päänsärkyä tms..

Pillereissä toinen laatta menossa. Johtuuko se niistä? :-k Ensimmäisen laatan aikana ei ollut mitään ongelmaa tämän kanssa.

Noh, pitää katella, tällä viikolla kaikki on ollu nyt sitten ok (:

zanzibar

yks keino on kokeilla juoda nestettä enemmän, esim. krapulan päänsärky on nestehukkaa.... liiallinen särkylääkkeiden syönti on vaarallista mahalaukkulle ja maksalle.

jos suvussa esiintyy migreeniä ja särky on niskoissakin ja on näkö häiriöitä niin on erittäin toden näköistä että kyseessä on migreeni.. mutta jos on pitkään jatkuvaa särkyä niin kyllä kipittäisin lääkäriin selvittämään...

Msuh
zanzibar
yks keino on kokeilla juoda nestettä enemmän, esim. krapulan päänsärky on nestehukkaa...

Ja kaikki varmaan tietävät, että säännöllinen ruokailu pitää myös päänsäryn hyvin loitolla. Jotain pikkukipuja minulla lievittävät myös viileä suihku, ulkoilma, niskan hierominen ja orgasmin saaminen on myös mielettömän tehokas keino 8-[ Jälkimmäinen auttaa lähes aina: se on vissiin ihan tutkittukin, että jollain ihmisillä orgasmi laukaisee päänsäryn.

Noita useamman vuorokauden kestäneitä päänsärkyjä minulla on ollut pari kertaa. Aivan sietämättömiä ja olen jo ehtinyt pelätä, että nytkö minulla on joku aivokasvain. Jos tuo kipuputki tosiaan alkaa venymään, kannattaa ehdottomasti kipaista lääkärille. Vaikkei se olisikaan mitään sen kummempaa, niin ainahan on hyvä kuitenkin tarkistaa.

Minulla e-pillerit aiheuttivat myös jossain vaiheessa kamalia päänsärkykohtauksia, joita tuli päivittäin. Ehdin jo terveydenhoitajallekin siitä mainita, mutta yhtäkkiä loppuivatkin sitten kokonaan :o Ainakin Yasmin-pillereiden ohjeissa lukee, että ko. hormonivalmistetta ei suositella käytettäväksi migreeniin taipuvaisten ihmisten kohdalla. Kannattaa jutella tuostakin lääkärissä.

Sitten tuli vielä mieleen, että onko teillä, pääkipuiset, kaikki ihan ok näön kanssa? Heikko näkö / liian pienet vahvuudet linsseissä aiheuttavat monesti pää- ja silmäsärkyä, joten silmälääkärillä vieraileminenkin saattaa joissain tapauksissa olla paikallaan.

pipii: Osaatko sanoa, särkeekö päätäsi erityisesti vaikkapa ohimoilta/ohimolta tai silmien alueelta?

heica
terhii
Itelläni oli tämä sama ongelma viimeviikolla, pahimmillaan saatto olla että päähän koski, joko jomotti otassa, vaan toisella puolella päätä taikka tuntu että koko pää räjähtää taivaan tuuliin, koko päivän. Kaikki vähäki normaalia kovempi ääni, esim huuto otti päähän tosi pahasti!!! Tätä jatku n.5 päivän verran. Särkylääkettä päivän mittaan kulu urakalla. Ja iihan kuten heica sano, lääkkeet autto vaan hetkeks/ei ollenkaan.

Voin aika varmasti sanoa että sulla on migreeni. Mulla on migreeni, se alko vasta nyt 20 -vuotiaana enkä ikinä ennen ollu kärsiny minkäänlaisesta päänsärystä. Migreenipäänsärkyynhän liittyy pään toispuoleinen, viiltävä tai jomottava kipu, oksentelu, heikottaminen ja joillekin on noussu jopa kuume. Ja pahoinvointi voi kestää muutamasta tunnista muutamaan päivään.
Kannattaa ensin mennä lääkäriin, ja sieltä tarvittaessa lääkäri neuvoo sut neurologille.

Mun tänhetkinen outo pääkipu ja sen oireet ei mun lääkärin mukaan viittaa migreenipääkipuun (vaikka sitäkin on välillä), joten se varas mulle uuden ajan neurologille.

terhii

Kuun loppupuolella on käynti ehkäsyneuvolan puolella, pitää silloin asiasta mainita. "Täti" siellä puolella jo iihan pennusta asti tuttu ja turvallinen :D
Kahtoo sitte mitä se siellä tuumaa.

Enää en kehtaa erikeen aikaa lääkärille ruveta varaamaan, menee kuitenkin syyskuun puolelle.

heica
SunLion
ootteko te ihmiset käyneet lääkäril?! päänsärkyhän voi viitata vaikka mihin, aivokalvontulehduksesta lähtien käsittääkseni.

Juu, jos aivokalvontulehdusta ei hoida siihen voi kuolla jo parissa viikossa. Oireita on kuitenkin muu pahoivointi, korkea kuume ja ruokahaluttomuus. Itse laihduin viikossa yli 6 kiloa, kun sairastin aivokalvontulehdusta.

MaiKai

Mainitsiko kukaa lihasjäykkyyttä niskoissa? Mulla särkee pää ihan hirveesti ja monta päivää jos on niskat jumissa. Ja siihen särkyyn ei auta burana.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat