9 viikon päästä kunnossa? - Terveys ja hyvä olo

h3nnA^^

elikkäs mun tartteis olla 9 viikon päästä suht hyväs kunnossa, kertokaa miten saan mun mahan ja jenkkikset pois... ? hyviä neuvoja nyt paljon mulle!!! :) emmä nytkää pahas kunnossa ole, mut vois näyttää paremmalta..

Kommentit (8)

Shirlie

Tietysti enemmänkin voisit antaa taustatietoja itsestäsi ja siitä, miten nykyään syöt ja liikut, mutta faktahan on se, että ylimääräinen rasva lähtee miinuskaloreilla eli syömällä vähemmän kuin kulutat. Ei myöskään ole aivan sama, mistä se ravinto koostuu eli ravinnon pitäisi myös olla monipuolista ja ravintorikasta. Sipseillä, karkeilla ja limsalla ei ole mitään annettavaa ruokavalioon, jolla tähdätään rasvanpolttoon. Ruokaa ei myöskään saa olla liian vähän eli millekään "pelkkä salaatti päivässä" -linjalle ei kannata lähteä.

Jos sitten haluat vielä liikuntaa siihen lisäksi, kuten suosittelen tekemään, kaikki liikunta on hyvästä. Sellainen laji, josta oikeasti tykkää, on aina parempi vaihtoehto kuin väkisin tehty punttitreeni tai juoksulenkki. Kun en tiedä kuinka paljon nykyään liikut, on aika vaikea antaa mitään yksityiskohtaista neuvoa, mutta joka toinen päivä ainakin kannattaa treenata oikein kunnolla.

Ja pakko vielä lisätä se, että toisin kuin usein luullaan, satojen vatsalihasten tai kylkirutistusten tekeminen EI poista mahamakkaroita tai jenkkakahvoja, sillä paikallista rasvanpolttoa ei ole olemassakaan. Tottakai vatsalihaksia kannattaa harjoittaa tehokkaasti, jotta sitten kun rasva siitä päältä alkaa vähenemään, alta paljastuu timmi ja litteä vatsa eikä pelkkää hötöä :) .

Ei muuta kuin tsemppiä, tuossa 9 viikossa ehtii jo poistamaan senttikaupalla ylimääräistä vyötärönympäryksestä!

marru

Suosittelen vatsatanssia :)

Sillä olen saanut hyvän ryhdin sekä päässyt eroon jenkkakahvoista.
Erityisesti keskittymällä lantion kiertoliikkeisiin.
Useinkaan jos on normaalipainoinen niin vika ei ole siinä että olisi läskiä, vaan yksikertaisesti hyvä ryhti auttaa näyttämään hoikemmalta.

Voit aloittaa sen heti, suoristamalla ryhtisi.

www.vatsatanssi.fi
Löydät oman paikkakuntasi yhdistyksen. Toivottavasti kaikki yhdistykset ovat jättäneet tietonsa.

h3nnA^^

No siis oon 160cm/ 60kg, käyn salilla 3 kertaa viikossa... onko liian vähän? ja sitten kun kerkeen töiltäni, ni käyn spinningissä ja jumpissa.. eli suunnillee joka toinen viikko.. :/
syön aikas pasta painotteisia ruokia.. ja töissä ei tuu paljoo ees syötyy, jotain näkkärii tai eineksiä, jogurttia. eli ei oo mitään rytmiä tossa syönnissä. ja sit illalla teen himassa aina jotain ruokaa.
oon allerginen useille hedelmille, ja se on tosi ikävää, koska mä tykkäisin syödä hedelmiä useammin.. :/ en oikee tiiä mitä söis.. :DD

marika_

Pastan vähentämistä mä suosittelisin kanssa, koska uskon vahvasti että Atkins oli sittenkin oikeessa ja hiilarit lihottaa. Toki niitä jonkunverran pitää lähes välttämättä syödä jos paljon liikkuu, muttei kuitenkaan kokoajan. Eli toisinaan tilalle esim. vaikka joku liha + jotain rehuja (Ite syön hirmu usein kanapihvejä ja tomaattia).

Jos tuntuu kokeilemisen arvoselta niin aiheesta lisää; http://karppaus.info/

Ja tämähän on tietysti vaan yks vaihtoehto, mutta itellä oon havainnu että just vähähiliihydraattinen ruokavalio on se nopein tapa laihtua turvallisesti (eli ns. ihmedieettejä en nyt ota lukuun)... Eri ihmisillä voi kuitenkin eri keinot toimia.

Emmily_

Mä en suosittele hiilihydraattien kokonaa poisjättämistä ja niiden korvaamista proteiineilla ja rasvoilla, mutta kaikkea kohtuudella, myös niitä hiilareita!!!

Shirlie

Liikunnan tukena on hyvä olla monipuolinen ruokavalio ja kertomasi ruokailutavat eivät kovin hyvältä vaikuta. Se perinteinen lautasmalli ei ole tavalliselle kuntoilijalle yhtään hullumpi: puolet lautasesta täytetään kasviksilla, neljäsosa kevyellä proteiinituotteella (kanaa, kalaa, lihaa, raejuustoa...) ja vika neljäsosa hyvällä hiilihydraatilla. Jos haluat pastaa syödä, niin syö sitten edes ruispastaa, josta saat kuituja ja jolla on jotain ravintoarvoa. Esim. tumma riisi on paljon parempi vaihtoehto. Toki jos tuntuu, että hiilihydraatit turvottavat, voit kokeilla enemmän vähähiilihydraattista linjaa, mutta liian radikaaliksi siinä ei kannata alkuun heittäytyä.

Kolme salikäyntiä viikossa on hyvä määrä, mutta aerobistakin olisi suotavaa tehdä joka viikko. Onko sinulla mahdollisuutta hyötyliikuntaan esim. pyöräilemällä työmatkoja? Tai jos et ehdi haluaamasi jumppaan, voisitko käydä työpäivän jälkeen ihan vain reippaalla kävelylenkillä?

Luulen kuitenkin, että tuo epäsäännöllinen syömisesi aiheuttaa eniten päänvaivaa. Jos saisit neljäkin ateriaa (aamupala, lounas, välipala, illallinen/iltapala) rytmitettyä päivääsi, pysyisi energiatasosi päivän mittaan parempana ja jaksaisit illalla lähteä liikkumaan varmemmin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat