lenkkeily ja pakarat - Terveys ja hyvä olo

ilmapallo

eli siis riittääkö pelkkä lenkkeily, että saisin pakaroihin edes jotain muotoa? :D
voisko joku tehdä mulle jotain treenisuunnitelmaa tms?
siis mulla ongelma kohdat on tällä hetkellä pakarat ja reidet.
Ihan yleisliikuntakin olis ookoo. Kropaltani olen varmastikkin aika siro?
koulu päivät ovat aina 17-18, mutta illalla olis kiva harrastaa jotain "omaa" liikuntaa.
vatsatanssia mietin, mutta taitaa mennä viikko-ohjelma sitten vähän liian kiireiseksi.
Edes hyvän mielen saamiseksi olisi kiva liikkua :)

Auttakaa ja olen kiitollinen :wink:

Kommentit (9)

cryo

Henkilökohtainen kokemus on että 2h on tullut lenkkeiltyä useampi kerta viikossa, 4h lenkkejä harvemmin ja pari kertaa on venynyt 5-6h. Eipä tuo peppu oo komeemmaksi muuttunut. :oops:

lily

Aerobinen liikunta ei juuri kasvata lihaksia, vaan kestävyyttä. Jotkut jopa väittävät sen hidastavan lihaskasvua. Parhaiten sitä muotoa pakaroihin saa menemällä salille. Jos jotain aerobista haluat harrastaa pakaroiden suhteen, niin suosittelisin spinningiä.

KataTheBlondi

Niin miullakin.

Enkä itse todellakaan allekirjoita että aerobinen ja anaerobinen harjoitus sulkisi toisensa pois. Anaerobisella monesti saa lihakset ihan jumeliin mikrohaavojen takia. Se kyllä muokkaa lihasta mutta jättää löysät lihaksen päälle, jos sellaisia on. Aerobinen taas helpottaa lihaskipuja jotka anaerobinen monesti tuo tullessaan jos kehittää lihasta suuremmaksi, vetreyttää lihasta SEKÄ polttaa kaloreita.

heica
lily
Aerobinen liikunta ei juuri kasvata lihaksia, vaan kestävyyttä. Jotkut jopa väittävät sen hidastavan lihaskasvua. Parhaiten sitä muotoa pakaroihin saa menemällä salille. Jos jotain aerobista haluat harrastaa pakaroiden suhteen, niin suosittelisin spinningiä.

äppäppää... sanon vastalauseen: mä oon lenkkeilly suht ahkerasti maastossa, ja kyllä siinä pakara ja peppulihakset joutuu hommiin! Kyllä ne muotoutuu ajan mittaan, eikä ole enää semmosta löllöä. Jos vetelee pelkällä suoralla asfaltilla, niin tuskin lihakset niin hyvin kasvaa. Joten metsäänmetsään.... mulla on kehittynyt nyt parin kk:n aikana aika komeet lihakset pakaroihin ja myöskin sääriin.

Mä oon käyny tasan 2 kertaa oikealla salilla, enkä oo innostunu. Lihaksikkaan, timmin ja hyvännäkösen kropan saa ihan kotikonsteinkin. Turha lähteä salille...

lily

Mä en sanonut, että lenkkeily ei ehdottomasti kasvata lihaksia, vaan ettei se juurikaan kasvata. Sillä ehdotin tuota salia, jos aloittaja mieltää itsensä muutoin siroksi, niin oletan, ettei häneltä löydy paljoakaan läskiä, jota aerobisella liikunnalla pitäisi poltella lihasten tieltä, jolloin kannattaa keskittyä anaerobiseen treeniin.

Eikä anaerobinen ja aerobinen treeni ole mitään toisiaan poissulkevia tekijöitä. Itse esim. käyn spinningissä ns. palauttavana treeninä salin vastapainoksi.
Kyllä ne lihakset urheilemalla kasvaa ajan kanssa, mutta jos tehokkuudesta/nopeudesta puhutaan, niin eiköhän se tuo sali/lihaskuntoliikkeet yleensä ole. Tietty niitä kotonakin voi tehdä ihan tehokkaastikin, mutta mulla ei ainakaan motivaatio riitä kotona alkaa kuntoilemaan :wink:

äläläl

heica kirjoitti:
lily
Aerobinen liikunta ei juuri kasvata lihaksia, vaan kestävyyttä. Jotkut jopa väittävät sen hidastavan lihaskasvua. Parhaiten sitä muotoa pakaroihin saa menemällä salille. Jos jotain aerobista haluat harrastaa pakaroiden suhteen, niin suosittelisin spinningiä.

äppäppää... sanon vastalauseen: mä oon lenkkeilly suht ahkerasti maastossa, ja kyllä siinä pakara ja peppulihakset joutuu hommiin! Kyllä ne muotoutuu ajan mittaan, eikä ole enää semmosta löllöä. Jos vetelee pelkällä suoralla asfaltilla, niin tuskin lihakset niin hyvin kasvaa. Joten metsäänmetsään.... mulla on kehittynyt nyt parin kk:n aikana aika komeet lihakset pakaroihin ja myöskin sääriin.

Mä oon käyny tasan 2 kertaa oikealla salilla, enkä oo innostunu. Lihaksikkaan, timmin ja hyvännäkösen kropan saa ihan kotikonsteinkin. Turha lähteä salille...

Komppaan komppaan! Menty tällä systeemillä jo kolme vuotta ja lihaksia kyllä löytyy reisistä ja persiistä. Kotikonsteilla ja kehon omalla painolla saa myös tuloksia aikaan...joten ei ole pakko mennä salille :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat