Paha allergia Dove-päivettävästä voiteesta - Terveys ja hyvä olo

nimosa

Onko kenellekään tapahtunut vastaavaa..?

Ehdin käyttää Dove-merkkistä kevyesti päivettävää voidetta reilun viikon. Ensin jaloissa ja sitten muualla kropassa. Reilun viikon kuluttua sitten alkoi tapahtua. Ensin tuli muutama näppy ja jo seuraavana aamuna oli reidet ihan tulessa ja näppylöitä tulossa ympäri kehoa.
Kolmantena päivänä reidet olivat laajemmalta alueelta vielä punaisemmat ja turvonneet pahasti. Jouduin käymään kolmella lääkärillä näiden kahden päivän aikana, kun koko kehoa kutitti ja näpyt muuttuivat suuriksi läiskiksi ja turposivat. Iho oli myös erittäin pahan näköinen ja käveleminen sattui jalkojen turpoamisen myötä.

Vasta kolmas tohtori osasi sanoa, että olin saanut pahan allergisen reaktion kyseisestä voiteesta. Niinpä äkkiä lääkettä suun kautta ja keskivahvaa kortisonivoidetta iholle ja tänään näyttäisi siltä, että jotain toivoa olisi parantua. Vieläkin olen aika pahannäköinen ja jostain kutittaa, mutta pahimmat kohdat eivät enää punoita niin kuin eilen ja turvotus on laskeutunut.

Onko kenellekään käynyt näin köpelösti näiden aineiden kanssa..? Olisi kiva kuulla kokemuksia?
Luuletteko, että voisin saada Dovelta korvauksia vaikka lääkärikuluihin, sillä kyllä tämä päivettävävoide aika kalliiksi kävi lääkkeineen ja sairaalakäynteineen? Olen ottanut kuvia todisteeksi tämän sairauden ajalta, jos sillä saisi Doven tulemaan vastaan korvauksissa.
Vai täytyykö tämä laittaa vain oman hölmöilyn piikkiin, kun meni kokeilemaan moista? Enpä vain osannut arvata, että tällainen, jolla ei koskaan ole mitään iho-ongelmaa ollut enkä muutenkaan ole herkkäihoinen, saisin tällaisen riesan jostain voiteesta!
Polttaritkin ovat kahden viikon päästä. Kunpa edes siihen mennessä olisi jotenkin parantunut... :cry:

Kommentit (10)

zanzibar

mä veikkaan et dove ei korvaa, ku ainahan kosmetiikassa on vaara olla allerginen sille... se olis eri asia jos siin on joku valmistus virhe...

celia

Itse asiassa olen saanut myös kuvailemasi reaktion, tosin minulla ei jalat turvonneet. Urtikariaa (nokkosihottumaa) oli ympäri kroppaa, myös kasvoissa. Aluksi kun käytin voidetta niin ei tullut mitään. Vasta n. parin viikon päästä, enkä käyttänyt joka päivä (taisi olla jotain lopputalvea, kun voide tuli markkinoille). En kyllä käynyt lääkärissä mutta kortisonivoidetta käytin.

Luulin tähän asti olleeni "ainoa". :shock:

edit.

Tuskinpa Dove mitään korvaa, ainahan kaikissa kosmetiikkatuotteissa on aineita joille jotkin voivat olla yliherkkiä. Ihan ripsareista (kaveri sai yhdestä juuri järkyttävät patit silmiinsä ja joutui käymään lääkärissä) ihovoiteisiin.

TaskuMyy

[color=green]En usko että korvaa, kun kosmetiikka on osittain omalla vastuulla, jos sitä pistää iholle :roll:

Seuraavan kerran jos käy jtn vastaavaa ja heti et saa lääkäri aikaa (joudut odottaa esim. tunteja) ja polttaa kamalasti, niin kylmään suihkuuun kylmän rauhallisesti, että saisit lievitettyä polttavaa tunnetta.. Ja muista, että kylmää! Ei sitten kuumaa, ettet pahemmin sitä kuumotusta.[/color]

Mimia

Ikävä juttu, toivottavasti paranet pian.

Tämä on ihan OT, mutta tämä ei ole niin tärkeä että kannattaisi uutta ketjua aloittaa. Mutta kuinka moni testaa etukäteen kosmetiikat ja esimerkiksi kotivärjäyksiin tarkoitetut hiusvärit?Hiusvärien kohdallahan periaatteessa pitäisi ostaa toinen pakkaus mistä kokeilee iholle, kun ei tuo avattuna ja sekoitettuna säily vuorokautta.

Itse en koskaan ole mitään allergista reaktiota saanut mistään kosmetiikasta, enkä hiusvärejä ole testannut etukäteen.

zanzibar

ite en ainakaa testaa koska en koskaa mitää reaktioita oo saanu ni mitä turhaa.. mut luulis et jos joskus on reaktiota saanu viittis sen verran vaivaa nähän et testais uudet aineet...

Pennsylvania

Mulle tuli tuosta samasta voiteesta ihoreaktioita myös. Olin kerennyt käyttää aiemmin jo melkein puolisen purkkia ko. ainetta ilman reaktioita, mutta sitten kerran tuli reisiin ja käsivarsiin punapilkuista, kirvelevää ihottumaa, joka kyllä laski piakkoin itsestään.

Lähetin putilon saatekirjeen kanssa Unileverille asiakaspalautteena, sain takaisin pitkän puhelun, pitkän kirjeen, pari hammastahna- ja ihorasvatuotenäytettä minikoossa ja 10 euron setelin. Eli ihan kohtuullinen korvaus mun kärsimyksiini, lääkärikuluja ei tuommoinen ihmeemmin korvaisi.

Ne sieltä painottivat kovasti, että haluavat kuulla tällaisista tapauksista, jotta voivat edelleenkehittää tuotteitansa. Purkki siis postiin Unilever Finlansille vaan reaktioita selvittävän saatekirjeen kanssa, ei tarvi maksaa postimaksua, kun menee asiakaspalautteena.

celia

Pennsylvania: Aika hyvin. :shock: :) Vähän eri juttu mutta itse sain joskus Fazerilta monta pussia karkkia kun lähetin vajaan pussin sisältöineen josta löytyi "hampaan pala". Paljastui tutkimuksissa joksikin valuaineeksi tms. eli ihan vaarattomaksi. Tuli tosiaan pitkä kirje noiden karkkien mukana. Mutta löytö tuntui siinä vaiheessa karmealta kun tosiaan näytti ihan ihmishampaalta. :?

En ole ikinä testannut noita hiusvärejä. En vaan jaksa. Enkä mitään kummempia reaktioita ole ikinä saanut, mitä nyt joskus kirvellyt jos päässä onkin ollut joku kohta mitä on raapinut.

olematon

Mä en oo ikinä kyllä dovesta saanut mitään ihottumia. Mut mulla on välillä ihan muuten vaan jaksoja, jolloin kärsin nokkosihottumasta.

Pirita_

Sama täällä ! Sain kyynärtaipeisiin kamalat laikut jotka kutisivat kamalasti. Lähtivät kyllä heti kun käytön lopetti, mutta tulevat aina tismalleen samaan paikkaan takaisin kun kokeilen uudestaan tuota voidetta. Toisinaan auttaa se, että voitelen ensin normaalilla kosteusvoiteella ihon ennen dovea ja vielä doven imeytymisen jälkeen. Kortisonin käyttö aiheutti ikävät valkoiset läntit taipeisiin, kun muuten kädet olivat kauniin päivettyneet...:/

Ei dovea enää ikinä

Mulla kävi myös näin!!!! Laitoin toissapäivänä tätä kyseistä doven rasvaa ja sain kans aika pahan allergisen reaktion:( Dekolte, kaula, käsivarret ja olkapäät on ihan täynnä pieniä rakkulan näköistä läiskä joka vaan isonee. vielä mulla ei kotikonstein kokeiltu muuta kuin kortisonia. Eli toivottavasti Ei tarvi lääkärii mennä😩

Mitta varokaa ihmiset näitä kaiken maailman rasvoja ja myrkkyjä nykyään!!!!!!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat