Hiusten lähtö - Terveys ja hyvä olo

TaskuMyy

Millä voisi estää hiusten lähtöä?
Kenties jonkun ''aineen'' puute?

Sivut

Kommentit (23)

lily

Aika oleellista ois selvittää mistä hiustenlähtö mahdollisesti voisi johtua, syitä kun on monia, esim. stressi, pillereiden lopettamisen/vaihtamisen aiheuttamat hormonihäröt, tulehdus päänahassa, jonkin vitamiinin puute jne..

olematon

Niin ja tasasin väliajoin mun mielestä ihmisen hiukset uusiutuu, eli niitä lähtee vähän ronskimmin jossain vaiheessa, muutaman vuoden välein.

TaskuMyy

Stressi voi olla yksi syy, mutta pillerit ei koska en oo käyttänyt n. 1vuoteen niitkään enää... :roll:
Mahd. minkä vitamiinin puute?

sanzhes
lily
Aika oleellista ois selvittää mistä hiustenlähtö mahdollisesti voisi johtua, syitä kun on monia, esim. stressi, pillereiden lopettamisen/vaihtamisen aiheuttamat hormonihäröt, tulehdus päänahassa, jonkin vitamiinin puute jne..

Pillereiden lopettaminen!!!
Siitä varmaan johtuu mun hiustenlähtö.. tai johtui.. tai en oikeen osaa sanoa. Kun olin fiksu ja halusin siirtää kuukautisia vuosi sitten elokuussa ulkomaanmatkan takia. En siis koskaan ennen ollut syönyt pillereitä, ja vedin pari levyä putkeen... fiksu tyttö tiedän... Mutta joskus marraskuussa ehkä multa alkoi hiuksia lähtemään ja hiukset oheni aika paljon. Hiukstenlähtö tosin oli vielä aika runsasta vielä keväämmällä, nyt on rauhottunut, mutta hiukset on ohentunut tosi paljon :/ voisiko toi johtua tosta mun pillereidensyönnistä? voiko se vaikuttaa noinkin pitkän ajan jälkeen?

lily

sanzhes:
Mä ite vaihdoin pillerimerkkiä pari vuotta sitten ja sen seurauksena (en keksinyt muutakaan syytä) alkoi hiuksia lähteä myös parin kk:n viiveellä ja sitä kesti n. 4 kk ennen kuin rauhottui. Kukaan ei kyllä sanonut, että hiukseni olisivat nähtävästi harventuneet, vaikka itsestä siltä tuntui kun jokaisen pesun ja harjauksen yhteydessä lähti älyttömät määrät tukkaa.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi siirsit kuukautisia e-pillereillä kun on saatavissa nimenomaan tuohon tarkoitettujakin pillereitä, jotka on huomattavasti "hellävaraisempia" kropalle?

sanzhes

lily,
kiitos tästä, varmaan mullaki johtu pillereistä.. en muutakaan syytä oikein keksi.. kai nä ätästä lähtee taas jossain vaiheessa paksuuntumaan. Oon miettinyt hiusten piedennyksiä/paksuuntamisia (vai mikä se sana on :D), mutta oon kuullut että ne rasittaa myös tosi paljon hiuksia kun ne sit joskus otetaan pois..? enkä tiedä haluunko rasittaa näitä vähiäkään enää..

ja siis tietty saa kysyä, mulla sillä hetkellä tuli vähän kiire että nyt täytyy saada siirrettyä enkä keksinyt että voisin miettiä muitakin vaihtoehtoja kun e-pillerit. en oikein edes tiedä mitä muita vahtoehtoja on? ja silloin ei jotenkin ollut "aikaa" tai en vaan jaksanut nähdä vaivaa kysyäkseni/etsiäkseni tietoa.. ja nyt sit näköjään maksan tuosta tyhmyydestäni hiustenlähdöllä.. :D

TaskuMyy

Kamalan hintasia apoteekista hiusten lähtöön ne tabletit ja jauheet :shock: Kävin kahtoon jtn parin kuukauden pakettia niin 80€ :oops:

lily

^ mun käsittääkseni suurin osa apteekin hiustenlähtö-aineista on tarkoitettu perinnöllisen hiustenlähdön hoitoon/ennaltaehkäisyyn. Jos nyt oikeesti on pakko alkaa syömään jotain lääkettä hiustenlähtöön, niin kannattaa käydä lääkärillä selvittämässä sitä syytä. Ja tosiaan ihmisellä on niitä hiustenlähtö-kausia, jotka kestävät kk-pari ja alkavat yhtä huomaamattomasti kuin loppuivat. Yleensä siinä vaiheessa vasta aletaan antamaan lääkehoitoa kun selvää kaljuuntumista on näkyvissä. Jos ominpäin alkaa syömään lääkkeitä/luontaistuotteita niin se on vähän hakuammuntaa että onko asialla mitään vaikutusta vai ei.

warrioness

Hiustenlähtö on ongelmana täälläkin. Joskus toukokuussa huomasin, että hiuksia lähtee huomattavan paljon. Ja sama jatkuu edelleen. Jouduin leikkaamaan hiukseni aivan lyhyiksi ja nyt ne ovat mielestäni aivan kamalan näköset. Lyhyet ja ohuet.

Olen käynyt kaksi kertaa lääkärillä, ei ole löytynyt mitään syytä. Olen ostanut jotain erikois shampoota, syön priorinia ja kaiken maailman vitamiineja. Ei mitään. Ne vaan lähtee. Mielialani on aivan maassa, olen jopa miettinyt peruukin ostoa. Toivon vain, että tää loppuis kohta ja et uudet hiukset kasvaisi nopeasti.

esiska

Epäilen että runsas hiustenlähtö voisi johtua myös kilpirauhasen vajaatoiminnnasta, ainaki lääkäri suositteli heti testejä, en siis tiedä vielä.
Mutta oletteko kilpparista kärsivät saaneet hiuksianne enää takas tai hyvään kuntoon? Surettaa hirveesti tuuheiden hiusten lähtö.
Ravitsemuspuoli on korjattu ja aiemmassa karvakadossa kadonneet hiukset palautui, mutta nyt tämä uusiutui entistä rajumpana :cry:
Osaatteko yhtään auttaa? Biotiini, monivitamiini, kalsium ja omegat käytössä ollu jo vuosia ja silti tämä hiustenlähtö alkoi taas

SunLion

Piin syöminen on ainakin eduksi. Myös kookosöljystä sanotaan että se voi auttaa.

kilpir. vajaatoiminnassa tosiaan hiukset ohenee/vähenee ja ei ne siitä yleensä takas kasva...nimimerkillä joskus mulla oli kadehditut paksut, tuuheat ja pitkät hiukset.

riinaF

^ Hui, mä ihastelin Sunin hiuksia silloin kun nähtiin, musta ne oli älyttömän paksut ja upeat :shock: Niin miten kamalan paksut ne sitten on olleet :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat