Jatkuva pissahätä? - Terveys ja hyvä olo

zera

Tällaista en löytänyt täältä. Mulla on siis kokoajan pissahätä. Tätä on jatkunut viikon verran. Googletin ja löysin, että raskauteen,diabetekseen ja virtsaputkentulehdukseen liittyy jatkuva vessahätä, mutta noiden muita oireita mulla ei ole. Mitäköhän voisi olla? Ei mulla ennen ole ollut kokoajan pissahätä.

Sivut

Kommentit (24)

Faunastic

No, mulla oli pienenä virtsatientulehdus ja se oli ihan hirveetä... :( Muistan vielä yhden illan, ku äiti oli pois kotoa ja nukuin isän vieressä. Kävin vessassa, makasin ehkä minuutin isän vieressä ja menin taas vessaan.. Tätä jatkui ehkä tunnin, kunnes äiti tuli kotiin ja kysyi, että miksi pöntössä on niin paljon paperia :D Ku enhän minä viittiny vetää vessaa, ettei isä ja veli olis heränny ;) No, äiti vaan sanoi, että olen juonut liikaa vettä ja sanoi, etten enää saa nousta sängystä. Pissasin sit sänkyyn :twisted:

Mutta se oli sellaista pissahätää, että joka vessalla käynnillä tuli tippa tai kaksi, mutta kummasti se oloa helpotti. Seuraavana aamuna isä joutui viemään lääkäriin :)

muoks. tulipa hirveesti hymiöitä!

Tiny_

Mulla kans oli kauhee vessahätä koko ajan ja sitten sai juosta vessassa mutta ei tullu kun tippa tai pari. Sain nyt sitten lääkekuurin virtsatietulehdukseen. Lääkäri sanoi että jos ne ei auta niin aletaan epäilemään klamydiaa.. Oireet on vissiin melko samanlaiset. Kannattaa käydä tekemässä virtsanäyte lääkärissä.

Mutta ne lääkkeet onneks autto mulla jo heti seuraavana päivänä ja oireet katos.. mutta pitää silti syödä tää kuuri kiltisti loppuun.

SunLion

klamydiaan voi myös liittyä...

kandee tilaa soittoaika lääkärille ja pyytää lähete eri labra tutkimuksiin. Itsellä esim. virtsatulehdus esiintyy pissähätänä aika ajoin..kirvelyä ja muuta ei ole, mutta rakko ei tunnu tyhjentyvän kunnolla/vessassa saa juosta.

Lois Lane

Mulla myös virtsatietulehdus on ollut semmoisena, ettei oo oikeestaan mitään muuta oireita kuin jatkuva hätä. Ja on myös tuntunut siltä, ettei ikäänkuin saa pissattua ihan loppuun asti.

Piperr

Mua alkoi huolestuttaa, kun mulla oli jatkuva vessahätä. Ja tuntui juuri siltä, ettei ikinä saanut pissattua loppuun. Etenkin seksin jälkeen tää oli voimakkainta. En edes ehtinyt miettiä lääkäriin menoa, kun terveydenhoitaja soitti ja ilmoitti, että mulla oli klamydia. [size=9](olin siis käyny testeissä ihan vaan pillerireseptin uusimisen yhteydessä) [/size]
Jos on tämmöinen vaiva pitkään, niin kannattaa ehdottomasti testauttaa se klamydia..

Pirita_

Itse olin ulkomailla (keskieuroopassa) tuossa kesäkuun alussa ja heti matkan alettua alkoi sama vaiva. Oli aika kiusallista joka paikassa etsiä aina vessaa ensimmäisenä. Jouduin sitten lääkärissä käymään ja ottivat normaalin pissakokeen, tekivät raskaustestin, ottivat neljä putkiloa verta, tekivät ultran ja vielä gynekologiset testit :D Kyllä siinä vaiheessa alkoi jo naurattaa vähän..

Mitään eivät löytäneet mutta käskivät kovasti juoda, ja juoda karpalo -tai puolukkamehua. Lisäksi määräsivät jotain ihme lääketeetä joka maistui ihan hirveälle..

Stressistä kuulema epäilivät vain johtuvan, vaikken mielestäni stressannutkaan. Seuraavana päivänä jo helpotti kun tiesin ettei mitään vakavaa oo..

Voi siis ihan hyvin johtua stressistäki..

Essie

miten ku teitä pissattaa nii onko se niin että tuntuu että kauhee pissahätä mut sitku meet vessaan niin tulee vaan pari tippaa? vai onko se niin että on kokoajan pissaähätä ja sitä pissaa tulee? mulla on niin että käyn yön aikana 4 kertaa ja mulla tulee ihan kunnolla pissaa. mutta voi johtua paljosta juomisesta? mistä muusta? mutta eihän virtsaa voi kokoajan tulla ellei juo?

Tsein

^Voihan se mennä noinkin. Aina pitäisi mennä lääkäriin, kun itseä epäilyttää oma vessarytmi. Tihentynyt pissimistarve voi olla oire niin monesta asiasta, että olisi hyvä tutkituttaa. Klamydia, MS-tauti, munuaisten toimintahäiriö, endometrioosi... kaikki ihan vakavasti otettavia mahdollisuuksia .

tata
Faunastic
No, äiti vaan sanoi, että olen juonut liikaa vettä ja sanoi, etten enää saa nousta sängystä. Pissasin sit sänkyyn :twisted:

Haha, kosto elää :lol:

Mulla tulee kans välillä kauhee tarve pinkoa vessassa koko ajan eikä paljoa tule. Mitään ei oo todettu. En kyllä oo ees käyny tutkituttamassa, kun menee sit yleensä samana päivänä ohi itestään.

Essie
Tsein
^Voihan se mennä noinkin. Aina pitäisi mennä lääkäriin, kun itseä epäilyttää oma vessarytmi. Tihentynyt pissimistarve voi olla oire niin monesta asiasta, että olisi hyvä tutkituttaa. Klamydia, MS-tauti, munuaisten toimintahäiriö, endometrioosi... kaikki ihan vakavasti otettavia mahdollisuuksia .

Mutta eikö noissa käyseisissä oo semmonen oire että pissataa mutta ei tuu virtsaa koska et ole juonut. eihän virtsaa voi tulla sen enempää kun on juonut. vai miten se menee? koska mulla on tarvetta käydä vessassa ja sitä virtsaa kyllä tulee ja PALJON

Tsein
Essie
Mutta eikö noissa käyseisissä oo semmonen oire että pissataa mutta ei tuu virtsaa koska et ole juonut.

Ei välttämättä. Tuo kertoo enemmän virtsatulehduksesta, jos ei mitään tulekaan.

Essie
Tsein
Essie
Mutta eikö noissa käyseisissä oo semmonen oire että pissataa mutta ei tuu virtsaa koska et ole juonut.

Ei välttämättä. Tuo kertoo enemmän virtsatulehduksesta, jos ei mitään tulekaan.

aa okei :) no pitääpi käydä lääkärissä, ne ottaa varmaan virtsa näytteen? eiks siinä selviä jo aika hyvin asiat? :D *toiveikas* ei jaksais mitään kauheita tutkimuksia...

Kylpyankka

Mulla oli pienenä virtsatietulehduksia useampikin. Muistaakseni jos lääkärille menee asiaa valittamaan, niin ensin tehdään virtsakoe. Sit vasta jos epäillään että tulehdus on levinnyt munuaisiin, tehdään verikoe. Just sen takia ei kannata aikailla sen lääkäriin menon kanssa, koska pelkän virtsatietulehduksen saa hoidettua antibiooteilla, mutta sit jos se tulehdus leviää, niin voi löytää ittensä sairaalasta äkkiä :?

Itellä on sillai että jos tulee vähääkään mitään tuntemuksia, niin alan juoda tavallistakin enemmän, yleensä esim. karpalomehua. Se hapantaa virtsaa ja tekee bakteerien elämisestä vaikeampaa. Lisäks mulla on vielä luontaistuotekaupasta ostettua karpalo (tms.) pillereitä, jotka kans hapattaa sitä kasvualustaa :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat