Maitoallergia... - Terveys ja hyvä olo

Minnaliina

Millaisia oireita maitoallergia on aiheuttanut teille, jotka siittä kärsitte? Mä oon epilly jo jonkin aikaa, että itellä ois maitoallergia.. En ole käyttänyt maitoo sitte seiskaluokan (nyt 24), koska maha ei sitä siedä.. Nyt jo pari vuotta ollut ihottumaa etenkin kasvoissa ja mm. kyynärpäissä..

Nyt on lisäksi tullut kasvojen lehahtelua ja tukkoisuutta.. Esim. kun join kaakaota, tuli todella tukkoinen olo ja jopa vaikea hengittää..

Onko kellään maitoallergiasta kärsivällä tällaisia oireita?? :roll:

Kommentit (2)

Lefas

Saattaahan tuo maitoallergiaa olla. Kannattaisi varmaan käydä testeissä. Miehelläni on maitoallergia ja maha ei sitä kyllä kestä. Nykyään hän ei juo maitoa ollenkaan, mutta jos ruuanlaitossa tarvitaan maitoa, niin kyllä me siihen käytetään ns. normaalia maitoa. Kalliita nuo hylat sun muut..

Ystävälläni on myös maitoallergia, käyttää kuitenkin kahvin kanssa maitoa (ihan normaalia kevytmaitoa), eikä ole ainakaan valittanut että vatsan kanssa olisi heti ongelmia. Riippuu vähän ihmisestä ja siitä kuinka paha allergia on, että minkälaiset oireet jne.

Terhen
Lefas
Saattaahan tuo maitoallergiaa olla. Kannattaisi varmaan käydä testeissä. Miehelläni on maitoallergia ja maha ei sitä kyllä kestä. Nykyään hän ei juo maitoa ollenkaan, mutta jos ruuanlaitossa tarvitaan maitoa, niin kyllä me siihen käytetään ns. normaalia maitoa. Kalliita nuo hylat sun muut..

Ystävälläni on myös maitoallergia, käyttää kuitenkin kahvin kanssa maitoa (ihan normaalia kevytmaitoa), eikä ole ainakaan valittanut että vatsan kanssa olisi heti ongelmia. Riippuu vähän ihmisestä ja siitä kuinka paha allergia on, että minkälaiset oireet jne.

Maitoallergiahan on hyvin tavallinen ja luonnollinen ilmiö. Luonnollista siksi, että on ihmisen (ja muidenkin eläinten) keholle ominaista hylkiä vierasta ainetta. Ei ole tarpeen juoda toisen nisäkkään maitoa ja vielä aikuisena. Maitofirmojen kalsiumlöpötykset ovat huuhaapropagandaa.

Itse olen vuosikaudet käyttänyt vain kasvimaitoja ja suosittelen todella. Eivät ne loppujen lopuksi kalliita ole, ellei niitä vedä litrakaupalla päivittäin. Esim yksi litra soijamaitoa riittää hyvin viikoksi jos sitä käyttää vain ruokaan. Etno- ja ekokaupoista saa myös erikoisempia kuin markettien soija- riisi- ja kauramaidot, jos ei esimerkiksi niiden mausta pidä. On quinoamaitoja ja pähkinämaitoja. Jos asuu isommassa kaupungissa (ei tarvitse olla Helsinki), niin vaihtoehtoja on varmasti monenlaisia ja kysyvä löytää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat