Runsas valkovuoto ja tiputteluvuoto - Terveys ja hyvä olo

DitaLee

Minulla on todella runsas valkovuoto, joskus se on ihan "vesimäistä", joskus taas tulee klimppeinä ulos. Hajuakin olen hiukan havainnut. Muutama viikko sitten alkoi myös tiputteluvuoto, eli välillä pyyhkiessä paperiin tulee hiukan verta, ja sitä on myös alushousuissa.

Vaivat alkoivat nyt jokusen kuukauden sen jälkeen, kun olen kumppanini kanssa seksielämän aloittanut eli tässä keväällä. Voisikohan olla kyse jostain eri bakteerikannoista tms? Olisi mukavaa saada edes jotain vastausta. (:

Sivut

Kommentit (19)

Tsein

Mitä ihmettä? Mikä vaivaa Suomen lääkäreitä? Ihan ensimmäisenähän pitäisi selvitää onko vika käyttämissäsi pillereissä. Ne ovat kuitenkin se kaikista todennäköisin oireiden aiheuttaja. Vaikka ei aiemmin olisi ollut mitään sivuoireita, voi niitä myöhemmin ilmaantua ihan yllättäin. Yasminitkin ovat vielä aika matalahormoniset eikä tarvita kuin pieni muutos omassa kehossasi ja pillerit eivät enää pystykään pitämään kiertoa 28 päivässä eli alkaa tulla tiputteluvuotoa.

DitaLee

Kiitoksia paljon vastauksesta, en meinaan ymmärtänyt että pillerit voivat vielä myöhemmin aiheuttaa jotain häikkää vaikka olisivatkin ennen toimineet hyvin. Olen syönyt pillereitä about 3 vuotta jo (alunperin sain ne menkkakipuihin ja kuukautisten epäsäännöllisyyteen sekä huonoon ihoon), eikä ennen ole ollut mitään vaikeuksia. Ihmetyttää minuakin nuo lääkärit. Yksi sanoo, etteivät pillerit vaikuta esim. emätintulehdusten syntyyn vaikka olen kuullut että voivat vaikuttaa, toinen taas sanoo jotain muuta. Eivätkä tosiaan tutki asiaa sen enempää. Kyllä kiukuttaa. :(

figaro

Tulee myös mieleen, että jos tuo vuoto alkaa tiettyyn aikaan kiertoa niin kyseessä voisi olla myös ovulointiajankohta, jolloin vuoto muuttuu monellakin. Se voi olla juuri vetistä tai klimppistä ja seassa voi olla myös pieniä määriä verta.

DitaLee

Hmm... pitää alkaa laittaa ylös koska vuotoa ilmaantuu jos olisi tuosta kyse. Siis kiitos paljon myös figarolle vastauksesta. Kiva saada edes jotain helpotusta ja kuulla, että kyseessä voi olla joku ihan "normaali" juttu eikä minusta siis välttämättä ole tulossa lapsetonta tai mitään. :D

marimma
Tsein
Jos ja kun syöt niitä pillereitä, ei ole mitään ovulaatiota eikä ovulaation ajankohtaa.

Eikös jotkut vaan estäny kiinnittymisen ja toiset ovulaation?
Mä oon ainakin eläny siinä uskossa että merkillä (tai sitten esim. minipillerit vs ye-pillerit) on väliä..

Tsein

En oo minipillereihin niin perehtynyt. Yasmin oli kuitenkin käytössä ja ne estävät ovulaation ja pääosin siihen perustuu se ehkäisyteho. Käsittääkseni kaikissa yhdistelmäpillereissä on samaan asiaan perustuvat tuo ehkäisyteho.

Jessica86

On mullakin kuukautiset jatkuvasti ja tavallista runsaampi valkovuoto. Mullekkin aina sanotaan, että ois muka normaalia mutta kun tätä vaivaa ei oo ennen ollu. Ei mulla oo hiivaa, eikä bakteeriviljelyksissä ollu mitään poikkeavaa. Mutta yksi oljen korsi on kuitenki. Nimittäin ph-arvon kohoaminen. Siinä mainoksessakin sanottiin, että voi tulla runasista kuukautisista, yhdynnän jälkeen ja kylvyn yhteydestä. Mä aijon kokeilla lactalia, vaikka en ookkaan tehny lactal testiä, kun on menkat. DitaLeelle vois olla tästä apua.Mutta mä oon jo niin epätoivonen, että voisin vaikka seisoa päälläni että saisin tän riesan pois!

Emmily_

Mulla on kans vähän saman tyylistä vaivaa kun sulla Jessica.. Ja oon kans tota Lactalia ajatellut kokeilla. Tuuhan tänne kertomaan omista kokemuksistas sitten!? :)

Jessica86

No juu. Olen käyttänyt Lactalia kolmenä yönä ja ainakin on kutina mennyt pos. Kuuri kestää seitsemän päivää ja on hieman helpottanu. Lactalissa on hyvä puoli ainakin se että se myös ennaltaehkäisee oireita eikä sen käytösta ainakaan haitaa ole.
Olen käyttäny myös suunkautta otettavia Lacto seven-tabletteja, jotka on maitohappobakteereja. Ne auttavat myös vaikka ei hiivaa oliskaan.
Jos epäilette itsellänne ph-arvon kohoamista alapääsä,niin kannattaa tehdä Lactal-testi. Valkovuoto muuttuu koeliuskassa vihreäksi jos on jotain vialla alapäässä,mut hiivaa testi ei pysty osoittamaan. Eikä sukupuoltauteja

DitaLee

Voisi tosiaan tuota Lactalia kokeilla. Nyt ei ole taas ollut yhtään sitä verivuotoa, sen sijaan valkovuoto on taas aika runsasta. Seksin jälkeen eilen alkoi alapäätä "polttaa", ja miehen siittimen päälle jäi valkoista töhnää, veikkaanpa että taas on hiivaa tai jotain pH-ongelmaa... minulle kun tuppaa aina menkkojen jälkeen tulla hiiva :/ Klitoriksen kummallekin puolelle myös kertyy valkoista töhnää. Mies ei halua enää suuseksiä antaa(enkä minä varsinkaan vastaanottaa!) koska alapää on aina "likainen" vaikka olisikin pesty. Johtuu varmaan juuri pH:sta tai hiivasta...? Anyway, kiitoksia vastauksista (:

Emmily_
Jessica86
Jos epäilette itsellänne ph-arvon kohoamista alapääsä,niin kannattaa tehdä Lactal-testi. Valkovuoto muuttuu koeliuskassa vihreäksi jos on jotain vialla alapäässä,mut hiivaa testi ei pysty osoittamaan. Eikä sukupuoltauteja

Siinä pakkauksessako toi liuska tulee, vai mistä semmosen saa...?

Essie

mulla taas on runtsastunu valkovuoto. en käytä pillereitä tällähetkellä. oon ollu kuukauden tauolla. mistäköhän vois johtua? tuskin mitään vaarallista? siis ihan normaalia valkovuotoa mutta runsaammin ku yleensä

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat