Menkkakivut - Terveys ja hyvä olo

SunLion

[color=red]sori, oli tapahtunut joku moka lisäillessä vaihtoehtoa...toki oli tarkotus olla tuo monen kaipaama "lääkkeet ei auta, monta päivää kipeenä"[/color]

Sivut

Kommentit (16)

Kepatäti

Mulla menkat vaihtelee ihan hirveesti. Joskus on tosi "mukavat" menkat eikä niitä meinaa ees huomata, nyt on meneillään taas tälläset menkat että koko alaselkä/vatsa lykkää ihan jumiin ja oon koko aika kipeenä + sitten erikseen vielä sitä sellasta "supistelukipua". Lääkkeet auttaa, mutta kaks 400 pitäis vetää jos kokonaan kivuttomaks tahtois enkä tahdo niin paljon syödä lääkettä ku pahimmillaan voi joutuu vetää sit neljä-viis päivää.

Toisaalta on sit tosiaan sellasiakin menkkoja, että ekana päivänä nipistelee ja vähän tokana, mut se on sit siinä.

Useimmiten oon sunnuntaina ja maanantaina kunnolla kipee (pillereiden takia menkat alkaa aina vakiosti), sit tiistai ja siitä eteenpäin on helpompi.

Yezzi

Itse myöskin menkka kivuista kärsin. Otin pillerit jotta kivut helpottaisivat.
Niinhän ne helpottikin. Noin 3 vuoteen ei juuri ollenkaan kipuja mutta nyt ne ovat tulleet takaisin :evil: . Särkylääkkeet eivät hirveämin auta tai sitten saisin popsia niitä kuin muroja. Muutenkin päänsärkyjeni takia joudun syömään paljon särkylääkkeitä ja yhtään ylimääräisiä kun ei tavallaan viitsisi syödä. Mutta taas jos sattuu olemaan työ päivä menkkojen aikaan niin buranaa kyllä kuluu ja paljon että pysyy edes pystyssä töissä. Hulluksihan sitä töissä tulis niiden kipujen kanssa. Tekis mieli vaan käpertyä jonnekkin lattialle makaamaan. Mutta kun töyni on seisoma työtä niin en saa edes istu työ päiväni aikana kun max. 10 min.

Mikäköhän siinä on että pillerit vei kivut moneksi vuodeksi mutta nyt ne on palanneet ? Olenko tullut immuuniksi tai jotain :D

Että miesten elämä osaa sitten olla helppoa ei tarvitse tällaisistakaan kärsiä :D

halium

Mä olen niin onnekas ollut aina, että mulla ei ole koskaan juuri nimeksikään ollut menkkakipuja. Joskus ennen oli niin, että ekana päivänä saattoi esiintyä pientä mahakipua alavatsassa, mutta sekin oli todella pientä ja lyhytkestoista. Nykyisin pillereitä syödessäni menkkani kestävät joku 4 päivää maksimissaan, eikä kipuja ole ei sitten ollenkaan!

Avani

Kaksi ensimmäistä päivää ovat pahimpia, särkylääkkeet auttavat sen verran että pysyy pystyssä. Vatsaa rupeaa kipuilemaan jo päivää ennen.

Nuorempana oli ihan hirveää herätä keskellä yötä kuukautisten alkamiseen. Siinä sitten makasi kaksinkerroin sängyssä ja odotti särkylääkkeen tehon alkamista, jotta pääsisi takaisin nukkumaan.

SunLion

Kärsitkö kuukautiskivuista? jos kyllä niin minkälaisia ne ovat ja miten ne esiintyy?
Mikä niihin auttaa? auttaako mikään?
oletko huomannut jotain millä voisi ennaltaehkäistä niitä?

marimma

Aina ja monta päivää ja lääkkeet ei auta yhtään, vaihtoehto jota ei tuolla ollut. Ja jo viikkoa kahta ennen menkkoja se alkaa se varottelu ja siitä sitten tihenee ekaa vuotopäivää kohti ja pahimmillaan on tokana ja kolmantena päivänä..

olematon

Mulla ei aina oo oikein kipuja, välillä sitten taas ihan hirviät. Nyt en vielä tiedä millasena meitsin menkkailut jatkuu, kun renkaan aikana ei ollut kuin ekana päivänä vähän vatsa kipeä ja nyt on ekat luomumenkat, eikä mulla oo ollut muuta kuin eilen eli ekana päivänä vähän nipisteli. :roll:

Nyytikki

Ei löytynyt minullekaan sopivaa vaihtoehtoa... Lääkkeet (ainakaan mitkään lääkärin määräämät tähän asti) eivät auta yhtään, särkee monta päivää putkeen ja pahasti. Särkyily alkaa hieman ennen vuodon alkua ja loppuu ihan viimeisenä päivänä. Pahimmillaan se on ensimmäisten kolmen vuotopäivän aikana.

Jennana

Vastasin että minulla ei ole menkkakipuja. Joskus todella, todella harvoin on, silloin kivistää kahtena ekana päivänä alavatsaa mutta en käytä lääkkeitä. Tämä on niin harvoin joten mielestäni en kärsi menkkakivuista.

chifitz

Ennen pillereiden alotusta menkkojen eka päivä oli yhtä helvettiä kun lääkkeet ei auttanut yhtään ja oksentelin enkä pystynyt edes seisomaan. Pillerit vievät kivut täysin :)

olematon

Mä selvisin näistä menkoista ihan ilman kipuja :o Sillon just sillä hetkellä kun ne alkoi (vaikka en niitä vielä ihan odottanut) tuntui pieniä nipistyksiä molemmmin puolin alavatsaa, that´s all. :o Noh, joskos ne kivutkin sieltä palautuu kun kierto alkaa kunnolla rullaamaan. Vai voisko rengas viedä tavallaan kivut mennessään? kaipa niitten kipujenkin pitäis palautua ku ei rengastele enää?

Nyytikki

Kepa: Tästä huomaa, että kipu on suhteellista. Jos näkisit lääkemäärän mitä olen vetänyt menkkojen aikana [size=9](tosin niistäkään ei ole mistään edes ollut apua :roll: )[/size] ihmettelisit, mutta toisaalta jos olisit yhtä kipeä, ottaisit varmaan myös paljon vaan että saisit kivun pois... Olisin onnellinen, jos vaan Buranaa (tai mitä vaan järkevää tällä hetkellä) ottamalla saisin säryn lähtemään. Ottamieni lääkkeiden takia 2*Burana 400 ei tosiaan kuulosta paljolta :) Ei siis ole tarkoitus kuulostaa alentavalta tai vähätellä kipujasi! En tosiaan halua tuoda sitä tässä nyt esille... ei vaan ole meillä naisilla aina helppoa :?

Edit: En tällä hetkellä syö edes mitään lääkkeitä, kun olen todennut kaikki tähän mennessä tehottomiksi eli lääkäriin taas varaamaan aikaa.

helmikaisla

Yleensä vain ekana päivänä ja särkylääke auttaa silloin. 1,5 vkoa ennen menkkoja alkaa rintoja aristaa ja se vaan pahenee mitä lähempänä menkat on, menkkojen alkaessa aristus katoaa.

overkillah

itselläni ei ollut teininä yhtään juurikaan kipuja tms., mutta nyt tuntuu että kivut vaan kasvavat. viime kuussa jouduin sairaalaan kovien kipujen vuoksi, ja percodenia ynnä pahoinvointilääkettä tipalla. ei muuta kuin huumattuna pari päivää, ennen kuin kivut hellittivät. odotan kauhulla tulevia menkkoja...

Jesssi-

Miulla kivut vaihtelee tosi paljon!Joskus eka päivä on ihan hirveä,tuntuu etten voi tehdä mitään muuta kuin maata sängyn pohjalla.Sitten taas joskus kipuja ei oikeastaan ole ollenkaan,vähän jotain pientä nipistelyä vatsassa vain.Aina kuitenkin lääkkeet auttaa eli Buranaa naamaan ni on parempi olo :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat