Lisäaineet - Terveys ja hyvä olo

SunLion

perjaatteessa vierasaineelle altistumisesta voi koitua seuraavia oireita mm.
-väsymys
-päänsärky
-huonovointisuus
-työkyvyn heikkeneminen

Elimistö joutuu tekemään kovasti työtä päästäkseen eroon vierasaineista (etenkin maksassa)...ja ne tuppaavat vielä imeytymään takas elimistöön suolistoon erittymisen jälkeen ja rumba jatkuu...näiden käsittelyssä voi syntyä radikaaleja jotka voivat johtaa vaikka solukuolemiin tai mutaatioon/syöpään..

Kommentit (5)

Mei

En kyllä ole huomannut mitään eroa, mutta itse kyllä vähän katson että kuinka montaa E-koodia tuotteesta löytyy. Ei niitä ehkä ihan ylen kannata syödä.

Rasberry

Tottakai luomua olisi aina kiva ostaa, mutta aina sitä ei tunnu olevan tarjolla, tai sitten ei vain osaa etsiä. Esim. broilerin fileet ja suikaleet ostetaan meillä kotona aina marinoimattomina, koska marinaadit sisältävät hirveästi turhia sokereita ja lisäaineita. On se uskomatonta mitä kaikkiin ruoka-aineisiin lisätään, jotka ovat meidän elimistölle haitallisia.

Puhelinpervo

Mies on tehny haudankaivuuhommia ja sen on todennu et ei ne torsot pääse mätänee niin nopeesti kuin ennen koska ihmisee kerääntyy niin paljon lisäaineita.. Että silleen tekis mieli rupee safkaa luomua..

heica

Jepp, oon katellu, kun eri juomista löytyy kaikenmaailman väri, -maku, -ja säilöntäaineita :? eihän ne ole ihmiselle hyväksi jos liikaa nauttii kyseisiä juomia/ruokia. Mutta mulla ainakin menee kohtuudella kokista, muttei se ole päänsärkyä tms. aiheuttanut, sensijaan riippuvuutta, jota se kofeiini näköjään voi aiheuttaa :? siksi oon yrittäny vähentää senKIN juontia..

Lukretia

Kiinnitättekö huomiota lisäaineisiin, joita elintarvikkeet sisältävät?

Tuli mieleeni tällainen aihe, kun luin lehdestä arominvahventeista (oliko se nyt joku E620 tms.). Useat lihatuotteet sisältävät sitä, ja monille ihmisille aiheuttaa mm. päänsärkyä ja suolisto-ongelmia.

Itse en ole ikinä kamalasti vaivannut päätäni lisäaineiden ajattelulla, mutta nyt aloin miettiä, mitä sinne suuhun laitetaankaan. En itse myöskään kärsi juuri päänsärystä tai muistakaan vaivoista enkä lihaakaan syö kuin kerran pari viikossa, mutta ei silti kuulosta hyvältä, että joillekin ihmisille tällaisia oireita tulee.

Mitä te ajattelette asiasta?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat