kiinteyttäminen - Terveys ja hyvä olo

ssussuu

eli siis perus liikuntaa tulee harrastettua joka päivä väh. tunti:P
nyt siis kaipaisin jotain perinteisiä kiinteytysohjeita? jos jollain olis kokemusta hyvistä ohjeista! joka lehdestähän niitä tursuaa, mutta sellaisia oikeasti hyviä ja kiinteyttäviä!
pelkillä liikkeillähän sitä ei aikaan saada tämän tiedän mutta kuitenkin.. :D

Erityisesti kiinteytysohjeet saisivat vaikuttaa jalkoihin, perseeseen ja jenkkakahvoihin! eli siis perinteisiin naisen ongelmapaikkoihin.
mutta kaikki ohjeet tervetulleita :)

Kommentit (7)

fuu

Määrittelepä sana 'kiinteytyminen'.. Lisää lihasta, vähemmän rasvaa??? Samaan aikaa molempien tekeminen on mahdotonta, toinen vaatii ylimääräistä energiaa ja toinen energiavajetta.

Mutta, jos nyt ei tartuta liikaa yksityiskohtiin, niin yksinkertaista, syö terveellisesti, liiku enemmän! Paljon voimaharjoittelua. Kyykkyä, penkkiä, maastavetoa.. Ja energian kulutuksen lisäämiseksi aerobista liikunta, spinningiä tms.

ssussuu

lisää lihasta ehdottomasti :> rasvan määrä on aika kohdillaan..
salillakin tulee käytyä, mutta onko jotain kotitekoisia jumppaohjeita jollain? tai löytyykö joltain sivulta?

ruusu

Jos olet paljon käynyt salilla niin osaat varmasti ihan perusliikkeitä tehdä kotonakin. :) Esim. askelkyykkyjä, syväkyykkyjä, vatsoja, selkiä, kylkiä, päkiälle nousuja jne jne. :) Itse tunnet parhaiten oman kehosi, joten tiedät minkä verran sinun pitää tehdä toistoja. Myös käsipainot tai sellaiset mitkä saa nilkkaan tai ranteeseen kiinni ovat hyvä apu perusliikkeitäkin tehdessä. Itse olen löytäny hyviä jumppavinkkejä esim. sport lehdestä tai cosmosta..

fuu

Kannattaa syödä melko reilusti, jos tavoitteena on lihaksen kasvattaminen, eli vähintään oman kulutuksen mukaan. Mieluiten proteiinipainotteisesti, sopivasti (hyvää) rasvaa ja maltillisemmin hiilihydraatteja, mieluiten tietenkin pitkäketjuista. Hiilareiden syöntiä ei kuitenkaan tarvitse lopettaa kokonaa, pidät vain huolen, että prodea tulee noin 2g/rasvaton painokilo/päivä. Ja muista pitää treeni miellekkäänä ja nauttia välillä herkkujakin!

Kiinnostaako kuntosali? Itse sain aikoinani aika hyviä tuloksia kahteen jaetulla ohjelmalla, kun ruokavalio oli kunnossa. Siis kävin salilla noin 4 kertaa viikossa ja tein jaolla vetävät-työntävät. Eli kaksi ohjelmaa ja molemmat läpi kahdesti viikossa. Joskus en jaksanut/päässyt neljää kertaa salille viikossa, niin tein sitten kerran vetävät lihakset, kerran työntävät ja kerran koko kropan läpi viikossa. Kannattaa tutustua sivustoon pakkotoisto.com, siellä on kasoittain hyviä vinkkejä ja valmiita ohjelmia!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat