Vulvodynia - Terveys ja hyvä olo

amyyy

Pelkään että mulla on tämä sairaus.
Olen siis 18-vuotias. Pillerit aloitin alle vuosi sitten kuin myös seurustelun. Hiivatulehdukset alkoivat samoihin aikoihin ja monta olen hoitanut. Viimeisimmän, antibioottikuurin jälkeisen hiivan hoidin ja samalla hoidettiin poikaystävä. Hoidon jälkeen kuitenkin häpyhuulet olleet kosketusarat. Varsinkin seksin jälkeen pitää olla kaksinkerroin kivun takia.
Tänään googletin ja haulla sain vulvodyniaa koskevan sivun käsiini ja nyt paniikki päällä....
Gyneen otan yhteyttä heti kun mahdollista, mutta pelkään pahinta.

[size=9][color=red]Siirrän terveys puolelle, JJEMMY[/color][/size]

Kommentit (2)

des

Ootteko kokeillut pitää esim. muutaman viikon taukoa seksistä? Yrittäisin ehkä kokeilla ensin tota, että näkis ehtiikö paikat kunnolla parantua. Jos vieläkin sattuu tauon jälkeen, niin kannattaisi gynellä käydä tarkistuttamassa.

pastilli

mä oon myös alkanut epäillä, että mulla olisi jotakin vulvodynian tyyppistä. yhdyntä on lähes mahdoton sietämättömän kirvelyn takia. kirvely alkaa välittömästi ja jatkuu vielä pitkään yhdynnän (tai sen yrittämisen) jälkeenkin. toinen oire on tunne siitä, että tulee seinä vastaan. Eli penis ei pääse kunnolla sisääni, koskee ja tuntuu, että sisällä on jokin este. hiivatulehduksia ei oo ollu, mutta usein on sellasta oiretta, kirvelyä ja polttelua. tosi inhottavaa.

mä oon kans lukenu netistä paljon vulvodyniasta, ja siellä on myös ollu erilaisia hoitomenetelmiä yms.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat