ummetus ja turvotus - Terveys ja hyvä olo

vitney

Vatsani on aina ollut hieman hidas toiminnassaan mutta viime kuukausien ajan minusta tuntuu että se on lakannut toimimasta kokonaan!
:(
Saattaa mennä viikkokin, etten tunne minkäänlaista tarvetta käydä isolla hädällä. Kun sitten kuitenkin normaaliin tapaan syön ja juon eikä mitään tule pihalle niin mahani turpoaa kuin rantapallo! Koko ajan on ahdistunut ja raskas olo. Olen kokeillut kaikkea mitä vain olen lehdistä/netistä/tuttaviltani vinkkejä saanut. Ostin tänään ystäväni kehotuksesta apteekista glauersuolaa ja otin pussista 2/3 niinkuin pitikin, mutta tuloksetta. En tiedä enää mitä tekisin! Onko kenelläkään samanlaista tukosta tai osaako joku kenties heittää vielä lisävinkkejä??? :cry:

[color=red]edit. otsikko by sunlion[/color]

Sivut

Kommentit (43)

celia

Kyllähän paskan ulossaamiseksi keinoja löytyy. Apteekista Laxoberonia, Movicolia (löytyy myös muita merkkejä), Duphalac (tai vast. Levolac) ymym. Jos tuollaiset ei auta niin ainahan on pienoisperäruiskeetkin. Microlax, Toilax. Ei noita käytä pelkästään sairaalassa pötköttävät mummot, entinen työkaveri joutui ainakin käyttämään peräruiskeita kun ei toiminut vatsa kahteen viikkoon.

marimma

Luumut/luumuhillo/"kuivatut" luumut/sekametelisoppa ja sen sellaset ainakin saa p*skan pehmenemään :)

Kuituja ainakin ja lisää nestettä :)

Tuo ruiskekkin on varteenotettava vaihtoehto. Se kun on yleensä suora apu :)

marieh

luumut tosiaan auttavat, varsinkin kun "liotat" niitä vedessä jonkun aikaa ennen kuin syöt.

ja eiköhän noita peräruiskeitakin voi käyttää kun tarve on, kunhan ei ala koko ajan käyttämään. mutta parempi mun mielestä käyttää kun oikeasti tarvitsee, kuin kärvistellä.

figaro

Visiblin on apteekin tuote, jolla saadaan uloste tasapainottumaan. Maitohappobakteerit olisi hyvä muistaa myös.

Nesteen juominen on yksi ehdoton siinä missä liikunta ja kuidut.

KataTheBlondi

JA kun ottaa peräruiskeen jos on kovalla vatsa, ei tarvitse pinnistellä niin kovin ja ei siis ole niin suurta vaaraa pukamille. leikkauksen jälkeen miä käytin peräruiskeita.. en vaan muista merkkiä. Oli tosi hyviä ja ei tosiaan tarvinnut pinnistellä. Totta kai sitten kannattaa kattoo mitä syö/juo ja painottaa sellasiin mitkä löysyttää kuten juuri luumu.

celia

Pienoisperäruiskeita mm. Microlax, Toilax. Suppo esim. Metalax. Ja sellainen isompi (saatavana ainakin kahta kokoa) Klyx joka sisältää pääasiassa vettä.

Kyllä nämä muistaa vaikka unissaan kun melkeinpä joka päivä työssään käyttää :lol: Ihan turvallisia nuo on, ja ennemmin tökkäisin tötsän pyrstöön kun kärsisin.

zinella

Pakko sanoo heti ekaks et otan osaa, koska mulki on ollu tollast välil! :D

Mut mul helpotti se että
- söin hitaammin ja pureskelin ruuan paremmin
- menin paskalle sillo ku paskatti enkä lykänny sitä
- en syö yleensä mitään kuorien kanssa esim. omenoita vaan mielummin vaikka pehmeitä säilykehedelmiä
- join enemmän
- kunnon liikunnan lisäksi hyötyliikuntaa enemmän
- ja jos on maha tukossa ni ei heti syö nopsasti lisää vaan ns. " herättelee" sen aineenvaihduntansa käyntiin vaikka syömällä vain vähän tai juomalla. ja sitten vasta syö enemmän.
- ja viipyy siel vessassa kauemmin ku et lähtee minuutin pääst jossei tuu : DD

mulla ainki noi autto. Nyt on kyl taas vähä tukos ku töissä ei vessaa kerinny !:D

rei

minusta tuntuu ainakin omien kokemuksien kohdalla, että runsas teen juominen laittaa kyllä vatsan toimimaan. Toinen hyvä keino on vihannekset oi vihannekset.

Faunastic
Sarah
Kahvi auttaa. Varsinkin espresso.

Juu, näin sanoo mieheni, kun Activia mainos pyörii telkkarissa. Vahva kahvi mustana. Mä olisin ainaki vessassa minuutissa =)

zinella

"Kyllähän paskan ulossaamiseksi keinoja löytyy. Apteekista Laxoberonia, Movicolia (löytyy myös muita merkkejä), Duphalac (tai vast. Levolac) ymym. Jos tuollaiset ei auta niin ainahan on pienoisperäruiskeetkin. Microlax, Toilax. Ei noita käytä pelkästään sairaalassa pötköttävät mummot, entinen työkaveri joutui ainakin käyttämään peräruiskeita kun ei toiminut vatsa kahteen viikkoon."

Kuinka helposti noita saisi ruveta käyttämään ilman että se olisi turhaa tai liikakäyttöä? onko niissä jokin suosite?:D

Mistake

Joo apteekin lääkkeitä kantsii koitta, itse en kyllä ole kokeillut kun kuitenkin vatsani toimii hyvin joka päivä joskus jopa kaksi kertaakin. Minulla on ihan hassuja konsteja jos maha ei jostain syystä toimikkaan eli, kantsii istuu vakka telkkaa katsoessa jalkojen päällä tai kun juon alkoholia tulee aina kauhee iso vessahätä :)
Yleensä sellainen hetkeksi rauhoittuminen voi myös auttaa, koska ei mulla tule hätä jos olen kokoajan menossa :roll:

TaskuMyy

[color=blue]Jos ei pelkistä luumuista perusta niin on myös muuten luumujogurttia :wink: Pongasin meinaan tänään kaupasta semmosta :wink: [/color]

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat