Jooga - Terveys ja hyvä olo

Msuh

[size=9]Ihmettelen kyllä sitä ettei tästä aiheesta ole aloitettu ketjua :shock:[/size]

Elikkästä, onko kukaan täällä kokeillut/harkinnut kokeilevansa tätä lajia? Onko parempi aloittaa yksin omassa rauhassa joogaopuksen kanssa vai yhdessä ohjatussa ryhmässä? Onko oikeasti niin hyvä vaikutus kuin väitetään? Komemuksia kokemuksia :P

Innostuin joogasta pari päivää sitten oikein kunnolla erään lehden artikkelin ansiosta. Lainasin kirjastosta kuvallisen joogakirjan (Tara Fraser - Helppoa joogaa), joka sai vakuuttuneeksi joogan terveellisyydestä. Muutamia liikkeitä kokeilinkin jo, ja hiljalleen kaiketi siirryn vaativampiin harjoituksiin. Olen melko taipuisa, joten erityistä notkeutta vaativat liikkeet kiinnostavat kovasti \:D/

Kommentit (11)

Susannna

Aloitin joogan nyt viime syksynä. Olen kyllä tykännyt, vaikkei nyt mitään järkyttäviä muutoksia kropassa ole ilmennyt. En esim. taivu yltiöpäisesti tai pysty rauhoittumaan kaikissa jännittävissä tilanteissa. Mutta kyllä se on tuonut sellaista mukavaa vaihtelua hikijumpan tilalle. Siellä voi rauhoittua ja tutustua oman kehon kykyihin, ja hengitystekniikka kehittyy. Varmasti suurempia muutoksia näkyy ajan kanssa. Enkä usko että joogan tarkoituksena onkaan saada ihmistä muuttumaan muutamassa kuukaudessa.

Itse suosittelen kyllä menemään kurssille kirjasta opiskelun sijasta. Ne ovat kaksi täysin eri asiaa mielestäni.

Emmily_

Ostin joskus jooga-DVD:itä ja itsekseni sitä välillä harrastelin, mutta tulin kyllä siihen tulokseen, että ei ole mun laji. Kaipaan jotain vähän reippaampaa liikuntaa.. : )

olematon

Mua kiinnostaa ihan mielettömästi! :) aion mennä kuntosalilla sellaseen vähän joogan tapaseen juttulaan.. :> haluisin alkaa käydä ihan kunnon joogassa :D Mä oon kyllä lukenu muutaman jooga oppaan tai sellasen kirjan missä on kaikkia asentoja ja ohjeet miten ne tehdään. Kyllä ne on ollu ihan tehokkaan tuntusia mut luulen et motivaatio tehdä ne kunnolla ja mahdollisuus että tekis ne oikein, olis isompi jossain tunnilla ryhmässä. Ja joogaahan on muutamaa erilaista... minkälaista täällä olijat harrastelee?

mimuli

Minä olin pari vuotta sitten sellaisessa ryhmässä. Vaikutuksista en osaa sanoa, mutta minunkin mielestä se oli mukavaa vaihtelua.
Lisäksi meillä on koulussa ollut pari kertaa mahdollisuus mennä joogatunnille, siis joogaamaan, ihan joogaopettajan johdolla, ja olen siellä sitten ollut.
Nyt olen taas jatkanut sitä itsekseni kotona. Tuossa ryhmässä saimme melko kattavan nipun papereita, missä oli asanoja ja muuta asiaa joogasta.

brazen

Viime vuoden harrastin kerran viikossa (nyt on niin huonona ajankohtana, etten pääse :cry: ) ja kyllä sen aika pian huomasi, miten paljon sutjakampi olin (minulla on fysiikan puolesta hyvin jäykkä selkä jo valmiiksi ja kaikki tietokoneella istuminen tuskin sitä auttaa). Venyin ja taivuin paljon paremmin :lol: Mielentilasta en sit tiiä, ei mulle ihan se joogan henkinen puoli auennut. Nyt olen taas kesän ja syksyn aikana jäykistynyt takaisin vanhaan muottiini...

Tähtisumu

Mä kokeilin joskus pari vuotta sitten joogaa, tulin siihen tulokseen, että ei oo mun laji. Ei ainakaan sillo ollu, koska kaipaan menevämpää ja reippaampaa liikuntaa :)

olematon

sitten kun ostan salille ryhmäliikuntapuolelle kortin, aion alkaa käydä siellä sellaisella joogan tapaisella tunnilla, ei siis suoranaisesti ole joogaa, vaaan ottanu paljon vaikutteita siitä.

Susannna

Minusta jooga ei sulje pois reippaampia liikuntamuotoja. Itse harrastan monenmoista liikuntaa ja jooga tuo mukavaa vaihtelua vauhdikkaammille päiville.

Msuh
Susannna
Minusta jooga ei sulje pois reippaampia liikuntamuotoja. Itse harrastan monenmoista liikuntaa ja jooga tuo mukavaa vaihtelua vauhdikkaammille päiville.

Totta. Aikaahan se vie, mutta ei varmastikaan ole pahasta kenelläkään hieman rauhoittua :>

zera

Mä aloitan joogan tässä kuussa siskoni kanssa. En kauheesti haluais kuluttaa aikaa siihen kun enemmän oon hikijumppien perään, mutta mun sairauden vuoksi on tärkeää oppia rauhoittumaan ja lääkäri suositteli joogaa :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat