Mikä avuksi naamannyppijälle? :/ - Terveys ja hyvä olo

saj^

Niin, elikkäs mikä olisi hyvä konsti päästä eroon tälläisestä kiusallisesta tavasta kuin naaman nyppiminen. Tiedostan kyllä, että joka kerta kun raavin ruven auki, tulee arpi. :( On vaan niin mahdottoman hankalaa pitää näppejään erossa naamasta ja siksi se onkin jatkuvasti pahassa kunnossa.

Olisiko mitään fiksuja neuvoja/konsteja miten saisin hillittyä itseni? :roll:

Kommentit (2)

SunLion

huj...yritä ottaa vaikka jokin "rangaistus" itsellesi...esim. jos erehdys repimään, joudut tekemään jotain ikävää. Ehkä jotenkin "häpeän" tai epämiellyttävyyden kautta oppisit lopettamaan.

Raavitko itseäsi "tietoisesti" eli esim. peilin edessä vai vaikka samalla kun katsot telkkaria tms niin näperrät?

Monet niskasta kiinni ottamiset lähtee ihan vain siitä että tekee päätöksen ja päättää myös pitää siitä kiinni..yritä motivoida itseäsi jollain. Palkitse itsesi jollain kivalla kun ole vaikka kuukauden repimättä. Plus että kun olet kuukauden repimättä huomaat varmasti ihosi paranantuneen ja tajuat että repimisen on loputtava.

pieces

Mulla on myös ihme pakkomielle repiä kaikki ruvet ja näpyt irti, oli kyse sitten naamasta tai muusta kehosta :? Yläasteella mun nenä oli ihan kauheessa kunnossa kun puristelin ja revin sen aina ihan ruvelle, kun joka ikinen mustapää häiritsi mua ihan vietävästi. Ja sitten kun iho oli auki ja siihen tuli rupi, niin pääsin loputtomaan kierteeseen rupien repimisessä ja niiden parantuminen saattoi kestää useita viikkoja! Ongelmana on myös ollut atooppinen iho lapsesta asti ja oon tottunut raapimaan kutisevaa ihoa. Onneksi nyt 20-vuoden ikää lähennellessä on ihokin alkanut rauhoittua ja ihottumaa tulee harvemmin (siitepölyaikana ja stressatessa).

Eipä tuohon nypläämiseen oikein muu auta, kun se että päättää vaan olla koskematta siihen ihoon. Ajattele vaikka, kuinka ihoon pääsee kaikkia pöpöjä likaisten sormien kautta niin ei tee mieli koskea ;) Keksi jotain muuta puuhaa käsille - kirjoita, piirrä, täytä ristikkoa tms. Myös huolellinen ihonhoito kannustaa olemaan repimättä naamaa. Pidä ihoasi hyvänä - puhdista hyvän tuntuisilla ja tuoksuisilla aineilla, kosteuta perusteellisesti ja tee vaikka iltaisin kevyt kasvohieronta. Tee nätti pohjameikki päivisin jne. Toisinsanoen - panosta ihonhoitoon ja keskity sen hyvänä pitämiseen, ajattele että repiminen on pahasta ja pidä mielessä, että se jättää ikävät arvet ihoon. Tuosta on vaikea päästä eroon, mutta opettelemalla se onnistuu ;)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat