Imusolmuke syöpä??? - Terveys ja hyvä olo

likka

en tiijä onko täällä jo tähän liittyvää aihetta mut aattelin kirjottaa.
Huomasin 4 kk sitte niskassa kovan patin, sitten kysyin kaverilta, et mikä tää vois olla, ni se sano jotai imusolmukkeesta ja aloin heti ettii netistä imusolmukesyöpään liittyviä juttuja... ja melkein kaikki imusolmukesyöpään liittyvät oireet oon huomannu mulla.

Kävin tossa pari viikkoo sitten lääkärillä ja se lähetti mut verikokeisiin. Sit parin päivän päästä kävin kysyy tuloksista terveydenhoitajalta ja verikokeen tuloksissa ei ollut mitään kummosta.. mut ite terveydenhoitaja ei ollut paikalla ja siellä oli joku opiskelija harjoittelemassa.. sit kun kysyin jatkosta ni se oli kauheen epävarman kuulonen.. :?

Mitä mun pitäs tehä?? mennä käymään uudelleen terkkarilla vai :?:

Sivut

Kommentit (18)

-johanna-

Hei

mulla on imukudossyöpä ja ite huomasin soliskuopassa patin ihon alla joka liikku. Patti ei ollut kipeä tms. Menin lääkäriin ja ne laitto mut leikkauksee ja otti patista koepalan ja sehän todettiin sitten hodgkinintaudiksi.
Minkä kokoinen se on sulla?

likka
-johanna-
Hei

mulla on imukudossyöpä ja ite huomasin soliskuopassa patin ihon alla joka liikku. Patti ei ollut kipeä tms. Menin lääkäriin ja ne laitto mut leikkauksee ja otti patista koepalan ja sehän todettiin sitten hodgkinintaudiksi.
Minkä kokoinen se on sulla?

Se on halkaisijaltaa 2 cm.. ja lääkäri löys niitä patteja lisää.. toinen on kans tossa soliskuopassa ja toinen oli jossai muualla..

Ässä

Huuiiiih.... Miullapa on kanssa tuommonen patti kaulalla. Pieni se on eikä ollenkaan kipeä. On se ollu tuossa useita vuosia, joten voisko tuo olla ihan vaaraton?!

SunLion
celia
Niskassa ei ole imusolmukkeita.
ai mistäs tämän tiedon vedit? kyllä ainakin minun tietojeni mukaan on.

aloittaja.

jos keskustelit terkan kanssa tuosta patista ja ottivat kokeita niin kyllä ne tulokset varmasti olivat oikeat. Ei se terkkarikaan tuloksia itse tutki vaan saa ne kirjallisena sieltä missä ne on tutkittu. Samalla lailla harjottelija tai ammattilainen ne sulle sieltä lukee. Kyllä ne varmaan oikeat tulokset olivat.

aamutähti

Mulla on ollut niskassa jo monta vuotta pieni patti, jonka olemassaolon huomattuani aloin tietenkin epäillä kaiken maailman tauteja ja syöpiä. Samanlainen patti löytyy myös tosta solisluun alapuolelta. Satuin kerran sitten hierottavana ollessani mainitsemaan niskassa olevasta patista, tai taisi hieroja itsekin sen huomata, ja hän kutsui sitä kirttiläksi. Kertoi myös enemmän mikä se on, liittyi jotenkin siihen että niskassa lihakset ovat olleet kireät/tulehtuneet, mistä johtuen plaaplaaplaa niitä joskus muodostuu.

Olipas hyvin selitetty :D mutta itse sain ainakin mielenrauhan tämän kuultuani ja oon vielä täysissä voimissani. Tietty jos tosissaan on syöpään liittyviä oireita nii mars lääkäriin. Mutta jos lääkäri on kokeet suorittanu ja sanoo ettei oo hätää niin kyllä minä siihen luottaisin :)

heica

Luin lehdestä kun joku oli kirjottanut juuri patista/pateista joita oli tullut nimenomaan niskaan ja korvan taakse, ja ne oli sitten todettu myöhemmin ihan tavallisiksi rasvaöööö mitä ne on? :D jotain paakkuja, eikä ne mitään vaarallisia ollut...en tiedä leikattiinko pois vaiko mitä...

joo, itse pelkään kaikenlaisia syöpiä, ja varsinkin kun luin iltasanomista vissiin tästä chantal sebrinesta (ranskalainen naisopettaja 52v) jolla oli joku parantumaton tod. harvinainen kasvot tuhoava syöpä nenäontelossa, ja oireina on nimenomaan kova päänsärky, nenän tukkoisuus ja verinen limaneritys, ja tänään aamulla pelästyin aivan kamalasti, kun mulla on parin kuukauden ajan ollut vähän väliä TODELLA kovat pääkivut (oireet kavereitten mukaan viittaa migreeniin, siis heillä itselläänkin on migreeni aina välillä), mutta myös nenän tukkoisuutta ja niistäessä tulee verta...Mutta tässä yritän lohdutella itseäni että nenässä on jonkin sortin haava, päänsärky johtuu migreenistä ja nenän tukkoisuus johtuu kevätflunssasta..hehheh...
Onko joku muu lukenut kyseisestä naisesta?

Faunastic

Helvetti tässähän tulee luulosairaaks....

Mun serkulle tapahtui eräästä selässä olleesta patista mielenkiintoinen elämän reissu. Serkku oli about 25, kun se tajusi, että sen alaselässä on patti, joka on kipeä. Se kasvoi pikku hiljaa ja mitä isommaks se tuli, sitä kipeämpi se oli. Se oli kai jotain 4cm halkasijaltaa, ku se meni sit lääkärille. Lääkäri sit lähetti sen röntgeniin, jossa sit todettiin jotai aivan kamalaa...

Suvussa on näitä kaksosia. Esim serkkuni äiti on kaksonen, eli siis mun täti :D No, tämä patti serkun selässä oli serkkuni kaksonen. Lääkärin mukaan raskauden aikana on käynyt niin, että tämä toinen alkio on kiinnittynyt kaksoseensa. Ja miksi se alkio siellä serkun selässä alkoi kasvamaan vasta päälle 20-vuotiaana, niin sitä ei tiedetä.

No, serkku sit tietysti pääs leikkaussaliin. Alkio leikattiin selästä irti. Leikkauksessa se patti oli jo vähän isompi ja sit kirurgi sanoi leikkauksen jälkeen, että alkio oli vähän niinku katkarapu :D Sille oli tullut jo pää ja selkäranka, eipä tainnut mitään elimistä puhua...

Arvatkaa vaan, onko mulla alaselässä ollut jo varmaan puoli vuotta sellainen ison finnin kokoinen kova patti!! Koko ajan mietin, että serkun kohtaloa seuratessa... Ei siihen kyl mitenkään satu... Mutta sit taas mietin, että jos se onkin joku syöpä... Luulosairas.

Msuh
rei
no voi jösses... ei teillä kaikilla mikään syöpä ole...

Olipa erittäin rakentava kommentti. Jos kaikki ajattelisivat tyyliin "Ei juuri minuun voi mikään syöpä tms iskeä", siinä aiheuttaa vahinkoa itselleen, jos ei hakeudu hoitoon ajoissa.

lily

Tottakai syöpä ja mahdollisuus siihen sairastumiseen pitää ottaa vakavasti, mutta tää alkaa olla munkin mielestä lähinnä huvittavaa kun yhtäkkiä jokaiselta löytyy patteja sieltä sun täältä ja aletaan yhdessä lietsomaan syöpähysteriaa.

martitta

Meidän koira jouduttiin lopettamaan imusolmukesyövän takia. Tänään siitä on tasan 2 kuukautta :(

Ei ehkä sama asia, mutta kuitenkin.. Koiralla sitä ei voi samalla tavalla hoitaa.

ena

Joo, yleensä kai ne niskan seudulla olevat patit on vaan ihan rasvapatteja. Minun veljellä oli ainaki lapsena semmonen. Tiedä vaikka olis vieläki...

Taffel

Mutta samahan se on käydä tutkituttamassa kaikki tuollaiset,syöpähän on todella paljon helpompi leikata ja parenemis mahdollisuudet paremmat jos se huomataan hyvissä ajoin.
Faunastic ihan uskomatonta! Oon kyllä tainnu lukea tuollaisesta ennenkin mutta on se silti ihmeellistä.. :D

Pirita_

voi olla vähän OT, mutta äskettäin tuossa kun aloin kaulaa tunnustelemaan niin huomasin tuossa oikealla puolella sellaiset pienen patin tms.. Pitää painaa sormet kyllä melko syvälle että sen huomaa ja se liikkuu kun nielaisee. Minua vain kummastuttaa että samanlaista pattia ei ole vasemmalla puolella. Kun "pattia" painaa niin siihen vähän sattuu. Onko tämä joku ihan normi "elin" vai pitäskö huolestua ? Se ei siis ole ihan tuossa leuan alla vaan vähän alempana.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat