Satunnaiset kysymykset terveydestä - Terveys ja hyvä olo

des

En kyllä muuten käyttäis Lactalia jollei olis kutinaa/kirvelyä. Ei toi ruskee vuoto menkkojen jälkeen vielä kuulosta siltä että ois edes mitään epätasapainoa bakteerikannassa.

Sivut

Kommentit (457)

shazzer
celia
Suonenveto on muuten varsin häijy tunne. Itselläni "vetää" aina kesällä aamuisin. :?

Se on todella inhottava tunne.
Mulla vetää pohkeesta usein, jännä juttu että kun jalan suoristaa niin lähtee kipu pois.
Joo täytyy syödä magnesiumia
Mistäs saa magnesiumia vai täytyykö sitä syödä sellaisenaan, siis niitä tabletteja? :D
Minä oon nyt ihan tyhmänä täällä aina kyselemässä

marimma

"Useimmilla antibiooteilla ei ole merkittäviä yhteisvaikutuksia alkoholin kanssa. Usein antibioottikuurin kanssa voi ottaa pienen määrän alkoholia, esim. lasin viiniä. Eräiden antibioottien kanssa alkoholi tulee jättää kokonaan väliin. Tällaisia antibiootteja ovat esimerkiksi hammas, virtsatie- ja sienitulehdusten hoidossa käytettävät metronidatsoli- ja nitrofurantoiinivalmisteet. Nämä voivat alkoholin kanssa aiheuttaa antabus-reaktion. Reaktio on mahdollinen vielä muutamana päivänä lääkekuurin loppumisen jälkeen."
http://www.apteekit.net/do/page?rs=621/642/1528/:5311/

Ja sitten ellien sivulta käyttäjän sanomana
"Tämä vastaus ei kyllä enää ap:ta lämmitä, mutta penisilliinillä (mm. V-Pen Mega) ei ole suoranaisia yhteisvaikutuksia alkoholin kanssa. Tärkeintä on, että lääkkeen muistaa ottaa ajallaan eikä oksenna/ripuloi. Joillakin antibiooteilla ("atsolit") tosiaan on antabusvaikutusta alkoholin kanssa nautittuna (johtuu ko. aineiden metaboliavaiheen yhteisvaikutuksista) ja saattaa ilmetä vielä muutama päivä kuurin loppumisen jälkeenkin. Lääkkeisiin ei ole _lisätty_ antabusta, vaan itse antibiootti aiheuttaa antabusreaktion. Tällaisten anatibioottien kanssa ei luonnollisesti pidä ottaa edes lasillista viiniä."

suey
omaruru
Joskus oli vähän samantyylinen ongelma. Oli hiton ahdistava, mutta se ehti mennä reilussa viikossa itsestään ohi, onneksi. Gynekologilta tai terveydenhoitajalta voisi kysyä noista voiteista. Luulisi että jotain sopivaa olisi olemassa. Itse harkitsin sitä myö kysyäkseni voiteista tms. mutta ei sitten tarvinutkaan, kun se alkoi jo parantua.

Huh, toivottavasti mullakin parantuisi yhtä nopeasti! :o :)
Muistatko millä tavalla toimit vaivan kanssa muuten, vai elitkö vain niinkuin muutoinkin? Ja muidenkin neuvot yhä tervetulleita!

omaruru
suey
Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa? Mitä kannattaisi tehdä? Jotenkin gynekologille meno tuntuu inhottavalta vaihtoehdolta. Auttaisiko jokin voide? Haluaisin päästä pian taas touhuilemaankin, mikä neuvoksi? :idea:

Joskus oli vähän samantyylinen ongelma. Oli hiton ahdistava, mutta se ehti mennä reilussa viikossa itsestään ohi, onneksi. Gynekologilta tai terveydenhoitajalta voisi kysyä noista voiteista. Luulisi että jotain sopivaa olisi olemassa. Itse harkitsin sitä myö kysyäkseni voiteista tms. mutta ei sitten tarvinutkaan, kun se alkoi jo parantua.

marimma

Mut kannattaa varoa, voihan se olla että se on nyt vaan parantumaan päin ja nyt jos jätät noi pois niin ettei lykkää uudelleen pahaks. Tulee vielä kalliimmaks..

Mut eikös se menkkojen jälkeinen rusehtava oo ihan normaalia koska milläs ne kaikki veret sieltä yhtenä ryöppynä ulos tulis, väkisin jää vähän jämiä johonkin jotka tulee sitten vasta esim. ekassa yhdynnässä menkkojen jälkeen pois tai vastaavaa

Stacie
marimma
Eikös lääkekuuritkin yleensä syödä loppuun vaikka tautikin ois jo hävinny?

Nii-in..paketti oli vain melko kallis ja minulla on monesti kuukautisten jälkeen valkovuoto ruskeaa vähän aikaa niin olisi kiva säästää muutama ehheh :roll:

Stacie

Tällaista asiaa teiltä tiedustelisin:

Valkovuotoni oli melkein viikkoja ruskeaa ja pahan hajuista, joten ostin apteekista Lactal pakkauksen "palauttamaan emättimen luonnollisen pH-tasapainon". Annostus on seuraava: Lieviin oireisiin: 1 putkilo päivässä nukkumaan mennessä 7 päivän ajan. Valkovuotoni muuttui normaaliksi jo yhden putkilon jälkeen, nyt olen käyttänyt neljä ja oireita ei nää ole, joten mietin kannattaako minun käyttää kolmea viimeistä? =o

Doggy

Mulla on päänahassa paikoin kummalla tavalla kuortunutta ihoa, kuin rupia. Olen joskus hiustenharjauksen yhteydessä tullut pyyhkäissyksi tällaisen ruven pois, ja paikalle muodostuu uusi rupi. Mitä tämä on??

olematon

hyvä kiitti... eikun en oo täysin varma että onko mulla immuniteetti vesirokkoon, ja en todellakaan ahlua sitä joskus kolmekymppisenä koska sehän on pahempi ja vaarallisempi mitä vanhempana sen saa..

JJEMMY
olematon
paljonko maksaa rokote vesirokkoon/kondyloomaan vai onko niitä edes vielä?

Vesirokkoon on ainakin, ja jos nyt ihan oikein muistan niin se on jotain 50e luokkaa. En ole kyllä varma tästä hinnasta.

Rasberry
Yummy
No, tuliskohan tänne sit paremmin vastaus mun kysymykseen. Eli, kuinka paljon gynekologilla käynti maksaa suunnilleen? Ihan sellanen perustutkimuskäynti?

Ainakin meidän kunnalla terveyskeskusmaksut ovat 11e/käynti, mutta jos käynnit ylittävät 4 kpl vuodessa, ovat loput ilmaisia. Meillä on terveyskeskuksessa ihan oma gynekologi, joka on kyllä aika buukattu. Yksityisellä maksaa käynti n.30-60e suunnilleen, voi mennä helposti ylikin. Kannattaa kysellä vähän eri hintoja!

Yummy

No, tuliskohan tänne sit paremmin vastaus mun kysymykseen. Eli, kuinka paljon gynekologilla käynti maksaa suunnilleen? Ihan sellanen perustutkimuskäynti?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat