valekuukautiset? - Terveys ja hyvä olo

SunLion

noh tosiaan, ekana ota yhteys esim. ehkäisyneuvolan terkkariin. Soita puhelin aika...tuo kertomus kuulostaa aika oudolta ja sinuna kyllä ottaisin heti yhteyttä ammattilaisiin. Jos tilanteesi katsotaan vakavasti, pääset varmasti jonojen ohi.

Kommentit (7)

Miss X

Mulla on nyt muutamien kuukausien ajan sillon tällön tuntunu samanlaista alavatsakipua ku menkkojen aina/ennen niitä, ihan eri aikoina kiertoa kuitenkin. Oon huomannu et aika usein orgasmin saaminen laukasee kivut. Kipu kestää aaltomaisesti tunnista päivään ja välillä vuodan vähän vertaki. Nyt taas eilen seksin jälkeen alko maha vihloa ja hetken päästä aloin vuotaa verta (ei siis mitään sellasia määriä ku menkkojen aikana yleensä, lähinnä semmosta tipottelevaa ku menkkojen alussakin) ja eilen en edes saanut orgasmia. Onko kellään tietoa mistä tällänen vois johtua? Epäilin ensimmäiseks pillereitä syyks mut pelottaa jos onkin jotain vakavampaa... Oon nyt kohta 5 vuotta syöny Diane novaa niin voiko ne nyt yhtäkkiä alkaa aiheuttamaan jotain tommosta? Lääkäriin varmaan pitäis mennä mutta aikataulut tuottaa ongelmia, niin ajattelin kysyä ensin täältä...

Tyttönen83

Huhhuh, kuukauden päähän?? :shock: On se kiva kun ei oteta asioita tosissaan tai sitten siellä ehkäisyneuvolassa todellakin on ruuhkaa.. Mutta, eipä tämä ole ainoa kerta kun kirotaan kunnallista terveydenhuoltoa! :) Mulla on onneks tuo työterveys...
Älä nyt tyttöhyvä liikaa panikoi, tuskin se mitään kuoleman vakavaa on :wink:

Tyttönen83

Millasta tiputteluvuotoa Mimia tarkoitat? Mulla on tässä ollu jo reilut pari viikkoa semmosta ja aloin miettimään raskauden mahdollisuutta.. Yritin etsiskellä netistä raskaus oireita mutta en löytänyt mistään mainintaa tuosta tiputtelusta. Nyt tässä sitä sitten harkitaan tuon miehekkeen kanssa testin ostamista... :roll:

Mimia

Öh tuota.. Harva lääkärikään pystyy sanomaan sinulle mikä on vialla tekemättä sisätutkimusta, saati että saisit vastauksen täältä.

Valemenkat saat poissuljettua tekemällä raskaustestin. Ja vaikka se plussaa näyttäisikin, pieni tiputteluvuoto on ihan yleistä varsinkin alkuraskaudessa, eikä tuota valemenkoiksi kutsuta..

Minulla on vähän samanlaista ovulaation aikaan, tai no, mahaa nipistää enemmän yhdynnän aikana, ei niinkään kipua. Vertakin saattaa tulla ihan pikkuisen. Tuo kuitenkin minulla johtuu ihan selkeästi ovuloinnista ja siitä että yleensä silloin puuhastellaan ahkerammin :wink: . Kaiken järjen mukaan sinun ei kuitenkaan pitäisi ovuloida, kun kerta yhdistelmäehkäisypillereitä käytät, niin tuskin tuo sinulla syynä on.

Mutta sinuna hakeutuisin lääkärille (gynelle) tarkastukseen. Voihan olla että kysessä on jonkinlainen tulehdus, joka kannattaa hoidattaa pois pikimmiten ettei siitä seuraa mitään pysyvämpää haittaa.

Tyttönen83

Jos lukis rauhassa mitä toiset on kirjottanu niin osais ehkä vastatakkin oikein! :D Eli terveysasemaltahan sä sen ajan olitkin saanu.. Joka tapauksessa, ihmettelen suuresti!! :evil:

Miss X

Tätä se sitten on. Marssisin terveysasemalle ja siellä ilmottivat etteivät ota mua sinne, että se on ehkäisyneuvolan asia vaikka siellä nimenomaan käskettiin mennä terveysasemalle. Soitin sitte ehkäisyneuvolaan mut ei oikeestaan edes kuunnellu mun asiaa. Sain sitte lopulta ajan terveysasemalle kuukauden päähän. Kumminki tää on joku tappotauti ja kuolen sitä ennen. :evil:

Miss X

Joo en nyt tarkottanutkaan et täältä sais absoluuttisen vastauksen :D Mut jos jollain ois ollu jotain samanlaista tai löytyis muuten vaan viisaampia ihmisiä... Oli ehkä vähän huono otsikko, en siis tarkottanu kyl viitata mihinkään raskauden valekuukautisiin... (Apua onko tässä semmoseen mahdollisuus :shock: ) Lähinnä noi vois olla jotku "minimenkat" :roll:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat