Millainen Syöjä Olet? - Terveys ja hyvä olo

chloe

Ihanaa, kun on nyt jo tullut keskustelua! :D
Mun mielestä syöminen on terveellä pohjalla, kun tuntee olonsa hyväks ja virkeäksi. Tuollaiset herkuttelupäivät on mun mielestä kohtuullisia, eikä yhdestä herkkupvästä pitäisi pelätä lihoavansa, jos muuten syö kohtuudella ja harrastaa liikuntaa :)
Itse lasken roskaruuaks kans noi lihapiirakat yms. rasvaiset ruuat. Mutta taas leipäkebabissa mielestäni epäterveellisin osa on ainoastaan vaalea leipä ja salaattikastike. Lihan ja tomaattikastikkeen luokittelen taas terveelliseksi. :P Ja kebabissa on sentään salaattia!
Oon muuten huomannu kans sen, että nyt kun seurustelen, niin annoskoot on ehkä hieman suurentuneet. Mutta nyt kun tiedostin sen, niin olen taas pienentänyt niitä. Onko muilla vastaavaa tapahtunu?

Sivut

Kommentit (56)

jenson

Oletko hidas nautiskelija vai onko tapanasi hotkia ruokaa?
Ennen olin juuri näitä ihmisiä, jotka söivät isotkin annokset kaikkia muita ennen parissa minuutissa. :D Nykyään olen opetellut syömään hitaasti ja hotkimatta.
Oletko enemmän suolaisen vai makean ystävä?
Näistä on tosi vaikea valita, kun molempia syön tasapainoisesti, mutta jos toinen täytyisi poistaa kokonaan, niin varmaan söisin mielummin suolaista.
Pyritkö syömään säännöllisesti ja pitkin päivää vai syötkö kelloa tuijottelematta, epäsäännöllisesti, silloin kun nälkä iskee.
Syön säännöllisesti aamuisin samaan aikaan, kuten päivälläkin ym. Viikonloppuisin aamupala tosin tulee syötyä hieman myöhemmin kun kouluaamuina.
Säästätkö ruokasi/herkkusi , jos olet aivan täysi vai ahdatko kaiken vaikka väkisin?
No ei se ole pakko ahtaa, mutta joskus vaan makeanhimo iskee ja koko karkkipussi on tyhjä hetkessä. Pitäisi vähän oppia säästelemään. :D
Kuinka usein syöt roskaruokaa?
Ehkä kerran pari kuussa. Mäkki/Hese - ruokaa en syö enää oikeastaan ollenkaan, vaan roskaruokani on lähinnä kebabia.

SunLion

-Oletko hidas nautiskelija vai onko tapanasi hotkia ruokaa?
nopea syömään

-Oletko enemmän suolaisen vai makean ystävä?

suolasen

-Pyritkö syömään säännöllisesti ja pitkin päivää vai syötkö kelloa
tuijottelematta, epäsäännöllisesti, silloin kun nälkä iskee.

-mahdollisimman harvoin, sillon kun on nälkä

-Säästätkö ruokasi/herkkusi , jos olet aivan täysi vai ahdatko kaiken vaikka väkisin?

en syö jos oon aivan täys..

-Kuinka usein syöt roskaruokaa?

hyvin harvoin.

denise

Aika usein tulee hotkittua.

Suolaisen. Sipsit ja pitsa...namm!

Pyritkö syömään säännöllisesti ja pitkin päivää vai syötkö kelloa tuijottelematta, epäsäännöllisesti, silloin kun nälkä iskee.
Pyrin syömään säännöllisesti varsinki arkena, viikonloput on sitte eri juttu

Säästätkö ruokasi/herkkusi , jos olet aivan täysi vai ahdatko kaiken vaikka väkisin?
Kyllä mä yleensä pystyn säästämään.. jotain poikkeustapauksia kuitenki on...

Varmaan joku pari kertaa kuussa.

Yummy

Syön kait ihan normaalia tahtia. Poikaystävä syö kyllä tosi hitaasti joskus, ja silloin tuntuu, että mikäs hotkija minä olen. :lol: Kuumaa ruokaa tulee syötyä joskus liian nopeesti, eli siis pitäisi antaa jäähtyä rauhassa, mutta ei, ei koskaan jaksa. :D
Mä oon aika tasasesti molempia. Joskus tekee älyttömästi mieli karkkia, joskus taas ei todellakaan karkkia, mutta sipsejä. Yleensäkin kun tekee mieli toista, ei vois kuvitellakaan syövänsä toista..
-Pyritkö syömään säännöllisesti ja pitkin päivää vai syötkö kelloa tuijottelematta, epäsäännöllisesti, silloin kun nälkä iskee.
En syö kovin säännöllisesti. Yleensä syön koulussa klo 11.30 ja sitten koulun jälkeen kotona, jos on nälkä. Jos ei ole nälkä, saatan syödä vasta kaheksalta illalla. Aamupalan syön silloin kun kerkeän, yleensä silloin jos äiti on laittanut. :oops:
-Säästätkö ruokasi/herkkusi , jos olet aivan täysi vai ahdatko kaiken vaikka väkisin?
Kyllä mä säästän, jos olen täysi. Joskus kyllä tekee mieli syödä, vaikka olis jo täynnä, jos ruoka on todella hyvää. Herkkuja (varsinkin suklaata) tulee syötyä joskus, vaikkei se edes maistu enää hyvältä, jos on hirveen surullinen/masentunut fiilis.
Kerran kahessa viikossa ehkä.. Ei mulla oo yleensä rahaa pikaruokapaikkoihin ja kotona on yleensä jotain lihaa, josta teen sapuskat iltapäivällä.

terry

Hotkin hotkin hotkin. Ahmin ja hotkin vähän lisää.

Makean, ehdottomasti.

-Pyritkö syömään säännöllisesti ja pitkin päivää vai syötkö kelloa tuijottelematta, epäsäännöllisesti, silloin kun nälkä iskee.
Syön mielettömän epäsäännöllisesti. Välillä saattaa olla ihan hillitön nälkä niin, että syön pitkin päivää ihan koko ajan. Joskus menee muutama päivä syömättä.

Yleensä en pysty säästämään, joten jos tulee huono olo, loput on pakko heittää roskiin, ettei muuten ahmisi. Joo, ja pitää lähteä viemään ulos, koska jos heitän kotiroskiin, se on sama kuin laittaisi pöydälle.

En syö nykyään muuta kuin roskaruokaa. Tortilloja, nugetteja, lihapullia, pastaa... hyi!

olematon

nautiskelen :D paitsi jos on tautinen kiire.
hmm... sekä että.
Silloin ku nälättää :D paitsi yleensä säännöllisesti aina aamulla.
no en ahda en.
silloin tällöin...

Musta tuntuu et välillä mua ällöttää melkeen kaikki mitä pitäis syödä ku joskus taa tuntuu et olis nälkä koko ajan :D

Sharon

Hidas nautiskelija. Tai vaikka en nauttisikaan, syön hitaasti. Se jos mikä käy kanssasyöjieni hermoille jatkuvasti. :D

Suolaisen. En syö karkkeja lainkaan ja kakut, leivokset, pullat yms ällöttävät. Ei kyllä tule mieli mitään suolaistakaan mistä himoitsisin. Yleensä herkuttelen viinirypäleillä tms.

Syön kun on nälkä.

Säästän, mutta harvoin jää yli. Keitän aika tasan sen, mitä syömme.

En koskaan. Itse tehtyä pitsaa syön pari kertaa vuodessa, mutta en laske sitä roskaksi, kun on moniviljapohja ja kasvistäytteet.

k87

vähän riippuu. töissä tulee vaan hotkittua, kun siellä syödään sillon kun ehditään. kotona sit vähän rauhallisemmin.
makeasta tykkään ihan hulluna :P
kyllä mä kait suht säännöllisesti syön. illalla tekee aina vaan liikaa mieli makeeta :?
no en mä ihan väkisinn kyllä ahda. yhesti oon ahtanu ja siitä kyllä opin :)
kerran pari kuussa.

Amorous

Mielestäni kyllä syön nopeasti ja tuntuu ettei tuu tarpeeksi pureskeltua, mutta silti olen aina pöydässä se viimeinen. :D Kai sitten otan aina semmoisia hiiren haukkuja. :D
Makean. =P~ Nytkin tekee mieli niin paljon suklaata ja karkkia. Purkka onneksi helpottaa.
Syön sillon ku ruokaa on. Koulussa yleensä 10.45. Sitten kotiin kun pääsen ja sitten aina kun nälkä yllättää.
Ahdan kaiken. :evil: Vaikka miten yrittäsin säästää. "No kyllä mä voin vielä yhen ottaa." Ja kohta sitten on kaikki loppu.
Riippuu ihan rahatilanteesta. :p Mutta melko harvoin tulee mäkkärissä käytyä. Saatikka sitten pizzalla.

Angelfist

Sekä että. Usein hotkin vähän liian nopeaa, joten olen tietoisesti hidastanut menoa. Ja seurassa tulee syötyä hitaammin, kun höpötän koko ajan.

Hmm... Makean. Mut makean päälle tekee mieli aina suolaista. Karkkia syön nykyään liian usein. Suklaata harvoin. Leivonnaisia yritän vältellä. Joskus voi niilläkin palkita itseään.

Yritän syödä säännöllisesti, ettei maha mene sekaisin. Nykyään onnistuukin tuo, kun on säännöllisesti koulua. Työelämässä ei yleensä onnistunut, kun oli vaihtelevat työajat.

Molempia tulee tehtyä. Jos ruoka on hirmuhyvää, ahdan sen vaikka väkisin. Joskus tosin on itsekuriakin.

Muutaman kerran kuussa.

el.

Riippuu välillä syön nopeesti ja välillä normaali vauhtia.

Sekä että, riippuu ihan päivästä.

Syön silloin kun tulee nälkä tai tekee mieli herkkuja.

Harvemmin syön väkisin herkkuja/ruokaa jos oon iihan täynnä.

Usein.

Rahel

Vähän sekä että. Riippuu siitä, miten paljon on aikaa syödä.

Makean, ehdottomasti :D

Mä oon napostelija ja välipalattelija. :D Eli syön vähän ja usein. Pyrin kyllä syömään säännöllisesti ja edes yhden kunnon aterian päivässä.

Nykyisin pystyn säästämään... En tykkää yliähkystä olosta.

Aika harvoin, ehkä muutaman kerran vuodessa.

Clae

Hotkin lähes aina.

Suolaisen. Sipsit ovat paheeni, ja rakastan juustoleipiä.

Pyrin syömään säännöllisesti, mutta nykyään se on taas lipsunut epäsäännölliseen - aamulla ehkä vähän jotain, ja illalla, eikä muuta.

Ahdan vaikka väkisin. :roll:

Nykyään onneksi harvemmin, mutta kerran-pari kuussa.

ambrosia

- Jaa-a. Ehkä nautiskelija, sillä vihaan hotkimista. En kuitenkaan ole mikään luksustelija vaan nautin ihan normiruoasta.

- Siltä väliltä. Vihaan kaikkea ylisuolaista kuten sipsejä, popcornia, ranskalaisia ja vastaavia, mutta kaikki ällönmakeakin saa kavahtamaan. Makean puolelle kallistuu kuitenkin.

- Tykkään syödä pieniä aterioita usein. Ennen kun oli koulussa söin kaksi lämmintä ruokaa, kunnon aamupalan ja iltapalan, mutta nyt töissä ollessa on vähän muuttunut kun kahvilatyössä ei tauotus ole niin säännöllistä. Sääli kieltämättä.

- En. Vihaan ähkyoloa.

- Mitä tarkoitetaan roskaruoalla? :D Pitsaa tai mäkkisafkaa olen syönyt viimeksi varmaan 7 vuotta sitten. En oikein tykkää kummastakaan. Burritoja taas söin viimeksi eilen.

Yleisesti syöjänä taidan olla aika outo tapaus. En tykkää kauheasti syömisestä ja olen vähän näykkijä. En ole nirso, syön ihan kaikkea sisäelimistä selleriin, mutta aika pieniä annoksia. Vihaan nälkää yhtä paljon kuin täyttä oloakin. Kumpa olisi joku pilleri jonka otettuaan ei tarvitsisi syödä ja pysyisi kylläisenä. Ei menisi aikaa eikä energiaa safkan miettimiseen saati syömiseen.

disturbed

- Pyrin syömään hitaasti ja nautiskelemaan mutta harvoin se onnistuu. Murkina tulee hotkittua kitusiin mahdollisimman nopeasti.
- Se vähän riippuu mutta viimeaikoina on suolainen maistunut paljon paremmin. Ja luultavasti jos tarjolla olisi täytekakkua ja voileipäkakkua niin ottaisin sitä voileipäakkua.
-Pyritkö syömään säännöllisesti ja pitkin päivää vai syötkö kelloa tuijottelematta, epäsäännöllisesti, silloin kun nälkä iskee?
- En tosiaan syö säännöllisesti. Tosin nyt kun olen koulussa niin tulee syötyä se yksi lämmin ateria ainakin päivässä. Siis koulupäivisin. Kun en koulussa ollut söin yleensä kerran vuorokaudessa. Korkeintaan kaksi. Nyt saatan syödä jopa 2-3 kertaa vuorokaudessa. Edelleen syön ihan liian vähän, olen niin huono syömään.
- En pysty syömään mitään väkisin. Jos ei mahdu niin ei mahdu ja ruoka ruuasta riipuen löytää tiensä lautaselta joko vessanpönttöön tai takasin jääkaappin odottamaan, että jaksan syödä sen loppuun. Joskus tosin matka vessanpönttöön käy jääkaapin kautta.
- Liian usein..tosin nyt on harventunut mutta viimeksi tänään vedin hesen purilaisen kitusiini.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat