Kokemuksia sairaanhoitajista - Terveys ja hyvä olo

Esmeralda

Hei! Olen sairaanhoitajaopiskelija ja haluaisin kuulla erilaisista kokemuksistanne sairaanhoitajista liittyen opiskelutehtävääni.

Millainen on hyvä sairaanhoitaja, ja onko sellaista sattunut kohdalle?
Millaiseen sairaanhoitajaan ette haluaisi törmätä?
Kaikista vastauksista on hyötyä, eikä niitä anneta ulkopuolisten käyttöön :)

Sivut

Kommentit (16)

Msuh

- Ammattitaitoinen, luotettava, sosiaalinen sekä antaa riittävästi informaatiota.
Terapeuttini on mielenterveyteen erikoistunut sairaanhoitaja, hän on aivan ihana ihminen! Hän on empaattinen, ymmärtäväinen ja rohkaiseva. Hän antaa sellaisen vaikutelman, että olen aivan yhtä ainutlaatuinen kuin muutkin potilaat, eikä kohtele minua kuin jotain liukuhihnatavaraa...

- Välinpitämättömän oloiseen, jonka palveltavana tuntee olonsa vaivaantuneeksi :?

omaruru

En ainakaan haluaisi törmätä sellaisiin kylmiin, töykeisiin ja koppaviin, mutta pari on valitettavasti sattunut matkalle. Yleensä kyllä riittää että on empaattinen ja ystävällinen.

olematon

-Sellainen, joka on läsnä sille henkilölle joka on tullu saamaan hoitoa. Eli siis puhuu tälle, kertoo mitä tapahtuu, on ystävällinen ja vastaa kysymyksiin niin tarkkaan kuin vain mahdollista. JA tietenkin helläkätinen. Antaa sellasen kuvan, kun olis vaikka kaikki maailman aika sille potilaalle, ettei tule sellasta mielikuvaa et "kunhan tosta vähän vasurilla hutasin pari potilasta". Kaikin puolin asiallinen. Koittaa asettua tavallaan potilaan asemaan.

-Sellaiseen, joka selkeästi ei tiedä mitä on tekemässä, ei ole varma mitä pitää tehdä. Töykeä ei saa olla, eikä kovakourainen. Näitä on ikävä kyllä osunut kohdille. Myös potilaan toiveita tulisi mielestäni noudattaa niin paljon kuin vain mahdollista. Joillekin voi oll aisokin kynnys tulla vastaanotolle, ja sitten jos hoitaja tekee jotain mitä sanoo että "ei", vaikka olisi mahdollista jättää tekemättä, niin se siitä sitten..

yaniz