Hiivasienitulehdus - Terveys ja hyvä olo

heica

Siis miten, ihanko syömällä nämä jogurtit toimii? Jostain luin että niitä kuuluisi työntää sinne, ainakin kerran päivässä? Taisiis että sitä jugurttia tai piimää laitetaan alapäähän, sinne sisälle? :D toimiikohan tää käytännössä siis kunnolla?

Sivut

Kommentit (106)

heica

No jopas, sittenhän mä oon tehny ihan oikein...eli ei kun vaan odotellaan. :D Apteekin lääkkeet ei tosiaan oo mua ainakaan auttanu, ei kyllä kaverianikaan...

m.muu

Hei oisko joku voinut auttaa, olis pieni kysymys? Eli mulla on ollut muutaman kerran hiivatulehdus ja joka kerta se on ollut ns. emättimen sisällä. Kutina on ollut kova ja emätin on kutissut sisältä päin. Mutta tällä hetkellä mulla kutiaa häpyhuulet ja klitoris ym.. Kutina ei ole niin kova kuin aikaisemmissa tulehduksissa mitä mulla on ollut. Nyt en ole varma, että onko mulla hiivatulehdus vai muutenko vain kutiaa? Tiedän, että hiiva voi levitä myös ulkoisiin sukupuolielimiin, mutta voiko se alkaa niistä? Ja jos mulla on hiiva, joka on vain ulkopuolella niin täytyykö mun ostaa vain voide eikä ollenkaan emätin puikkoa? Ja, jos ostan voiteen/puikon niin voiko niistä olla haittaa, jos mulla ei sitten sitä hiivaa olekkaan vaan oon väärin olettanut? Niin ja aina ennen valkovuoto on muuttunut tahmaiseksi, mutta tällä hetkellä se on aivan normaalia eikä haise. Mutta mietin, että jos se on vain niissä ulkoisissa sukupuolielimissä niin ei kai se valkovuoto edes silloin muutu miksikään, vai? Toivon, että joku teistä vastaisi!!

agarina

En muista, olenko kirjoittanut tämän jo johonkin samaa aihetta käsittelevään ketjuun, mutta kirjustanpa varulta tännekin.

Trooppisessa ilmastossa oleilu saattaa aiheuttaa hiivaa naiselle, jolla siihen on jo valmiiksi alttius (siis tapana kärsiä siitä usein). Aina siis lämpöisiin ja kosteisiin maihin hoitopakkaus mukaan! Itse kun menen päiväntasaajan toiselle puolella, tulee hiiva ihan parin päivän viiveellä takuuvarmasti, mutta menee heti puikoilla ohi.

ena

äh... minä epäilen hiivaa muuten, mutta hajua eikä paakkusta valkovuotoa oo... päädyin ostamaan vaan gynolact maitohapappobakteereja, mutta saapas nähdä auttaako mitään. Oireita siis on lievä kutina ja ärtyneisyys. On myös ehkä vähän turvotusta ja aristaa. :?

ruusu

Itselläni oli hiiva jokin aika sitten. Kutina ja valkovuoto kyllä täsmää, mutta (korjatkaa jos olen väärässä!) en kyllä ole kuullut, että kuukautiset muuttuisivat hiivan takia epäsäännölliseksi yms.

Mielestäni sinun pitäisi käydä lääkärissä, varsinkin jos ei mene ohi emätinpuikolla. Jos kyseessä on esim. klamydia (en muista oireita, niin en puhu nyt ohi suuni), mutta siis jos kyseessä on esimrekiksi joku sukupuolitauti tai muu tulehdus, niin olisi hyvä tietenkin mahd. pian saada tarvittava hoito!

Ja itse etsin ihan netistä tietoa eri tautien oireista ja hoito-ohjeista, kun minulla tuo hiiva oli. Suosittelen sitä! =)

Lorana
Rasberry
Enemmän tuo kuulostaa jonkun sortin tulehdukselta kuin vain hiivalta :roll: voit aluksi kokeilla esim. apteekista ilman reseptiä saatavaa "Starogyn"-nimistä emätinvoidetta joka hoitaa useimmat bakteeriperäiset tulehdukset.(myös hiivan) Jos tuo ei sitten auta niin gynellä käynti on pakollinen jos haluaa terveeksi.

Kiitoksia. Voisin käydä ostamassa. Näytti maksavan n. 20 €

Rasberry

Enemmän tuo kuulostaa jonkun sortin tulehdukselta kuin vain hiivalta :roll: voit aluksi kokeilla esim. apteekista ilman reseptiä saatavaa "Starogyn"-nimistä emätinvoidetta joka hoitaa useimmat bakteeriperäiset tulehdukset.(myös hiivan) Jos tuo ei sitten auta niin gynellä käynti on pakollinen jos haluaa terveeksi.

Lorana

[color=olive]Hei!

Epäilen hiivasienitulehdusta oireiden perusteella. Olen nuori (alle 17v) enkä halua puhua vanhempieni (jotka eivät edes asu samalla paikkakunnalla) tai koulun terveydenhoitajan tms. kanssa. Lääkäriin en mielelläni mene, tähän syynä on lievä fobia.

Oireitani ovat siis:
Ajoittain aamuisin vatsakipu ja huono-olo, kuukautiset tulevat myöhässä ja epäsäännöllisesti, valkovuoto on paakkuista ja toisinaan hieman vihertävää sekä yhdyntä sattuu (jota ennen ei ole tapahtunut). Alapää kutiaa myös välillä, tosin oikeastaan vain ulkoisista häpyhuulista ja karvoitusalueelta. Virtsaaminen sattuu ainoastaan heti yhdynnän jälkeen, muuten ei koskaan.

Aikaisemmin minulla ei ole ikinä ollut hiivasientä. Voisiko kyseessä olla hiivasieni? Tai kenties jokin muu sairaus?

Millaisia kotihoitoja ehdotatte? Entä millaisia hoitoja (emätinvoiteita/puikkoja) tms. saisi apteekista ilman reseptiä?
Onko olemassa jotain hiivasieni testiä tms? (kotikäyttöistä :D)
Kaikki tieto ja vinkit hiivasienestä ja muista mahdollisista sairauksista ovat enemmän kuin tervetulleita! [/color]

[color=red]Unohdin mainita, avomiehelläni ei ole minkäänlaisia oireita. Aikaisempia seksikumppaneita ei ole ollut.[/color]

Nyytikki

Siis joo, ei se ihan syömällä toimi ;) sitä laitetaan (down there) ja sitten vaan odotellaan... :P no, samalla tavalla kuin hiivalääkettäkin, tulee vaan halvemmaksi. Sokerinen ei tosiaan auta :D

Veera

Oon myös sitä mieltä että tulehdukset, hiivat ja sukupuolitaudit kannattaa hoitaa suitsait pois. Ja lääkärin kautta. Nuita tulehduksiakin kun on erilaisia ja niihin vaikuttaa eri lääkeaineet niin aina kannattaisi kyllä varmistaa lääkärin kautta.
Tietenkin jos on varma että on hiiva niin silloinhan se on helppo hoitaa. Mulle tuo neuvolatäti suositteli käytettäväksi sitä canestan yhdistelmä hoitoa.
Ja jos hiiva vaivaa useasti niin kyllä se kannattaa tutkituttaa. Muistaakseni on olemassa sitten ihan estolääkitykset toistuvaa hiiva varten.

figaroa myötäillen että tulehdukset ja taudit voi aiheuttaa pahempaa jälkeä :( .

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat