Krooninen nuha - Terveys ja hyvä olo

marika_

Mulla on vähän sama, allegiastetikin on läpikäyty, mutta löyty vaan lievä allergia kissoille ja jollekin parille heinälle..
Eikä meillä tai kellään läheisillä ole kissoja ja nuo heinät tietenkään eivät kuki kun sillon heinäkuun tienoilla..

Joten en tiedä että mikä sitten voisi olla. Hometta? En kuitenkaan usko että meillä kotona, sillä ei kukaan muu tuosta kärsi.. Ehkä koulussa tai töissä, tiedä häntä.

Niin ja astma mulla on, mut ei tää nyt oikeen siihenkään liity.

Kommentit (4)

JJEMMY

Mulla on todella usein nuha. Mä oon popsinu allergialääkkeitä joita saa ilman reseptiä apteekista. Vois vissiin harkita ihan allergiatesteihin menoa :roll:

cunisex

Elikkäs onko täällä muita, joilla on nokka aina tukossa?

En ole ikänä käynyt missään allergiatesteissä, mutta olen harkinnut pikkuhiljaa. Nenäni on siis aina hiukan tukossa, kuiva ja kutiseva. En siis tarkoita mitään valuvaa räkää, vaan kuivaa ja kokkareista. ( toivottavasti kukaan ei syö samalla kun lukee näitä :lol: ) Lisäksi pari päivää sitten nenästä tuli verta, lienee johtunut limakalvon kuivuudesta.

Pahinta tukkoisuus on aina aamulla. Kun herää, on pakko niistellä lujasti. Ja se ärsyttää että niistäessä ei nenästä edes välttämättä tule mitään.

Voisiko tämä olla jotakin pöly- tai homeallergiaa? Koulussani on kuulemma hometta.

No joo, pitänee mennä sinne terkkarille puhumaan. Mutta ajattelin vain jos on muitakin tästä vaivasta kärsiviä kohtalotovereita. Tehoaako tähän jotkut allergialääkkeet vai mikä?

Emmily_

Minullakin on nuha lähes koko ajan, johtunee siitä että omistan kissan vaikka olen niille allerginen.. :( Olen allerginen myös monille kasveille, puiden siitepölyille jne.. Ja talvella usein myös pieni vilustuminen aiheuttaa nuhan. Olen kyllä siihen jo niin tottunut ettei se mitään häiritse! :) Eikö se yleensä kauhean voimakasta ole. Tuntuu jopa että olen tullut jotenkin melkein immuuniksi kissalle(?!) :)
Kunhan en vain saisi astmaa...

figaro

Cetiritsiini-valmisteet auttaa allergiseen nuhaan. Minä tutkituttaisin tuon ehdottomasti, jos vielä koulussa on home-epäilyksiä. (Tosin oletuksena voisi pitää, että oireet poistuvat, kun on esimerkiksi kesäloma ja altistusta ei tule homeelle.)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat