laserleikkaus - Terveys ja hyvä olo

click

elikkäs.. mietiskelin tässä kun on nyt paljon mainostettu silmiin laserleikkausta, että onkohan kukaan täällä ollut tai menossa? itseä kiinnostaisi kovasti, ainut on vain tuo hinta.. melkoisen kalliin oloista.
mutta siis, kokemuksia tms? ihan kaikkea mikä aiheeseen liittyy. :)

p.s. en ainakaan huomannu samaa aihetta käsittelevää topicia, joten sori jos tuli toinen :)

Kommentit (6)

marru

Ensinnäkin kysyisin kuinka vanha olet?
Kannattaa odottaa muutaman vuoden niin että näkö ei enää huonone.
Taisin olla 25 vuotias, jonka jälkeen näkö on pysynyt samana.

Juttelin optikon kanssa laserleikkaus mahdollisuudesta juuri.
Hän suositteli odottamaan vielä muutaman vuoden, jotta varmuus parantuisi. Valitettavan usein hän on nähnyt epäonnistuneita leikkauksia. Jonka seurauksena saat kantaa arpia lopun ikääsi, korjausleikkauksia ei voida tehdä loputtomiin (ja se maksaa).
Paljon luvataan, mutta mitään varmuutta ei anneta.

Valonarkuus taitaa olla pahin jälkioire.

Optikkoni suositteli piilolinssejä ja antoi muutaman parin ilmaiseksi kokeiluun :) Kannattaa ehkä kokeilla erilaisia piilareita, jos niitten kanssa pärjää niin voi lykätä vielä leikkausta muutamalla vuodella. Piilaritkin on kehittyneet koko ajan, niitäkin on jo todella monenlaisia.

Itse en ole vielä uskaltanut mennä, koittakaa puhua mut ympäri.

ww.silikonitieto.fi
Tuolla oli joskus aiemmin tietoa leikkauksesta.
Sen luettuaan kaverini perui leikkausaikeensa.

Tehtyä ei saa tekemättömäksi!

click

niin no ihan lähi tulevaisuudessa ei ole suunnitelmissa, mutta ajattelin että jos joskus uskaltaisi.. hirmu hyvät parantumisprosentit oli joka paikassa mistä katsoin. pitää kyllä aika tarkkaan miettiä ennen kuin mihinkään tuommoiseen lähtee. mutta kiitos noista ^^ ehkä odottelen että hinnat tulee vielä alemmas ja leikkauksista varmempia.

piilareita käytän. olen käyttänyt jo pitkään, mutta käytän myös aika paljon (lähes päivittäin), niin sillä ajattelin että olisiko silmien kannalta parempi vaihtoehto.

yaniz

Tuo www.silikonitieto.fi on aika propakandainen nettisivusto. Suurin osa leikkauksista onnistuu. Prosentuaalisesti 85% leikatuista saa 'täydellisen' näön. KAIKKIIN leikkauksiin aina polvenohituksesta nielurisoihin liittyy riski - jopa kuolla. Aina. Tulokset puhuvat kuitenkin puolestaan ja vain harva joutuu kokemaan huonoja tuloksia.

Tärkeitä seikkoja tulikin jo esille, mutta itse leikkausta koskien on myös tärkeitä asioita huomioitava. Älä mene halvimmalle ja mikäli mahdollista kyselle kirurgeista etukäteen. Toisinsanoen, mene parhaalle ja mieluiten sellaiselle, jolla on hyvä maine tai jonka joku tuttusi tuntee/tietää.

Ystäväni oli hiukan aikaa sitten vastaavanlaisessa silmäleikkauksessa, jossa silmät leikattiin yksitellen. Leikkaus onnistui täydellisesti.

Kannattaa toki harkita tarkoin ja punnita kaikkia mahdollisuuksia, mutta tuollaisiin propakandalegendoihin (-> www.silikonitieto.fi) en menisi luottamaan. Itse olen yksityissairaalassa töissä ja tiedän millä tasolla leikkauksia tehdään. Tärkeintä on, että olet varma päätöksestäsi ja selvität kaupunkisi parhaan kirurgin. Tässä omat ohjeeni sinulle. Toivottavasti auttoi! <:

nele

Itse olen menossa heti kun saan rahat säästettyä, eli luultavasti kesällä 2009. Onhan se leikkaus kallis, mutta hyvä näkö on sen arvoinen. Ja varsinkin kun ei silmälasit/piilaritkaan mitään ilmaisia ole, puhumattakaan niiden käyttömukavuudesta. Olen itse käyttänyt pelkkiä piilareita putkeen nyt vuoden verran ja optikkokin sanoi, että silmistäni kyllä huomaa, että niitä on tultu käytettyä.. Kyllähän nuo piilareiden käyttö on helppoa, mutta kyllä se on minulle itsestäänselvyys mennä leikkaukseen. Ei jaksaisi loputtomiin leikkiä piilareiden kanssa.
Mistä olet hintoja katsellut? Välillä olen huomannut leikkaushintoja alkaen 500e/silmä (halpa!), mutta on pyörineet siinä 2000 eurossa useimmat, kalliimmallakin tietysti, mm. leikkauksesta riippuen.

Tapsu

Täytän tänä vuonna 21 marraskuussa ja aattelin tossa sitten ku saa kesän jälkeen toivottavasti töitä niin alkaa säästään tohon leikkaukseen. En tiedä koska menisin mutta joskus, sen oon melko varmaks päättäny. Ois niin ihana herätä aamulla ja nähdä heti, eikä huolehtia laseista.
Kuten kaverin äitekin sano joskus vuosia sitten, se leikkaus maksaa ittensä takasin kyllä.

Tätä oon kattonu että varmaan meen sitten Tampereella Mehiläiseen tekeen sen leikkauksen, kun on tää systeemi. [url]http://www.femtolasik.fi/. Kannattaa vilkasta.
Näyttää aika lupaavalta menetelmältä.

Kysäsin tota hintaa ja sain sähköpostia takasin.
"Taittovirheleikkaus maksaa kaikille saman verran, riippumatta taittovirheen määrästä. Eli tällä hetkellä Femtolasik-leikkaus molempiin silmiin esitutkimuksineen maksaa 3470 euroa. Tästä summasta saa Kela-korvausta takaisin n. 147 euroa" (naurettava kela korvaus).
Mutta voisin ton verran maksaakin, ainakin toi hinta tuo sellasta varmuuden tunnetta tiedättehän, turvallisuutta. Ja mehiläisestä yleisesti jääny hyvä kuva. Sieltä joskus aiemminkin kattelin.

Ja noi 10 syytä on kans sellasia "vietteleviä"
1. Silmää ei leikata mekaanisella terällä – läppä syntyy huipputarkasti laserilla
2. Toipuminen on erittäin nopeaa, eivätkä silmät ole kipeät leikkauksen jälkeen
3. Eye-tracker seuraa, jos silmä liikkuu
4. Toimenpide kestää vain muutamia sekunteja ja on kivuton
5. Kotiin samana päivänä, ilman silmälaseja
6. Turvallisuus, tarkkuus ja mukavuus
7. Hämäränäkö jopa parempi kuin ennen
8. Ei pitkää sairaslomaa
9. Hoitotakuu
10. Pitkä kokemus, huippuluokan laserit ja paljon osaamista

Kaiken kaikkiaan lupaavaa. Oon jo päättäny että tonne meen jos meen minnekään.

click

kiitoksia näistä.. oikein mukava kuulla vähän muitakin ennen tuommosta juttua.
tulin nyt kuitenkin siihen tulokseen, että muutaman vuoden vielä odottelen, jos tuo näkökin vielä huonontuu tms. eikä rahatilannekaan niin kovin häikäisevä oo.. :D

mut kiitos paljon näistä. oli hyötyä! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat