päänsärky ja paine nenäontelossa - Terveys ja hyvä olo

heica

Eli kuulostaako mitenkään tutulta tai "normaalilta" päänsäryltä?
Minulla on ollut n. kuukausi sitten kipuja toisella puolella päätä, eli kipu on ollu sellaista jomottavaa, ja se on säteillyt silmään asti ja kysyin kaverilta, ja hänen mielestään se viittaa migreeniin koska hänelläkin on migreeni...mutta tällä viikolla kipu on siirtynyt otsaan ja nenän sekä poskionteloiden seudulle, nenäontelot tuntuvat joten "raskailta", jonka takia esiintyy välillä huimausta. Niistäessä ei tule mitään, eikä nenä ole varsinaisesti tukossa, mutta kova paine tuntuu silti nenäonteloiden lähettyvillä ja poskionteloissa.
Sairastin n. 3vk sitten flunssan jälkeistä poskiontelontulehdusta, ilman kuumetta tai muutenkaan kamalan pahaa oloa, eli siis oli perus yskää, kurkkukipua ja nenä oli silloin kirjaimellisesti tukossa ja niistämään joutui jatkuvasti (nyt ei siis ollenkaan) ja paine tuntui poski -sekä nenäonteloissa. Sain viikon kestävän antibioottikuurin, ja oireet lähtivät kyllä jo viikon sisällä mutta nyt epäilen että jos tulehdus on tullut takaisin...toisaalta flunssan oireita tai kuumetta ei ole ollut lainkaan, joten voisikohan tämä olla jotain muuta? Lohduttaisi tietää jos tämä on vain tavallista päänsärkyä tai poskiontelontulehdusta, koska mielessä on käynyt myös nenäontelonsyöpä johon oireet liiankin paljon viittaavat...

...kirjotelkaahan: )

Kommentit (15)

kis22

Sulla on poskiontelon tulehdus, nyt takas lääkäriin. Poskiontelontulehduksen takia syödyn antibiootin jälkeen pitäis aina mennä tarkistuttamaan lääkäriin onko se lähtenyt kokonaan. Ihan kokemuksella, ite oon useammin kun pari kertaa sairastanu tuon.

Ja tuohon kun sanoit ettei ole flunssan oireita tai kuumetta, niin mulla poskiontelontulehdus on aina ollut mitään muita oireita, eli ihan hyvä yleiskunto on ollu sillon.

cunisex

Hei noista poskionteloista tuli mieleen että kattoiko kukaan muu eilen Oprahia? Siinä esiteltiin semmoinen vanha keksintö, joku nenänhuuhtelukannu tai semmoinen. Aladdinin taikalampun näkönen vehje, oikeaa nimeä en muista. Niin toimiikohan se?

kis22
cunisex
Hei noista poskionteloista tuli mieleen että kattoiko kukaan muu eilen Oprahia? Siinä esiteltiin semmoinen vanha keksintö, joku nenänhuuhtelukannu tai semmoinen. Aladdinin taikalampun näkönen vehje, oikeaa nimeä en muista. Niin toimiikohan se?

Äiti on sitä joskus käyttänyt ja sen mukaan toimi :lol: itse en kyl pystyis siihen..

heica

Voi vitsi, toivon todellakin että tää on vaan uusiutunu poskiontelontulehdus, mutta lääkäriin pitää kiirehtiä heti alkuviikosta, ettei tää sit leviäs otsaonteloihin, kun se ei kuulemma oo sitten hyvä juttu ollenkaan :?

Eli siis on jokseenkin normaalia sairastaa poskiontelontulehdusta, vaikka yleiskunto olisi muuten hyvä? (ei kuumetta, flunssaa, mutta kova päänsärky ja paine nenässä?)

-Maya-
kis22
cunisex

Äiti on sitä joskus käyttänyt ja sen mukaan toimi :lol: itse en kyl pystyis siihen..

meiän äitillä on sellanen, apteekistahan niitä saa..ja kuulema toimii, röörit tyhjenee.. :lol:

Avani
cunisex

Eli Sarvikuono. En ole itse kokeillut, mutta toimii kuulemma.

heica

Onko toi hommeli (mitä Oprahissa esiteltiin) tarkoitettu siis tukkoiseen nenään vai miten? Mulla kun ei ole tukkoisuutta vaan pää tuntuu tajuttoman raskaalta ja päänsärky on otsan ja poskien lähettyvillä...

-Maya-

mun äiti ja sisko on käyttäny sellasta sarvikuonoa nuhaisena, allergiaoireisiin ja postiontelotulehduksiin..idea siinä kai on se, että se suolavesi huuhtoo sellasetkin pois, mitkä ei itestään eikä niistämällä lähe..

kis22
heica

Eli siis on jokseenkin normaalia sairastaa poskiontelontulehdusta, vaikka yleiskunto olisi muuten hyvä? (ei kuumetta, flunssaa, mutta kova päänsärky ja paine nenässä?)

On IHAN normaalia, tuhaa pelkäät. :)

heica

Jeppistä, en ookaan ehtiny kirjotella tänne muutamaan päivään.
Sain lääkkeet tiistaina, jotain nenäsumuketta ja sitten perus antibiootin, jos lähtis nyt vaikka sitten kokonaan pois (:

Päänsärky on vielä kovaa, mutta paine on jo lähtenyt pikkuhiljaa pois...

heica

Nyt kyllä alkaa vähän jo huolestuttaa, toisella lääkekuurila ei tauti mennyt ohi, paine on aina välillä ollut sietämätön, päänsärky on ollut melko tuskallista, ja nenä on vuotanut enemmän kuin ennen. Viime yönä nousi kuume 38 ja tänään nenän ympärille on tullu ihme turvotus ja tunnottomuus....huolestuttaa ja pelottaa että tää on jotain vakavaa :cry:

heica

jepp, tänään yksityiselle, ja kurkkuun on tullut näkyville pahasti punottavia verisuonia ja valkosia rakkuloita...angiinakin vissiin sitten tässä samassa boxissa :evil:

pauhis

Olen sairastanut monta kertaa kyseisen poskiontelotulehduksen...
Viimeksi ei mennyt kahdellakaan kuurilla ohi ja mulla kun astma niin lääkäri päättikin ehdottaa punktoimista.
Olin siinä sitten että miten se tehdään.Ja ihana omalääkäri (opiskelee vasta lääkäriksi) piirsi nenästä kuvan ja selitti tarkoin.
Sitten päädyttiin että se tehdään.
Ja nyt en ihme kyl ole sen jälkeen sairastellut kun keuhkoputkentulehduksia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat