Hermoromahdus, mitä tehdä? - Terveys ja hyvä olo

Taistelukääpiö

kuulostaa....positiiviselta :roll:

Sivut

Kommentit (27)

kastraatio

ootat vaan, että tuut vanhaksi ja rauhotut. :)

toi akupunktio-juttu täytyy olla joku läppä. sata euroa siitä, että joku pistelee neuloilla?

kastraatio
marru
Hei!
Omaa terveyttään on ajateltava, eikä voi uhrata itseään työn takia!
Kukaan ei ole korvaamaton! Eikä sinulle makseta siitä stressaamisesta yhtään sen enempää palkkaa.

Vapaa aikaan kannattaa sisällyttää mahdollisimman paljon sellaista mistä tulee hyvä olo. Eikä vain jäädä kotiin koko päiväksi.
Katsoppa tuolta vinkkejä "hyvä olo" keskustelusta.

Lomakin voisi tehdä terää, kun pääsisi viikoksi pois tutuista kuvioista. Parikin päivää muualla saa jo aikaan ihmeitä. Ota kulta mukaan :)

mikä on stressin perimmäinen syy? rahanpuute.

kannattaa rikastua.

marru

Hei!
Yötyöläisen elämä on todella rankkaa.
Olisi nyt tarpeen rauhoittaa tilanne ja otta säännöllinen rytmi elämään. Aina samaan aikaan nukkumaan ja aamulla ylös samaan aikaan.

Apuja voit löytää myös täältä
http://www.anttiheikkila.com/

Eli ruokavalioon on tarpeen kiinnittää erityistä huomiota.
Vitamiinilisät voisi olla paikallaan, stressi kuluttaa vitamiinivarastot tyhjiin.
Töihin mennessä kannattaisi ottaa vitamiinitabletti, kun on luvassa stressiä.

Kannattaa kokeilla myös tryptotabs. Illalla ennen ennen nukkumaan menoa. (Tryptofaania) + b vitamiinia ja magnesiumia, ellei niitä ole monivitamiini pillerissä, jonka otat.

Lisäksi vielä kalaöljykapselit (Omega 3) ja helokkiöljykapselit (omega6).
Aivot tarvitsevat nimittäin voitelua toimiakseen hyvin.

Omaa terveyttään on ajateltava, eikä voi uhrata itseään työn takia!
Kukaan ei ole korvaamaton! Eikä sinulle makseta siitä stressaamisesta yhtään sen enempää palkkaa.

Vapaa aikaan kannattaa sisällyttää mahdollisimman paljon sellaista mistä tulee hyvä olo. Eikä vain jäädä kotiin koko päiväksi.
Katsoppa tuolta vinkkejä "hyvä olo" keskustelusta.

Lomakin voisi tehdä terää, kun pääsisi viikoksi pois tutuista kuvioista. Parikin päivää muualla saa jo aikaan ihmeitä. Ota kulta mukaan :)

Puhelinpervo

Mä kävin akupunktiossa puolen vuoden ajan ja 30e kerta.. Ja kävin eka kerran viikossa ja sit niit harvennettii kahtee kertaa kuussa.. Sanon kyllä et kannattaa ainaki kokeilla! Se on kans ihmisest kiinni monta kertaa tarvitsee, jollekki riittää 3 kertaa ja toiselle 30 kertaa..

kastraatio

sitäpaitsi pitää myös muistaa, että stressi tekee miehestä impotentin ja aiheuttaa testosteronivajetta. eli joku uraraketti voi olla rikas ja älykäs, mutta yleensä miehisyyden kustannuksella.

marimma
Taistelukääpiö
Akupunkto oi siisti, mut eikse o aika kallis?

Riippuu minkäkokoista aluetta täytyy hoitaa. Käsittääkseni 30€:stä melko reippaasti ylöspäin (ehkä 100€:hen asti) nuo nousee sen mukaan että hoidetaanko asiaa lihasjumiutumana vai millaisena :) monet asiat kun noihin unettomuuksiin ja muihinkin liittyy :)

kastraatio

Ns. A-tyypin persoonallisuushan tappaa itsensä usein stressillä ennenaikaisesti. Stressi aiheuttaa mm. hiljalleen kertyviä tuhoja sepelvaltimoihin ja verisuoniin yleensäkin. A-tyypin persoonallisuus reagoi vihaisesti ulkoisiin ärsykkeisiin ja yleensäkin tunteellinen reaktio on voimakas. Verenpaine ja syke nousee, verisuonet supistuu ja valtimoihin aiheutuu kulumia. Stressiä aiheuttaa kaikenlaiset jutut. Suuri stressin aiheuttaja on mm. päivittäiset pakolliset puuhastelut. Esim. matka ruuhkabussissa tms. epämiellyttävä kokemus.

[url]http://www.tsr.fi/files/Uutistori/tiedonsilta/2001_2/13stressi.html
"Sympaattinen eli kiihdyttävä hermosto aktivoituu, koska vaaran uhatessa ihmisen on pystyttävä toimimaan nopeasti. Verenpaine kohoaa. Eino Hietanen kertoo, että vuorokausiseurannassa on havaittu verenpaineen nousevan hyvinkin korkeaksi esimerkiksi tavanomaisen kokouksen aikana.
Pitkäkestoinen stressi lisää kortisonin ja adrenaliinin määrää elimistössä. Sydämen syke pysyy normaalia nopeampana ja verenpaine korkeampana.
Stressi pitää myös insuliinin tuotannon suurena. Syy on siinä, että uhkatilanteessa taisteluun tai pakenemiseen tarvittaisiin nopeaa energiaa eli sokeria. Insuliini vaikuttaa entsyymeihin, jotka pilkkovat kolesterolia, joten myös kolesteroliarvoihin tulee muutoksia. Vähitellen sepelvaltimotaudin riski voi kasvaa."

Elämä tappaa miljoonalla eri tavalla.

Kepatäti

Mä komppailen tosiaan tiikeliä.

Sillon kun alkaa tuntua, että nyt menee "liian lujaa" ja oma jaksaminen alkaa olla tiukilla niin heti stoppi tilanteeseen. Meinaan elimistö ja hermot kyllä tosiaan ilmottaa sillon kun mennään niillä omilla rajoilla ja jos sitä ilmotusta osaa arvostaa/tajuaa sen ja pystyy tekemään "stopin" tilanteelle niin säästyy paljolta.

Pitkittyneenä stressitilanteet on tosi vaarallisia ja ihan varmasti pistää kenen tahansa mielenterveyden sekaisin ja siinä vaiheessa se on sitten jo paljon vaikeampaa lähteä parantelemaan tilannetta.

Minä olen tästä hyvä esimerkki, joskin oon aina ollut vähän hermoheikko ja hullu stressi-erkki, niin nykyään ei elämästä meinaa tulla yhtään mitään koska mun jaksamisen rajat on ylitetty jo aikoja sitten ja ahdistus ja erilaiset romahdukset, järkyttävät pelkotilat, vainoharhailu, paniikkikohtaukset, ahdistuskohtaukset on mulle tätä nykyä ihan joka päivästä elämää ja usko mua, et halua tähän tilaan.

Rauhoita tilanne, kuuntele kehoasi ja ota vakavasti se mitä se sanoo! Apua on parempi hakea vähän "liian aikaisin" kuin vähän liian myöhään.

tiikeli

Yleiselle ahdistukselle ja liialle stressaamisellekin on jo keksitty diagnoosi, GAD (general anxiety disorder), eli yleinen ahdistuneisuushäiriö. Sellaiset ihmiset stressaa liikaa, ahdistuu jo ihan pienistäkin asioista, ja saattaa olla turhaan huolissaan toisista ihmisistä yms.

En tiedä keksitäänkö ihmisille jo liikaakin kaikkia diagnosoitavia "sairauksia", onko ihmisten elämä nykyään jo "liian helppoa" kun mitään ei kestetä jne, mutta...? Eiköhän työssäkäyvät tavalliset ihmiset kuitenkin tunne itsensä sen verran hyvin etteivät ala turhaa valittamaan, ja mitä hyötyä siitä turhasta valituksesta olisikaan. :?:

Ei kannata ainakaan ajatella että se olis luonteen lujuuden puutetta ettei jaksa, tai että stressaa liikaa. Varsinkaan siis töissä. Siitä tulee vaan lopulta burn-out ja pitkä sairasloma. :(

Joten jos tuntuu siltä ettei jaksa pitkiä yövuoroja, kannattaa miettiä voisiko vaihtaa työpaikkaa, jos yövuoroja ei nykyisessä työssä voi vähentää...

Kepatäti

[color=red]Ja tää keskustelu loppuu sitten tähän ennen kuin on kerennyt päästä vauhtiin! Kuten on jo useampaan otteeseen eri aiheissakin ilmoitettu.[/color][size=18][/size]

kastraatio
Nannerl
No eiks kastraatio se peli ole joka tapauksessa menetetty. Vaikka kuinka relaisimme jne., niin väistämättä me kaikki vanhenemme, lihomme ja rupsahdamme, ja sitten kukaan nuori kaunis nainen tai hyvännäköinen mies ei enää kiinnostu meistä, ja joudumme vain katselemaan aitiopaikalta, kuinka uusi nuori ja kaunis sukupolvi ottaa meidän paikkamme elämässä. Menetämme kiinnostuksemme sosiaaliseen elämään ja harrastuksiin, emmekä tee enää mitään. Mädännymme vain kiikkustuoleihimme, ja joku kaunis päivä naapurit soittavat poliisin hakemaan mädäntyneet, löyhkäävät ruumiimme pois, ja sen jälkeen meidät unohdetaan.

[size=7]Sori OT, en voinut vastustaa kiusausta.[/size]

emme liho väistämättä. emmekä menetä kiinnostusta ja kykyä seksiin väistämättä. (ainakaan kovin nopeasti) vaurastumme. meillä on rahaa ja täten valtaa nuorempiin ihmisiin. Jos vaikka muuttaisin japaniin ja maksaisin muutamalle tällaiselle tytölle siitä, että asuu minun kanssa: :)

[url]http://www.youtube.com/watch?v=YlbMCZbSLoI

Kepatäti
tiikeli
kastraatio
Puhelinpervo
kastraatio
stressaaminen ei kannata.

Mun mielestä toi on epäreiluu sanoo noin! Kaikki ihmiset ei kuitenkaan pysty hallitsemaan stressiään..

no kannattaa opetella. muuten peli on menetetty joka tapauksessa. :)

:lol: :lol: :lol:

Mä opin! Kaksi puna-sinista nappia päivässä pitää stressin loitolla!

Mulla oli siis kyseessä masennus, ahdistus jne. Eli kaikkien stressi ja ahdistus ei johdu siitä etteivätkö osaisi hallita stressiään.

Toisaalta mulla taas varmasti masennus ja ahdistus nimenomaan johtuu siitä etten osaa hallita stressiäni ja yleistä hysteriaani asioista. :?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat