Auttakaa nyt joku!!! - Terveys ja hyvä olo

cocoa

kinkkinen ongelma tosissaan on siulla.. mieki kehottasin menemään lääkäriin tai terkkarille juttelee tuosta, kuulostaa niin epämääräseltä tuo ongelma..

tuli tuosta vain mieleen että tällaisissa ummetusongelmissa liikunnan ja kuidun määrän lisääminen tuottaa tulosta vasta kk-kahden kk kuluttua..

Kommentit (2)

tata

Mä ei osaa neuvoa, mut kannattaa ehkä mennä ja kysästä terkkarilta tai joltain joka tietäis enempi asiasta :)

Ei tosin munkaan tarvii joka päivä suuremmalla hädällä käydä.

Brune20

--------------------------------------------------------------------------------

Olen 20v.nainen. Ihmettelen sitä, miksei minulle tule juuri koskaan ulostamishätää. Tai jos tulee, niin se ei ole mikään voimakas, eli siis vessaan ei välttämättä ole pakko lähteä. Olen joutunut aina joskus pidättämään ulostamista, kun en ole päässyt hädän hetkellä mihinkään vessaan. Voiko minulla olla heikentynyt ulostusrefleksi? Yhden kerran tuli hieman kirkasta, vaaleaa verta, kun pyyhin, mutta mahani oli silloin kovalla ja pinnistelin kovasti, ehkäpä johtui siitä? Sen jälkeen verta ei ole tullut. Minkäänlaisia vatsakipuja ei ole. Liikuntaa harrastan tosi vähän ja yleensä en syö ruisleipää juuri yhtään, mutta nyt parin viikon ajan olen syönyt ruisleipää ja aamuisin lautasellisen puuroa. Ei vaikutusta. Kun käyn ulostamassa, uloste on useimmiten löysää (joskus harvoin ripulia)ja joskus taas kovaa ja määrä on niin pieni! Joskus kun maha on kovalla, tulee vaan jokunen papana. Mutta suurin ongelma tässä taitaa olla se, että ulostushätää ei vain kertakaikkiaan tule minulle. Helpottaisi, kun joskus saisi suolen tyhjennettyä kunnolla, mutta kun määrä on aina niin pieni ja hätä ei suuri. Joskus aikaisemmin(kun luultavasti liikuinkin enemmän) hätä oli aina kova, mutta koskaan elämässäni en ole joka päivä vessassa käynyt. Monesti hätä pitää "itse tehdä" esim. menemällä johonkin paikkaan, missä tiedän hädän tulevan. Ostin apteekista myös ulostuslääkettä, mutta en ole uskaltanut niitä kokeilla, kun en tiedä onko tässä oikeasti kyse ummetuksesta vai mistä?Mikä ihme vaivaa

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat