Stressi - Terveys ja hyvä olo

blondie^

Eilen huomasi hyvin että virkeystila on jotain ihan muuta kuin normaaliolossa. Heräsin aamulla ennen puolta seitsemää ja olin töissä puoleen yöhön. Puoli yhden jälkeen sai taistella itsensä uneen. Mä kun yleensä tarviin väh. 8h unet että saan mitään aikaiseks.

Kommentit (8)

Pennsylvania

Srtessaantuneena en nuku välttämättä ollekaan tai juuri ollenkaan, kunnes olen niin heikossa kunnossa, etten juuri pysy tajuissani. En myöskään juuri syö, en muista/muka kerkeä/pysty. Paino tippuu stressikausina vakiosti aika paljon. En muutenkaan pysty juuri keskittymään mihinkään asioihin, paitsi niihin, jotka silloin stressin aiheuttajia ovat. Nenäverenvuotoja ja pahantuulisuutta esiintyy myös, johtuen ilmeisesti edellisistä. Myös kaikki aistit yliherkistyvät, äänet saavat korvat särkemään, valot silmät särkemään jne.

Toisaalta toimin parhaiten stressin alla, tai lähinnä motivaatio kasvaa huippuunsa. Ilman nukkumista ja kunnollista ravintoa pää ei toki toimi aivan yhtä hyvin kuin normaalisti, mutta väsyneisyys voi myös helpottaa kummasti asioitten ideointia. Toteutus voi olla sitten normaalivirkeyttä vaikeampaa.

blondie^

Nyt kun olen muutaman päivän kärsinyt stressistä, tai oikeastaan stressioireista, aattelin herätellä keskustelua siitä millaisia oireita ihmiset saa stressista.

Itse oireilen mahalla. Tällä kertaa se on aiheuttanut närästystä, ripulia ja oksentelua. Mikään ei siis ole mukavampaa kuin herätä närästykseen.. :roll: Töissä olo on todella mukava kokemus, kun olen asiakaspalvelutyössä, niin asiakas aina ensin.. Eikä närästyksestä johtuen oikein tiedä mitä söis.

marru

Vatsakipuja, hiustenlähtöä, hartiat jäykkänä, päätä särkee, paniikkioireilua, ärtyisyyttä, väsymystä, asiat kummittelee unissakin, painajaisia....

Stressi on pahasta maha ressulle. Kannattaa todella panostaa ruokailuun jos on kiireinen päivä tiedossa!

Stressi syö vitamiineja, eli vitaaminilisä on paikallaan! ym.
Lue lisää...

Paula Heinonen:
Vihdoinkin hyvä olo! Suolisto kuntoon ruokavalion avulla

Kannattaa tutustua tuohon paula Heinosen kirjaan.

SunLion

stressi ilmenee mulla eniten ahdistuksena, unettomuutena, unohtelevaisuutena, ärtyisyytenä jne..

oon onnellinen että oon oppinut hallitsemaan stressiä...viime vuonna olin ihan paniikissa pääsykokeita ennen...Verenpaineet huiteli korkealla, en saanyt nukuttua juurikaan pääsykoetta edeltävänä yönä. Tänä vuonna oon ainakin tähän saakka ollut aika rauhallinen..mitä nyt välillä tulee kohtaus etten mä osaa mitääään :D kunnes taas huomaan miten osaanki luetella ties mitä ulkoa ja laskea jos jonkinlaisia laskuja...ja sit tajuan et katos, osaanhan jotain.

naxpox

Mulla oli tässä itsellä muutaman viikon stressijakso, ja lopussa aloin jo itkemään melkeen jatkuvasti. Nyt olenkin ollut kovassa flunssassa viisi päivää ja koulusta tullut poissaoloa kolme päivää... Tehnyt kuitenkin hyvää saada vähänetäisyyttä kaikkeen stressaavaan. Nyt aion ottaa kevyemmin.

Joo ei kovin pitkäaikainen tämä stressijakso ollu, mutta olen vähän tapastressaaja. Pitempiä kausia varmasti tulee vielä eteen :(
Mulla kans vatsa reagoi stressiin. Just kovia kipuja ja sellasta...

Jeannie

Minä nukun huonosti ja menkat myöhästyy. Sellainen inhottava ahdistus on myös koko ajan päällä, sillon ku joku asia stressaa tosissaan. Syöminen on tuskallista (joskus paino tippunu alle 40kg:n) ja tuntuu että alkaa yökkäyttää jos jotakin isompaa laittaa suuhun. Huh, onneksi nyt ei ole stressiä.. :roll:

Minkku

mulla stressi ilmenee pääasiassa ahdistuksena ja unettomuutena. mistään ei tule mitään ja välillä tulee kamalia itkukohtauksia, joita vaan ei voi millään välttää. näiden lisäksi koko kroppa on jumissa ja päänsäryt lisääntyy.

Avani

Stressivatsa, kipuilee ja vatsaa vääntää, maha löysällä. En muista syödä, kun mietin stressinaiheuttajia. Makea maistuisi kyllä.

Keho on jotenkin kireänä, jännitän selkää ja hartioita, olen etäinen, kun en halua tiuskia toiselle.
En pysty keskittymään mihinkään epämukavaan toimeen/tehtäviin, kun taas mukavat helpottavat kun saavat ajatukset muualle.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat