Rytmihäiriö(kö?) sydämessä - Terveys ja hyvä olo

bananab

Ehdottomasti kannattaa mennä lääkäriin ja kuulostavat nuo oireesi vähän rytmihäiriöiltä mutta silti kannattaa käydä tarkistuttamassa.

Käsittääkseni nuo rytmihäiriöt eivät ole mitenkään harvinaisia, tai ainakin tiedän useita jotka niistä joskus kärsii, eivätkä yleensä myöskään erityisen vaarallisia, nehän menevät ohi itsestään.

Kommentit (9)

Essie

hei!
Mulla on päivittäin rytmihäiriöitä. Sydän jättää yhden/kaksi tahtia lyömättä tai sitte se tykyttää äkkiä sillai nopeasti ja palautuu taas rytmiin. Näitä on aina kun mittaan verenpaineen (eli kerran päivässä mittaan)
Verenpaine on hyvä mutta näitä välistä lyömisiä tulee tai sitten hetkellinen nopea tykytys.
Mulla on aika sydäntautien polille mutta vasta Heinäkuussa.

Näihin rytmihäiriöihin ei liity tajunnan menetyksiä yms.
Syön beetasalpaajaa mutta silti niitä tulee. Beetasalpaajia syön nopeaan sykkeeseen mutta sen pitäisi myös auttaa näihin rytmihäiriöihin.

Onko muita joilla päivittäin/joskus tällästä?

Susannna

Maya, mulla on oikeastaan ihan identtinen tilanne kuin sulla. Ihan samanmoisia tuntemuksia, ja suunnilleen yhtä usein. Vuosi sitten joulun aikaan jopa heräsin keskellä yötä noihin. TODELLA inhottava tunne. Olin ihan paniikissa, ja oon monta kertaa poikaystävällekin huolestuneena näistä vouhottanu. Mutta hän sanoo, että ovat ihan normaaleja, ja lähes kaikille niitä tulee joskus. No, hän ei tietystikään ole mikään varsinainen asiantuntija, mutta saman tyyppisen vastauksen oon saanut myös esim. tk:n terkkarilta. Ja sinä näköjään lääkäriltä. :) Eli ei kai meidän tarvi olla huolissaan.

Susannna

Ei oo ainakaan koskaan kukaan erityisesti puhunu että ois ollu. Mutta tuolla korkea leposyke -ketjussa jo mainitsinkin, että isällä on ollut aina korkea leposyke, vaikka on ollut melko kovan luokan urheilija. Mutta se on vähä semmonen, ettei kyllä tee numeroa tämmösistä jutuista. Että sillä on ihan hyvin voinu olla noita rytmihäiriöitäki, ei vaan oo koskaan mulle siitä maininnu.

Autumny

Rytmihäiriöt tosiaan ovat varsin yleisiä, eikä niistä tarvitse hermostua jos niistä ei ole vaivaksi asti :) Toki voi oman mielenrauhansa vuoksi käydä lääkärillä tarkastuksessa, ei siinä mitään. Itselleni tulee rytmihäiriöitä aina kun olen todella väsynyt tai krapulassa, heh.

abaal

Minulla on kans noita "rytmihäiriöitä" ollut jo muutaman vuoden. Eli tuntuu, että sydän jättää yhden lyönnin väliin ja sitten seuraava lyönti on vahvempi. Nuo on todella inhottavan tuntuisia, mutta ei vaarallisia.

Kävin viime vuonna lääkärissä sen takia ja minulta otettiin sydänfilmi ja lääkäri kuunteli sydäntä. Mitään ei löytynyt ja kaikki oli hyvin. Hän määräsi minulle beetasalpaajia siihen vaivaan, mutta enpä ole niitä vielä koskaan ottanut. Nuo rytmihäiriöt loppuivat heti sen jälkeen, kun olin käynyt lääkärissä (rytmihäiriötä oli ollut melkein koko vuoden ajan ja olin hermoromahduksen partaalla, kun luulin, että minulla on sydämessä jotain vikaa ja voin kuolla saman tien.) Toisin sanottuna aina, kun rytmihäiriöitä tuli, niin menin paniikkiin niistä ja sittenhän niitä vasta alkoikin tulla, kun kiinnitin niihin huomiota ja laskin sykettä. Mutta, kun lääkäri sanoi, että ne eivät ole mitään vaarallisia, niin pystyin suhtautumaan niihin rauhallisesti ja ne meni myös melko äkkiä ohi.

Lääkäri sanoi, että, jos rytmihäiriötä alkaa tulla rasituksessa, niin sitten pitäisi tulla uudestaan, mutta minulla liikunta on auttanut rytmihäiriöihin. Olen huomannut, että stressi aiheuttaa minulle rytmihäiriöitä, samoin myös välillä salmiakki ja kofeiinipitoiset juomat.

Suosittelen lääkärissä käymistä oman mielenrauhan vuoksi, minulla se ainakin auttoi=)

Essie

Juon kahvia babyphat mutta vain 2 kuppia päivässä eikä kahvi aiheuta rytmihäiriöitä.
Ja rasituksessa lisääntyy rytmihäiriöt. ja näitä häiriöitä tulee about 8 kertaa päivässä. Ja syke on välillä 160.

Repale

Miulla on kanssa ihan samanlainen tilanne kuin [color=darkblue]mayalla[/color]. On ollut jo monta vuotta. Lääkäri sanoi, että nuo pienet tykytykset ovat aivan normaaleja ja jos niitä ei ala tulla useammin tai ei ilmene muita kipuja niin syytä huoleen ei ole. Miulla nuo liittyvät myös todella vahvasti paniikkihäiriöön, joten jonkinlainen syykin noille rytmihäiriöille on selvillä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat