Näpyt käsivarsissa - Terveys ja hyvä olo

-Maya-

kuulostaa samanlaisista mitä mulla on ja ne ei oo ontelosyyliä..ne näkyy parhaiten just talvella ku iho on tosi kuiva, rasvaaminen vähän auttaa..kerran taisin sitä ihotautilääkäriltä kysyäkin että mitä ne on..vastaus oli, että näitä on useemmin pojilla käsivarsissa kun tytöillä, jonkinlainen ihottuma siis, josta ei kuitenkaan oo mitään haittaa..

Kommentit (12)

Sann

Samoja näppyjä täällä. Eivätpä nuo nyt niin kovin hyvin erotu, mutta kyllä ne huomaa. Etenkin kun iho on talvisin valkoinen kun lakana :?

Rasvaan joka pvä, ei auta.

Kertokaa joku, jos keksitte parannuskeinon!

MUOKS: Mutta ei ne kyllä ontelosyyliä ole!

beep-

Minullakin on jotakin outoja näppyjä käsivarsissa. Jotkut ovat punaisia ja jotkut ihon värisiä. Vihaan niitä yli kaiken.. En kehtää olla t-paidassa koska ne näkyvät sillon. Olen kokeillut kaiken maailman juttuja mutta mikään ei auta. Lääkäri ehdotti hydrokortisoonia mutta sekään ei auta. Kesällä yritin olla paljon auringossa jos se olisi auttanut mutta ei auta.. :? minulla on ollut ne pari vuotta sain ne kun olin noin 10 vuotta ja nyt olen 16.. Aijattelin kokeilla ihokuorintaa seuraavaksi.. toivottavasti katoavat...

apple-

En ainakaan löytänyt keskustelua, jossa olisi vastaavaa aihetta käsitelty, joten ajattelinpa nyt kysäistä.
Mulle on tullut kuukausi-pari sitten käsivarsiin (siis kyynärpäiden yläpuolelle) inhottavia, vähän finnejä muistuttavia näppyjä. Ne on siis sellaisia valkoisia ja punaisia, ei kamalan isoja. Mitä ne on ja miten niistä pääsee eroon? Olen käyttänyt erilaisia pesuaineita ja voiteita mut ei ole auttanut.
Muuta ongelmaa ei niistä ole, paitsi toi ulkonäöllinen puoli. Lyhythihaisia paitoja kun haluis käyttää, niin noi häiritsee.

Nannerl

Kuvauksen perusteella kuulostavat ontelosyyliltä. Ovat ihan vaarattomia :) Apteekista osaavat neuvoa sopivaa voidetta. Jos oikein pahoiksi äityvät, niin lääkäri voi poistaa ne.

Nannerl

Tossa on jokunen linkki, missä kerrotaan ontelosyylistä :)

[url]http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Ihon_virustaudit
[url]http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk005...
[url]http://www.tohtori.fi/?page=4702652&id=3243026

Pointti noiden takana taitaa olla, että jos ontelosyylät eivät ole tulehtuneet eivätkä aiheuta ylitsepääsemätöntä kosmeettista haittaa, niin kannattaa odottaa että menevät ohi itsestään. Mulla oli itselläkin joskus ala-asteikäisenä ontelosyyliä, ja ne ovat kyllä hävinneet aikoja sitten jättämättä mitään jälkeä :D

SunLion

mössö... sulla on ihan tavallisia finnejä siinä.

Eipä niille voi sen kummempaa tehdä kun muuallakaan kehossa ilmeneville....voit kokeilla esim. kuorintaa ja sitten just jotain pesuaineen käyttöä...ja odottelua,

lillly

Kuvaus kuulostaa aika samalta mitä mulla on, mutta ei ne kyllä mitään tavallisia finnejä ole!

Mulla niitä tosin on ollut aina (tai ainaki niin kauan kun muistan) kysehän on siis tietyntyyppisestä ihosta ja sille ei voi mitään. Kuoriminen voi auttaa, mutta mulle lääkäri ainaki sano, että ne lähtee ajan kanssa pois.. (Isältä ne lähti pois kun tämä oli n. 40-vuotias..) Rumiahan ne kyllä on ja ainoastaan rusketus vähän estää niitä näkymästä..

Maiskis^

Mulla on tuon kuvauksen kaltaisia finnejä, mutta ne on pakaroissa. Tosi inhottavan näköisiä ja toivon aina että poikaystävä ei niitä kauheasti huomaa.. Nyt juuri tänään huomasin että olivat menneet jopa pahemmiksi! Ja nämä eivät siis ole pysyviä vaan tulevat ja menevät niinkuin tykkäävät.

Vierailija

mulla on samanlaisia ja kun niitä purtstaa samanlailla kun finniä sieltä tulee ulos jotain valkoista ( tiedän että ei ole finnejä eikä valkoinen ole talia mitä finneissä on se valkoinen ) :S

Vierailija

Minulta löytyy vartalosta pieniä näppyjä, jotka ovat aika koholla. Vasta tänään tulivat enismmäisen kerran, ja niitä löytyy nimenomaan lantiosta ylöspäin. Ovat aika kovia, ja kutisevia. Aika nuori olen, joten liittyyköhän murrosikään - hikinäppyjä tms? Kiitos jos autatte!

En tiiä

Mullakin on jotain näppyjä tosi kutisevia ja aika näkyviä jotku on vaaleita ja jotku punertavia niitä on jalossa, käsissä ja naammassakin on pari netuliparipäivää sitten oon epäilly jotain rokkoa mutta ei varmaan ole mikään rokko ja niitä tosiaan tulle kokoajan lisää

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat