Raittiuskysely - Terveys ja hyvä olo

Lisa

Kohtuukäyttäjä. Ei sitä enää viitti joka viikonloppu vetää päätänsä täyteen. Nykyään se menee siihen että juhlitaan kun on jotain juhlimisen aihetta ja jos ollaan jossain syömässä ni sitten tulee joskus otettua lasillinen jotain viiniä tai vastaavaa. Ja kyllä sitä hauskaa voi pitää ihan selvänäkin.

Sivut

Kommentit (52)

pikku-elena

Juon aivan liikaa. Varsinkin nyt kesällä on mennyt monta kertaa viikossa-linjaa vähän turhankin usein... :roll:
Eilen synttäreitä juhliessa meni 0,33dl Koskenkorvapullo ja baarissa varmaan 6-7 siideriä. :-&
Viikkosuositus, eli 16 alkoholiannosta, menee rikki joka viikko aivan varmasti.

naxpox

Kohtuukäyttäjä. Yleensä joka viikonloppu tulee otettua. Nyt menny muutama viikonloppu peräkkäin vähän lujempaa kun tuli baari-ikä täyteen. Yleensä niin, että joka toinen viikonloppu 1-2 lonkeroa ruuan kans tai leffan parissa ja joka toinen bileet/baariin ja vähän reilummin...

Kepatäti

Kolmos Karhussa ja Brazil appelsiinimehussa on ainakin saman verran elikkäs 40 kcal/100 ml (yksiköstä en ihan varma). Tarkistin justiinsa mehutölkin kyljestä ja valmistajan internetsivuilta. :wink:

Malin

Juon humalahakuisesti kerran viikossa/kahdessa viikossa. Ennen saatoin juoda kymmenen päivän sisään jopa neljä kertaa kännit, mutta sillon nyt oli bileputki päällä ja nyt juon vähemmän. Nykyään saattaa joka toinen viikonloppu mennä kevyemmässä humalassa, kun ennen piti olla joka viikonloppu perseet. Olen jopa oppinut juomaan siidereitä, ennen piti aina olla kaljaa tai mieluiten kirkkaita... Mies juo reippaasti silloin kun juo, mutta huomattavasti harvemmin kuin minä, mikä on keventänyt omaakin juomista. Hyvä, mutta ikävä puoli tavallaan tottumuksissani on se, että minulla ei koskaan ole ollut krapulaa. Ei, vaikka olen kuinka sammunut ja oksentanut yöllä. Aamulla herään aina normaalisti. Laskuhumalaakaan en ole kokenut, en edes ensimmäisellä kerralla. Liekö ihme, miksi alkoholinkäytön haitat tuntuvat vähäisemmiltä kuin tiedän niiden olevan...

Sirpa-Kyllikki
_n88_
En oo koskaan ymmärtäny sitä miks pitäis joka lauantai/perjantai juoda pää täyteen ja olla ku kuollu lahna seuraavana päivänä.

Niin eihän, sitä pidäkään, niin vain useasti saattaa puolivahingossa käydä.. :roll:

Mulle dokaaminen on vähän niinku sosiaalinen tapa. Rankan duuniputken jälkeen on jees mennä nollaamaan kavereitten kaa, juorutaan, hullutellaan ja vedetään samalla kännit. Saman voi toki tehdä myös selvinpäin, ei siinä mitään, mutta itelle se nousuhumala kuuluu asiaan useimmiten. Sitäpaitsi, ei ne darrapäivät aina oo pelkkää himassa lahnottamista. Mikäs sen kivempaa, kuin mennä pizzalle seuraavana aamuna naureskelemaan edellisillan kommelluksille ja viettämään lisää laatuaikaa kavereitten kaa. Tai mikä vielä mukavampaa, viettää päivä sängyssä myös krapulaisen poikaystävän kaa darrakiimoissa.. :wink:

Ja turha syyttää mua kaljakulttuurin romantisoimisesta, kyllä mullakin niitä kyllästymisvaiheita on tullut ja mennyt, ja silloin olen suosiolla jäänyt kotiin.

dyingbride

eiköhän tuo "kun muutkin juo" käyttäytyminen kuulu jonnekin ylä-aste ikään :).
pistin kohtuukäyttäjä. joskus tulee kyllä niitäkin aikoja, et tosiaan liikaa menee. mutta eipähän se mua haittaa. kalja on sitäpaitsi oikeasti hyvää. ja siinä on muuten vähemmän kaloreita ku APPELSIINIMEHUSSA!

_n88_

Jossain juhlissa tai vastaavissa tilaisuuksissa saattaa mennä sidukka tai champpanjaa mutta korkeintaan sen muutaman lasin verran. ehkä pari krt vuodessa kumminki..

En oo koskaan ymmärtäny sitä miks pitäis joka lauantai/perjantai juoda pää täyteen ja olla ku kuollu lahna seuraavana päivänä. Okei, joitenkki mielestä ku kaveritki tekee, se on niin hauskaa olla humalassa etc. mut silti. Onneks oon tajunnu pitää näpit irti tollaseesta touhusta :) säästypähän rahaa ja terveys..

Sirpa-Kyllikki

Liikaa menee, edelleen.. :roll:

Mitäköhän mä sanoisin, välillä saattaa olla pari-kolmekin viikkoo taukoo dokailusta, mutta joskus saatan vetää tuplat tai triplat (kaks tai kolmekin iltaa peräkkäin, harvemmin tosin). Keskiarvo lienee joku kerran viikossa tai nyt kun oon hieman rauhottunut niin tossa keväämmällä ehkä jopa vaan kerran kahessa viikossa. Mut joo, liikaa sekin. Kai tässä nyt vois puhuu alkoholista melkeen elintarvikkeena, sen verran läheiseks on suhde muodostunu tässä vuosien aikana.. :lol:

Toisaalta, mikäpä siinä ku homma on hanskassa. Sitten ku muksut pyörii jaloissa ja oon muutenki "aikuisten duunissa" ni eipä varmaan tuu pämpättyykää enää niin paljoa. Joskus tossa sinkkuaikoina saatto olla parin kuukauden vaiheita että rillutteli päissään 2-4 kertaa viikossa, sitä en kyllä enää jaksais ku alkaa olla liian nähtyä hommaa noi touhut. Mutta näin kesäaikaan, todella mukavaa vetästä pikkuset päivätumut puistossa hyvässä seurassa ja jatkaa siitä kuppilaan mikäli on fiilistä. Ja ylipäätään, kyllähän bisse aina seurustelujuomana uppoo.. Talvella varmaan vähenee taas dokailu, i hope.

Miss Blood

Vastasin kohtuukäyttäjä. Keskimäärin kerran kuussa tulee juotua humalahakuisesti, mutta joskus voi mennä jopa useampi kuukausi, etten juo ja joskus juon pari kertaa kuussa. Viime aikoina on muutenkin tuntunut, ettei kovin hyvin mene edes päähän ja toisinaan taas en saa juotua kuin pari pulloa siideriä, vaikka tarkoituksena olisi ollut juoda kunnon humala... :? Joskus saatan tehdä yhden drinkin itselleni iltaisin, että saan paremmin unen päästä kiinni, mutta tätäkin tapahtuu todella harvoin.
Nuorempana tuli sekoiltua alkoholin kanssa ihan tarpeeksi, joten enää ei varmaan senkään takia huvita. Myös äitini runsaalla alkoholin käytöllä saattaa olla osuutta asiaan... Kolmas syy on sitten se, ettei kultanikaan juo yhtään sen useammin kuin minäkään ja hyvä niin :)

mystify

Mä en juo :) Aiemmin join pari kertaa vuodessa, mutta viimeisimmän kerran jälkeen tein päätöksen etten mä alkoholia tarvitse kun osaan kerta hauskaa pitää muutenkin ja saan vaan huonon olen joten olen ihan limulinjalainen :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat