Allergia - Terveys ja hyvä olo

Phoenix

Kyllä vaan! Ei ole testattu, mutta on sen verta selvät oireet, ettei tarvi.

Phoenix on allerginen: jollekin siitepölylle (vissiin pujo ja koivu), pähkinöille ynnä manteleille, vähän kiiville, tomaatin kuorille, villalle, banaanille ja erilaisille hajusteille... Ääh. Ja bonuksena ah niin ihana laktoosi-intoleranssi, tiedän ei ole allergia mutta aika kurja kaveri kumminkin.

Kissoille saatan olla ihan tositosi vähän yliherkkä, mutta omista kisuista en luovu ikipäivänä! :twisted:

Sivut

Kommentit (72)

Sharon

Pienempänä oli enemmänkin, mutta nykyään vain timotein siitepöly. Sekin on helpottunut huomattavasti kun jätin allergialääkkeiden napsimisen pois.

Tottakai ennenkin oli allergioita, mutta nykyään lapset kasvatetaan aivan liian steriilissä ympäristössä 'ettei vain tule mitään'. Vanhemmat tekevät lapsilleen vain karhunpalveluksen kun esimerkiksi luopuvat lemmikeistään pöpöjen pelossa.

Fanni

Nyt alkaa pian olla ajankohtaista ku luonto alkaa heräilemään ja siitepölyt lähtee lennolle ym kukintojen pölyt :D Ootko jollekin allerginen? Voi olla myös jokin ruoka-allergia kyseessä, ei tarvi olla just jollekin kukalle tai puulle :D Tai sitten eläimille..
..Ja mitä oireita on?

Mä oon allerginen pujolle ja aina alkukesästä nenä alkaa vuotaa kirkasta "eritettä :D" ja silmiä kutittaa aivan valtavasti. Mutta onneksi on allergialääkkeitä olemassa, vaikka kaikki eivät autakaan.
Allergiatesteissä on paljastunu myös että olisin tosi allerginen pölylle, mutta sitä en oo ite koskaan huomannu, vaikka mun sängyn alle kerääntyy aivan sairaasti pölyä. Mua on kyllä varoitettu astmasta ja että pitäis siivota vähän useammin..

Hipsuu

Mulla on siitepölyallergiaa. Joskus se on tosi pahana, joskus ei tule oireita ollenkaan. Pari kesää taaksepäin multa hävisi ääni ihan kokonaan ja silmät melki muurautu umpeen :( Antihistamiineja saa vedellä ihan urakalla :roll: Ruoka-allergioita mulla ei (vielä) ole. Ainiin meinas ihan unohtua, olen TOSI monelle antibiootille allerginen! Voi olla hyvin hengenvaarallista jos niitä allergisoivia antibiootteja syön.

Duett

Keväisin siitepöly aiheuttaa vaihdellen flunssan tyylisiä oireita, esim. ääni saattaa olla käheämpi ja olla nuhan tyylistä. Muuten en ole allerginen.

Amalia

Mä oon allerginen joidenkin rehujen siitepölylle ja joillekin eläimille, valitettavasti myös kissoille. Siitepölyongelmaan onneks auttaa siedätyshoito, mulla on joku sellanen pilleriyhdistelmä, jota pitäis alkaa nappaamaan keväisin. Luontaistuotteita muistaakseni.

Lania

Tomaatista palaa huulet ja ikenet, omenasta turpoo kurkku ja appelsiinista repee suupielet. Pikkusen voi syödä kaikkia, jos juo paljon vettä perään. Mielellään en kuitenkaan.

Kissoille oon allerginen, onneks, voin sen varjolla aina pysyä kaukana niistä.

Laktoori-intoleranssi kans lievänä, jos lasketaan.

rainbow

Mulla on ihan kaamee siitepölyallergia. Keväällä alkaa aina mahoton räkärumba ja silmien kirvely. Vaikka kuinka on hyvät lääkkeet, oireita on kesän loppuun asti. Onneks lääkkeiden kans on kuitenkin huomattavasti helpompaa kun ilman.

Hiukan kyllä hirvittää miten tänävuonna käy kun just niitä mulla parhaiten vaikuttavia lääkkeitä en saakaan käyttää kun olen raskaana :evil:

Schneesturm

Mulla on allergia, mutta kukaan ei oo vaan pystyny tutkimaan, että mikä. Tulee mulla nyt jostain heinistä jotain mutta tuskin ne ympärivuotisesti vaikuttaa. Mulla on nenä tukossa 24/7, lääkkeistä huolimatta. Ja ihottumaa.

Sinsemilla

Nikkelille oon allerginen... Joskus yläasteella jollain luontokierroksella selvis myös, et jos itikan pistosta tulee kutiseva paukama, se on allerginen reaktio... Eli itikoille myös olen allerginen. :?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat