kuinka lihota? - Terveys ja hyvä olo

ilkka
Abigail
ilkka
Kyllä helv*** hoikat on kaikkein sitkeimpiä. :) Rotilla esim. voimakkaasti kalorirajoitettu jopa lievän nälkäänäkemisen rajamailla oleva ruokavalio pidentää elinikää rajoittamattomasti syöviin verrattuna.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tuo on ihan skeidaa. En koskaan ole voinut niin huonosti kuin silloin kun näännytin itseäni nälkään. Onneksi tulin järkiini ennen kuin tapatin itseni syömättömyyteen.

Rajoitit vaan liian paljon niitä kaloreita. Kyse on about 30% vähennyksestä normaaleihin suosituksiin verrattuna. Ja huonovointisuus voi johtua myös siitä, että söit väärällä tavalla, eikä itse kalorirajoituksesta.

[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Calorie_restriction

Sivut

Kommentit (96)

Abigail
ilkka
Kyllä helv*** hoikat on kaikkein sitkeimpiä. :) Rotilla esim. voimakkaasti kalorirajoitettu jopa lievän nälkäänäkemisen rajamailla oleva ruokavalio pidentää elinikää rajoittamattomasti syöviin verrattuna.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tuo on ihan skeidaa. En koskaan ole voinut niin huonosti kuin silloin kun näännytin itseäni nälkään. Onneksi tulin järkiini ennen kuin tapatin itseni syömättömyyteen.

kisu_

ongelmani on se että olen mielestäni liian laiha. vaatteet eivät istu kunnolla päälleeni ja ovat siis löysät. olen syönyt jonkin verran aina päivässä mutta tuntuu että kaikki ruoka kertyy ain mahaan. mikä siis neuvoksi jos haluaa lisää lihaa reisiin ja käsivarsiin?

Maaria

Jos lihaa haluaa lisää, niin kuntosalitreeni on siihen aika hyvä vastaus. Ja niin, että tehdään n. 8-12 toistoa niin suurilla painoilla kun menee vielä liikeet puhtaasti. Yleensä kaikki lihaskuntojumpatkin on suhteellisen turhia lihaskasvatuksen kannalta ja ovat ennemminkin aerobista liikuntaa..

Sitten tuosta ruokapuolesta. Kannattaa syödä ainakin 3 kunnon ateriaa päivässä ja siihen lisäksi pari välipalaa. Jos tuntuu, että ruoka ei uppoa, niin lisää vähän hyviä rasvoja, joista kertyy kivasti lisää energiaa. Eli rypsiöljyä, pähkinöitä jne. Siihenhän ei voi kauheasti vaikuttaa, että mihin ne läskit yleensä kertyy, mutta salitreenillä pystyy ainakin tasapainottamaan sitä oman kropan muotoa. Ja jotenkin tuntuisi siltä, että yleensä kaikki sokeripommit (karkit, siiderit ym.) kertyy siihen keskivartalolle. Olen itsekin sen tyyppinen, että esim. jalat on aika rasvattomat, mutta mahaan kertyy kaikki mikä on kertyäkseen.

Jimmy KImmel
kisu_
mikä siis neuvoksi jos haluaa lisää lihaa reisiin ja käsivarsiin?
Punttisali ja pirusti ruokaa. Reisiin saa lihasta melkein mistä urheilusta tahansa (esmes pyöräily & rullaluistelu), mutta käsiin ei tavaraa kerrykkään ihan mistä vaan.

Miffy

Olikohan tästä jo ketju... No, mä en ainakaan löytänyt :arrow: jos sellainen on, joku muu siirtäköön tän sinne ;)

Joo, kannattaa kuitenkin muistaa, että lihasta kehittyy tosi hitaaseen tahtiin. Ja jos on tosi laiha, mikä ettei puhdas pläskikin olis tervetullutta. Mutta siis, jos vaan syö paljon käymättä kuntosalilla, läski sijoittuu mihin tahansa elimistölle (geenit eism. määräävät, tähän siis ei itse voi vaikuttaa), mutta kuntosaliharjoittelulla voi suunnata lihastenkasvua. Mutta lihas kasvaa hitaasti...

Maaria

Kyllähän lihas tietty kasvaa hitaasti, mutta kropan muokkaukseen yleensäkin pitää aina varata aikaa. Onhan ihmisillä yleensä pitkänäköisyyttä ajatella koulunkin käyntiä, niin että nyt kun 4-5 vuotta opiskelen, niin valmistun ja saan parempaa palkkaa jne. (mitä tavotteita kelläkin nyt on..) Punttisalitreenin tuloksia näkyy kyllä varmasti ihan aloittelijalla jo alle vuodessakin. Itsellä ainakin alkoi etureisiin tulla kaarta ja ojentajalihas ja hauis alkoi erottumaan :)

Miffy

Joo, siis tuohan nimenomaan on se pääpointti: Kärsivällisyyttä!

Ja siis, kyllä mäkin melkeen meen takuuseen et mun takareiden kaari on erimallinen ja että hauiksissa on jotain tapahtunut vaikka tammikuussa vasta aloin käydä salilla :D Tietty sitten muutakin liikuntaa.

Jimmy KImmel
Maaria
Kyllähän lihas tietty kasvaa hitaasti, mutta kropan muokkaukseen yleensäkin pitää aina varata aikaa.
Paitsi jos se muokkaus tehdään rasvan osuutta lisäämällä! :lol: Kyllä mä pystyn suunnitteleen sellaisen suklaa/pulla/jäätelö/sipsi/karkki/limsa -kuurin kelle vaan, että parissa kuukaudessa pystyy p*rseelle heijastaan elokuvan laajakuvana... :lol:

Jimmy KImmel
Hoppuli
Tuntuu hullulta, että siihen lihaksien kasvattamiseen tarvitsee niin kauan aikaa, mutta niiden tuhoamiseen ei kauaa mene :D
Yhtä hullua on se, että lihominen käy pirun äkkiä ja helposti, mutta niistä samoista laardeista eroon pääseminen vaatii pirusti aikaa ja vaivaa. :lol:

Hoppuli
Jimmy KImmel
Hoppuli
Tuntuu hullulta, että siihen lihaksien kasvattamiseen tarvitsee niin kauan aikaa, mutta niiden tuhoamiseen ei kauaa mene :D
Yhtä hullua on se, että lihominen käy pirun äkkiä ja helposti, mutta niistä samoista laardeista eroon pääseminen vaatii pirusti aikaa ja vaivaa. :lol:

Toikin on totta. Miks elämä on niin epäreilua ja ruoka niin mahdottoman hyvää? :D

Jimmy KImmel
Hoppuli
Miks elämä on niin epäreilua ja ruoka niin mahdottoman hyvää? :D
Ei ruuan hyvyys ole huono asia. Mun elämä olisi pirusti kurjempaa, jos ruoka ei olisi hyvää! Ongelmaksi muodostuu vatsalaukun vetävyys eli miksei voisi tulla aivan ähkytäyteen pirusti vähemmästä. :lol:

Hoppuli

No, voi sen tietty noinkin ajatella. Mutta jos hyvää ruokaa ei olis olemassakaan, ja joutuisi syömään esim pelkkää hernaria, jäisi syömättä ja pysyis hoikkana ilman taistelua :lol:

Ja miks mulla on pääsiäiasmunia jääkaapissa... :oops:

Maaria

Terveellinenkin ruoka voi olla tosi hyvää, itse en ainakaan mitään pahanmakuista syö vain sen takia, että se on terveellistä. Aamupalaksi söin esim. kaurapuuroa, jossa oli pakastemansikoita seassa ja äsken lounaaksi pieniä pyöreitä näkkäreitä, jonka päällä minilättaa, kevytaamupalajuustoa, kinkkuleikettä, salaattia ja kurkkua. Ja sitten mansikkarahkaa.. oli tosi herkkua!! Päivälliseksi tonnikala-raejuusto -salaattia. Kaikki noi ruuat on tosi herkullisia, eli mä herkuttelen ihan joka aterialla :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat