Yliliikkuvia niveliä kellään muulla? - Terveys ja hyvä olo

Nalle_Puh84

Niin eli tuossahan tuo kysymys jo olikin. Onko kellään täällä diagnosoitu yliliikkuvien nivelien syndroomaa?

Mulle lääkäri teki tuommoisen diagnoosin sen jälkeen, kun olin reilut 20-vuotta hyppinyt lääkäriltä toiselle ja lopulta todettiin, että nivelreumasta ei vaivat johdu. Olis kiva kuulla muiden kokemuksia, kun en ole vielä äitini lisäksi keneenkään muuhun törmännyt, jolle lääkäri olisi todellisen syyn todennut. :?

Kommentit (8)

Jessica

Ei multa varsinaisesti oo mitään syndroomaa diagnosoitu, mutta polvilumpioilla oli joskus tapana humpsahdella pois paikailtaan ja takaisin kivuliaasti, jolloin lääkäri totesi sen johtuvan yliliikkuvista nivelistä. Leikkaus olis ollut vaihtoehto, mutta siihen leikkiin en lähtenyt mukaan, sillä en katsonut tarpeelliseksi. Polvituilla asia korjaantunut jollain tapaa niin että voin juostakkin, joskus sitten taas humpsahtelee lumpiot. :lol:

Nalle_Puh84

Mulla kans polvet on kaikkein herkimmät menee pois paikoiltaan. Tosin mulla menee kaikki muutkin nivelet, olkapäät humpsahtaa joka yö (tykkään nukkuu kyljelläni), ranteet, sormet ja sit nilkat. Selkä mulla on pienestä asti vihotellut ja selkänikamat aina naksahtelee. Mun täytyy aina hölkkälenkil pitää polvis ja nilkois tukia, ettei ne kesken lenkin mee pois paikoiltaan. Mulla turpoo nivelet aina, kun ne on kipeet tai pois paikaltaan.

Mulle ei lääkäri mitään leikkauksesta puhunut, sanoi vaan, että sen kanssa täytyy oppii olemaan, mutta kyl nivelet on välil tosi kipeitä. Mulla lääkäri tutkiessaan väänsi mun käden olkanivelestä 380 astet ympäri... :shock:

Näkyykö toi yliliikkuvuus teillä jotenkin ihossa, kun mulla on kuulemma tyypillinen joustava, ohut ja samettinen iho?

figaro

Minulla ei ole mitään syndroomaa todettu, mutta yliliikkuvuutta kuitenkin ja siitä mitä ilmeisimmin johtuu sitten nämä raskauden aikaiset kivut lantion seudulla...

antagonismi

Mulla ei itellä tätä ongelmaa ole, mutta kihlatulla on.
Hänellä polvet ja nilkat ovat löysiä nivelistä, "pullahtavat" pois paikoiltaan jatkuvasti ja liikkuvat muutenkin tosi kummallisesti :D Lääkärit keskeytti armeijankin tämän takia, ei noilla paljo juosta.

Flamingo

Mulla on yliliikkuvat nivelet. Polvet on leikattu, kun olin yäasteikäinen. Paikoiltaan ne eivät enää mene, mutta kipeytyvät toisinaan. Lihakset pitävät nivelet kunnossa ja nyt olen aloittanut säännöllisen urheilun ja liiat kivut ovat pysyneet poissa. Sormet ja ranteet ovat myös "löysät", mutta ne eivät oireile.
Lihakset käski lääkäri kasvattaa, jotta vältyn ongelmilta jatkossa.

Maikki85

Mulle fysioterapeutti kertoi että omaan yliliikkuvat nivelet. Selkä ja hartiat jumittuvat tosi helposti jolloin alkaa päänsäryt ja tietty niska/selkäsäryt. Polvet on jotenkin muka kiertyneet, josta sitten aiheutuu alaselkäsärkyjä usein. Salilla koitan pitää nivelet kunnossa, vahvistaa selkää ja hartioita jotta elämä helpottuisi.

Nalle_Puh84

Mä myös koitan mahdollisimman paljon liikkua ja salilla käydä, että sais enemmän lihaksia nivelten ympärille. :wink: Viime aikoina kuntoilu on vaan tahtonut jäädä vähän vähemmälle. Mun täytyy aina kerran vuodessa käydä lääkärillä ns. kontrollikäynnillä tutkituttamassa nivelet...tai siis, että lääkäri vääntää ja kääntää joka suuntaan ja siitä sitten jotenkin kattoo mun nivelet ja aina parin vuoden välein pitäis ainakin polvista ottaa röntgenkuvat. on mulla selkäki varmaan kymmenen kertaa elämän aikana jo kuvattu. :roll:

agarina

Jepajee, varsinkin selän yliliikkuvuuden kanssa on täällä oltu ongelmissa välillä ihan kunnollakin. Oli sellainen vuoden mittainen ajanjakso, että ravasin alvariinsa lääkärin ja kuntosalin väliä, kun selälle ei meinannut mahtaa yhtään mitään.

Oma yliliikkuvuuteni on siis tasoa pää takakautta lattiaan koska vain. Selkä muljahtelee pois paikoiltaan ihan milloin itse lystää, nikama saattaa jäädä jumiin väärään kohtaan ja alkaa tulehtumaan kipeästi.

Äidiltä olen myös ilmeisesti perinyt fibromyalgian, ja on harmillista että tunnistan sen oireita itsessäni jo näinkin nuorella iällä. Kohtalontovereita tälle taudille?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat