Miten hyvin tunnet kehosi? - Terveys ja hyvä olo

Mariel

ei kuulosta kahelilta, mutta mulla menkat ei aiheuta tarpeeksi tuntemuksia että voisi ennustaa :D ei ennen e-pillereitäkään.

mut enköhän mä silti jotenkin tunne oman kehoni :D

Sivut

Kommentit (17)

marimma

kaks viikkoa ennen nipistää, viikko ennen nipistää kovemmin ja ekana päivänä kuristaa suorastaan ja sitten tuntuu sellanen sykähtely tavallaan ja se on menoa :lol:

näin yksinkertaisesti selitettynä se etenee näin.

Ja jos ei heti ehdi/pääse vessaan noitten tunteitten aikana, niin ei sinne housuunkaan asti ehdi mitään huomattavaa tulemaan koko päivänä. Mulla on kumma keho, se ei vänkää sieltä pihalle ennenkun oon saanu jonkun suojan paikalleen ja "rentoudun" siitä tunteesta kun ei tarvii huolehtia :lol:

Rahel

Mulla tuli aikaisemmin menkat niin tismalleen säännöllisesti e-pillereitten takia, etten tarttenut kuin laskutaitoa. :D Nykyään ne on olleet niin epäsäännölliset, etten ole yhtään osannut sanoa. Välillä ennen menkkoja on ollut PMS-oireita, lähinnä alakuloisuutta ja itkuisuutta, ja alavatsassa sellainen jännä tunne, ei ihan menkkakipuja kuitenkaan. Mut nämäkään oireet ei ole aina ennen menkkoja, vaan joskus ei ole mitään oireita enkä todellakaan osaa muuten kuin kalenterin perusteella niitä odotella.

Muuten tunnen aika hyvin oman kehoni: esim. syömisistäni tiedän, mistä saan turvotusta tai vatsakipuja, kuntoillessa tiedän omat kipupisteeni ja olen varsin hyvin tietoinen alaselkäni heikkoudesta. Mä luulen, että tämä nykyinen työ, joka vaatii kehon nopeutta ja tehokkuutta, on osaltaan vaikuttanut siihen, että hallitsen kehoni jotenkin paremmin. Olenhan mä vieläkin välillä kömpelö, mutta vain välillä. :D

Aimée

Ennen pillereitä menkat ilmoitteli tulemisestaan kyllä vatsakramppien tapaisilla, en osaa selittää sitä tuntemusta. Ensimmäisetkin menkat meni siten että tiesin tasan tarkkaan mitä on odotettavissa, kaverikin kysyi onko menkat kun olin ollut aamupäivän koulussa jotenkin alakuloinen ja outo :D Iltapäivällä sit varmistin asian ja nehän ne oli. Pillereiden kanssa niitä ei niinkään ajattele..

Kuumeen tiedän olevan nousemassa lihassärystä ja vetämättömyydestä ja flunssan tulemisen siitä kun kurkussa on vetistävä tunne :D Erilaiset tulehdustilat ihossa myös on tulleet tutuksi..

PinkPanther

Ennen pillereitä menkkoja osasin ounastella, kun emätin alkoi tuntua jotenkin "hellältä", eli tuntui samalta, kuin jonkun hiton pitkän seksimaratonin jälkeen (ja silloinkin siis tuntui kun olin vielä autuaasti siveellinen neitsyt.. ;) )
Ja nyt pillereitä syödessäni olen oppinut tietämään tarkan kellonajan milloin menkat alkaa. eli pilleritauon aikana, sunnuntaina klo 14.30 :shock: Ja jos olen unohtanut katsoa kelloon, huomaan menkkkojen alkavan siinä vaiheessa, kun maha alkaa tuntua jännälle, selanen jännä alipaineen tunne alavatsan sisällä. Ja tuntuu että on nälkä vaikka ei olekaan.

Kipeäksi tulemisen ennustan myös tietyistä oireista, jotka toistuvat aina ennen sitkeää flunssaa.

Ebba

Mä en käytä mitään pillereitä tai muuta, niin en pysty kalenterista ihan päivälleen katsomaan koska menkat alkaa, mutta parin päivän tarkkuudella kyllä.

Yleensä joku viikkoa ennen maha turpoo ihan ilmapalloks ja n. 5 päivää ennen naamaan tulee pari näppylää, vaikkei niitä muuten ole. Ja tissejä ja alaselkää aristaa. Paria päivää ennen kiukkuun tosi helposti ja tulee jotain ihme virtsankarkailuja, että tulee tosi kova pistävä pissahätä ja kun juoksen vessaan niin tulee vaan joku säälittävä pikku liru. :lol: Kyllä aika hyvin osaan lukea itteäni. Ja lähes aina ne menkat alkaa aamulla ekalla vessareissulla.

Lania

Kyllä musta tuntuu että aika hyvin tunnen kroppani, mut se voi johtua siitä että otan kaikenlaiset krempat aika lepposasti ja aattelen että "joskus vaan tuntuu tältä" :D

Ennen huomasin menkat aina n. päivän varotusajalla, mut en kyllä mitenkään sekunnilleen just sillä hetkellä. Joko huomaa vessapaperissa tai sit tuntee että nyt :? nyt oon kyllä vähä pihalla, oon temppuille putkeen näitten laastarien kanssa ni menkkoja ei pitäs olla mut ne nyt elää vähän jotain omaa elämäänsä :P varmaan tasaantuu sit pikkuhiljaa.

Voisin mä jopa sanoo että mulla on aika hyvä lihashallinta vaikken mikään urheilija ookaan, mut että sillain tuntee myös kroppansa. Tai ehkä se on enemmän sitä että mulla on aina ollu aika hyvä koordinaatio, niin siitä tulee sellanen "hallittu" olo.

nookuliina_

mulla on ainapäivää ennen menkkojen alkua masu vähän kipiä ja sitte oon tosi kärttynen. ja jotenki mulla on aina kuudes asti että tajuan yhtäkkiä että nyt ne alkaa ja meen sitte vessaan. (:

kult vaan joutuu kärsimään mun raivokohtauksistani. :(

Schneesturm

Mulla käy aika usein niin, että yöllä herään just sopivasti, että ehdin käydä siteen laittamassa ennenkuin sotken mitään. Ekana päivänä on sellain jännä mahakipuselkäkipu-tunne.

Sinsemilla

Yleensä tietää edellisenä päivänä kun tulee tajuton hedari ja koko viikon on ollu vähän kärttynen/inhottava olo. Mahassa tuntuu myös vähän inhalle...

Nykysin menkat ilmottaa ittestään onneks ajoissa varovasti, aamulla saattaa paperissa näkyä ihan vähän punertavaa, niin siitä tietää että illalla vuotaa ja pahasti... :?

Hipsuu

Kun on pillerit niin on helppo ennustaa mikä päivä menkat alkaa :wink: Mutta yleensä alkaa jo viikkoa ennen kovat säryt ja oksentelu. Mulla on aivan älyttömän kivuliaat kuukautiset, on oikeastaan kahdet lääkkeet niihin ja silti särkee ja oksettaa :roll: Eli osaan kyllä sanoa millä viikolla menkat alkaa, mutta tarkkaa päivää en pysty nimeämään (ilman pillereitä,siis).

Neppis_

Aika hyvin tunnen.. tunnen myös jokaisen pikku piston kun munasolu irtoaa tai jotain tapahtuu down there ... :D
Ei kuulosta pöhköltä ollenkaan... kun jokainen kuulisi omat miettimykseni ja havaintoni ..katsoisi varmaan ihmeissään .. :lol:

shriness

Tiedän että menkat alkaa parin päivän päästä, kun rinnat tulee kipeeks ja naamaan tulee 1 hormonifinni.

Samoin tiedän liian paljosta kävelystä vasemman jalan kipeytyvän ja että seuraava yö nukutaan särkylääkeiden avulla. Tiedän myös milloin olen tulossa flunssaan, kurkku kipeytyy oikealta puolelta ensin. Ja flunsassa nenä on ekaks ihan tukossa ja kahden päivän päästä alkaa vuotamaan. Ja tiedän että jos en venyttele niskaa ja hartioita saan päänsäryn

k87

ennen menkkoja jonkun viikon ajan mahassa tuntuu sellasia kipuaaltoja. sillon ne on vielä lieviä, mutta sit ennen menkkoja ne voi äityy tosi pahoikskin. pari kertaa oon menny shokkiin ja kerran meinannu pyörtyy. lääkitystäkin sain, muttei sekään niin nopeeta tehoo. on tosin nopeempi kun burana ja siitä ei mee pönttö niin sekasin kun buranasta kun buranaa pitäs ottaa 800mg:n eestä että kipu ei tunnu.

joo sellasta... ja mies osaa laskee paremmin menkkojen alun kun mä. kuulemma nyt pääsiäisenä pitäs alkaa . :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat