Ihottumaa nännissä - Terveys ja hyvä olo

KataTheBlondi

Mulla on ihottumaa nännissä, siis lähinnä nännipihassa mutta myös vähän keskellä.
Sitä kutittaa ja kirvelee ihan älyttömästi.

Ensin luulin että on hiivaa ja ostin hiivaan tarkoitettua rasvaa. Koitin sitä viikon päivät. Paheni vain.

Nyt olen rasvannut bepantenilla mutta ei sekään auta.
Kävin äsken saunassa ja kuivaillessa iho meni rikki.

Onko kellään muulla kokemusta nänni-ihottumista? Miten olette hoitaneet?

Ärsyttää mua ihan tosi paljon koska nänniä kutittaa koko ajan ja haluaisinkin tietää mitä kannattaa kokeilla. Kannattaisko ostaa sibicorttia ja sillä rasvailla... Tää on ollut nimittäin mulla jo 1/2 vuotta mutta ei näin pahana kertaakaan.

Yritin haulla löytää ko. aiheesta keskustelua mutta ei löytynyt... Mutta jos keskustelua on niin lukitkaa...

Kommentit (10)

Nannerl

Mulle tuli mieleen, että voisiko tuo ihottuma johtua vaikkapa pesu-tai huuhteluaineallergiasta? Eipä siinä mitään häviä, jos vähän aikaa pesee rintsikoita jollakin allergisille tarkoitetulla pesuaineella ja katsoo miten vaikuttaa.

Jos nännipihan iho on aivan rikki, niin kannattaa suojata se esim. sideharsotaitoksella. Mä sain näet kerran rintatulehduksen kun nännipihan haavaumasta pääsi joku bakteeri sisään :evil:

tiikeli

Laita just jotain missä on kortisonia. Yleensä ne auttaa aika nopeasti siihen kutitukseen/kirvelyyn.

Ootko varma ettei jotkut rintsikat esim ärsytä ihoa? Ei se välttämättä tule joka kohtaan.

Mut muuten kannattais kyllä mennä lääkäriin näyttämään (ei sen puoleen, on kyllä inhottava mennä näyttämään tissiä jollekin lääkärille :? Mut kannattais silti ehkä... )

Nannerl
tiikeli

Mut muuten kannattais kyllä mennä lääkäriin näyttämään (ei sen puoleen, on kyllä inhottava mennä näyttämään tissiä jollekin lääkärille :? Mut kannattais silti ehkä... )

No, kylläpä ihmiset peräsuoltaankin välillä lääkärille väläyttelevät, joten tuskin yksi tissi lääkäriä kovasti järkyttää :lol: :lol: :lol:

KataTheBlondi

Joo, pitäis varmaan lääkärille käydä näyttämässä. Sit mun tuurilla lääkäriksi sattuu vanha papparainen... tai ylipäänsä mies. Nimimerkillä ujopiimä.

pikkupeikko_

Asennoidut vaan silleen rennosti, niin kyllä se siitä. JOs sulle tulee joku parhaat päivänsä nähnyt kääpä, niin ainakin se on nähny jo useemmat rinnat uransa aikana, että kyllä sen pitäis osata olla asiallinen. Ja jos se on joku limanen kääpä, niin ajattele että saa perspektiiviä. Vaikka kyllä ne lääkärit tossa tilanteessa aina pyrkii olemaan tosi asiallisia.
Ja sun terveyden hoitaminen ja sen ihottuman tutkiminen siinä on pääasia, eikä sun tissin ihailu.

pikkupeikko_

Hyvä pointti, Nannerl ;) :D

Mua kyllä saattas itteäni nolottaa enemmän näyttää tissiä komeelle kesäkandille kun limaselle paapalle, mut meitähän on moneen junaa. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat