Silmälääkäri - Terveys ja hyvä olo

jeijei1

Hei!

Olen hankkimassa uusia laseja ja koska en ennen ole silmälääkärissä käynyt, haluaisin käydä siellä nyt. Optikkojen kautta ajanvarauksessa on piiiitkä jono, joten ajattelin varata ajan suoraan lääkärikeskuksesta. Nyt siellä sivuilla huomasin, ettei vaihtoehdoista löydy tavallista tarkastusta vaan jotain ihmeellisiä mittauksia, joista en tiedä mikä kannattaisi varata.

Mistä osaan valita oikean palvelun? Oletteko itse käyneet lasiaen oston yhteydessä silmälääkärillä, mitä siellä on tapahtunut? Onko silmälääkärille meneminen tarpeellista vai riittääkö optikon tekemä tarkastus?

Kommentit (4)

Nannerl

Itse en ole koskaan käynyt silmälääkärillä, ihan optikon kautta olen hankinnat tehnyt. En nyt suoralta kädeltä keksi erityistä syytä silmälääkärille menoon silmälaseja hankkiessa. Ajattelisi, että jos silmässä on jokin pahasti vialla, niin optikkokin osaa neuvoa jatkotutkimuksiin.

Jos kuitenkin silmälääkärille haluat, niin kannattaa vaikka soittaa lääkärikeskukseen ja kysyä, mitkä kaikki jutut olisi hyvä tsekata :D

Tingus

Ite hankin lasit vajaa kaks vuotta sitten. Kävin ensin optikolla ja siltä sain vahvuuksiksi -0,25 molemmille silmille. Kuitenkin olin sitä mieltä, että ei mun näkö niin hyvä voi olla kun en nähnyt tarkasti kovinkaan kauas. No, varasin sitte ajan silmälääkärille ja siellä saatiin vahvuudet -0,75 molemmille.. Että noin hyvin meijän optikko mittaili.. Mutta onhan optikoissakin eroja, joten voi ihan hyvin käydä ensin (ehkä jopa maksuttomassa) näöntarkastuksessa ja jos sielä ilmenee ongelmia, sitten vaan silmälääkärille.

Neppis_

Juu.. moneen otteeseen oon saanu kuulla kuinka optikot ovat mokailleet noitten vahvuuksien kanssa. Itse(kin) olen varannut ajan ihan silmälääkärille,Silmä Aseman kautta.. koska oon täs huomannu et kaukolukemisest ei tahdo tulla yhtään mitään.. en usko että suuret miinus linssit saan, mutta on näis enemmän vikaa kun pelkkä pieni taittovirhe (tai jtn?)

Suosittelen lämpimästi silmälääkäriä..Vaikkakin se kyllä maksaa sitten enemmän.. Tuosta varaus jutusta en osaa sanoa mikä se oikea niistä on. Itse kävin (minkä sit peruin) lääkäri asemal ja ne osas varata ihan saman tien siltä istumalta,eivät edes kysellet että mitä tarvitsisin..(muutaku sen tarkastuksen.. :roll: ) joten..

Kukkis

Kaikki silmälääkärit eivät edes tee normi tutkimuksia. Pitäis tässä itsekkin mennä tarkastamaan simmut. Kävin ennen autokouluun menoa lääkärissä tarkistuttamassa, että tarviinko lasit (en edes sohvalta nähnyt pelkästään oikealla silmällä kunnolla formulatuloksia) eli ei ollut kovin hyvä näkö, mutta opiitkon lääkäri sanoi että voisin vaikka rekkaa ajaa sillä näyöllä?? :roll: eli hiukan taitaa heittää... Ja nyt on ollut taas pari silmätulehdusta sen jälkeen, mitkä jättävät pitkäksi aikaa näön sumeaksi (hemmetin sarveiskalvon tulehdukset) niin pitäis varmaan lasit hankkia. Muuten näkyy piemällä kaikki lamputkin pelkkänä sädekehänä.. :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat