Painon noususta... - Terveys ja hyvä olo

Rasberry

Lainaus:
Tosin se on kans miehillä hot, jos näkyy alavatsalla ne...hmm..onks ne nyt suoliluut.

Jos tarkoitat alapäähän kohdistuvaa kolmion muotoa, on kyseessä ihan alavatsalihakset :wink:

Sivut

Kommentit (61)

nookuliina_

tuo on kyllä aika kaks piippuinen juttu. :? ihana sama mitä oikeastaan teet niin tyttöystäväsi tulee luultavasti loukkaantumaan.. täällä oli hienoja ehdotuksia kuten vaikka sekin että leffailtaan laittasi naposteltavaksi porkkananpaloja sun muita juureksia. idea oli hyvä, mutta ainakin omalla kohdallani asia menisi niin että mollottaisin lautasta hetken ihmeissäni ja sen jälkeen mielessä alkaa pyöriä että onko tää nyt jotain vihjailua painoon liittyen.. :oops: ja eiväthän kaikki ole tämmöisiä kuin minä. :) voihan tyttöystäväsi pitääkkin ajatuksesta että tarjolla olisikin juureksia sipsien sun muiden sijaan. :D

hyvä olisi varmaan jos kehuisit vain kuinka ihana ja kaunis tyttöystäväsi on semmoisena kuin hän on. en kyllä keksi mitään tapaa millä saisit nätisti sanottua että hänen täytyisi laihduttaa muutama kilo.. :) naiset vaan ovat niin herkkiä loukkaantumaan.

Maaria
bananab
Tai sitten voi vaikka viritellä ab-tronicin tytön ympärille aina kun se nukkuu :lol:

joo sori toi oli huono.

Mun mielestä tuo oli aika hauska :D (kiitos päivän hyvistä nauruista)

kastraatio
SunLion
enmä muutenkaan tosiaan allekirjoita sitä laihemmilla kovempi vienti. Mua on koitettu viedä käsistä mun kullalta vaikken ookkaa mikään tikku ollu siin vaihees ku alotettiin seurusteleen enkä viime aikoinakaan. On ilmottauduttu jonoon valmiiks että jos tuun toisiin aatoksiin ja sinkkuunnun jne. On itketty perään, on koitetty iskeä itselleen tietäen että seurustelen. Kyl se on ihan pään sisällöstäki kiinni. Taino en voi sanoa että olisin rumakaan, vaikken laiha olekkaan, eli väitän että myös ulkonäöllä on ollut vaikutusta.

No ei paino ole ainut vaikuttava asia. Enkä sanonut, että vähemmän haluttavilla ei voisi olla vientiä. Kyse on myös siitä, minkälaiset ihmiset henkilöstä kiinnostuu eikä pelkästään kiinnostuneiden määrästä.

bananab

Mutta onko sekään sitten kiva kun tytön itsetunto saa ihan kunnon kolauksen, ja miten voi leikillään sanoa et "hei oot nykyään aika läski voitko laihduttaa?"
Pahimmillaan tuo voi johtaa syömishäiriöön jos homma sitten karkaa hanskasta eikä ruoka maistu enää ollenkaan.

bananab

Kokkaa sille kevyttä ruokaa, siis tarjoudu vaikka itse kokkaamaan ja tee kevyttä mutta älä mee sanomaan mitään siitä tyttöystävällesi tyyliin että noissa ranskalaisissa on aika paljon rasvaa.

Ja ehdota että lähtisitte yhdessä lenkille tai jotain muuta liikuntaa harrastamaan.

Lihavaksi ei kannata mennä häntä sanomaan, siinä pahoitat hänen mielensä ja varmasti itsetunto saisi aika pahan kolauksen. Voit olla hienovarainen siten että laitat vähärasvaista ruokaa ja innostat häntä liikkumaan kanssasi, tällöin hän ei välttämättä edes taka-ajatuksiasi tajua.

SunLion
jartsa85
En oo tainnu missään vaiheessa sanoa et lihava olis ruma tai päinvastoin. Tunnen montakin "isoa" tyttöä, jotka ovat hyvinkin kauniita. Sunlion tais heti tuomita mut, sekä muut maantieharmaat suomalaiset miehet. Ei se mitään, kyllä mä sen tiesin jo etukäteen et jotkut ottaa tästä aiheesta itseensä. Juuri sen takia kirjoittelinkin tänne! Ettei turhaan loukkaisi ketään todellisessa elämässä, kun on kumminkin kyse todella pienistä asioista.
Jatrsukka hei, mä annoin sulle monta vinkkiä! Sanoin jopa että voit sanoa suoraankin tytölle tai sitten hiukan kierrellen. Toisaalta voitte parantaa yhdessä elintapoja. Annoin ihan konkreettisia esimerkkejä. Miksi siis valitat?
Mutta jos kysyt meiltä apua ja suurin osa vastaa että varaudu siihen että loukkaat tyttöäsi niin kestä myös itse se. : ) Vai valehtelemaanko pitäisi ruveta? Sun pitää harkita onko parempi töksäyttää että fantasiasi toteutuu, vai onko parempi vaalia sitä hienoa tyttöä joka sulla on. En sano että hän ehdottomasti suuttuisi, mutta siihen kannattaa varautua. Nämä on naisille hyvin herkkiä asioita. Useat täälläkin kärsii yhä psyykkisistä ongelmista vanhojen poikaystävien töksäyttelyiden johdosta. (en puhu kylläkään itsestäni.)

Olen itse kärsinyt mm. ylipainosta, vastapainoksi anoreksiasta, sen jälkeen masennuksesta ja vieläpä aineenvaihdunta sairauksesta. Tiedän mitä tietynlaiset huomautukset voivat saada aikaan. Täällä on sitä hyvin jo käsitelty.

Komppaan itsekkin aikalailla pensyä tuossa mitä hän esitti.
Ja itse olen kihlautuneena monta sydäntä tahattomasti murtanut, ylipainostani huolimatta ;)

kastraatio
Maaria
kastraatio

Ihmisarvo on hippien keksimää höpinää. Lähinnä kyse on siitä, että on jonkinlaiset yleiset rajoitukset siinä, miten huonosti ihmisiä saa kohdella. Käytännössä maailma on kylmä paikka ja ihmisen arvo muodostuu todellakin erilaisten ominaisuuksien perusteella. Hoikkuus on arvo erityisesti, kun puhutaan ihmisen seksuaalisesta arvosta ja statuksesta. Kiistaton totuus on, että hoikkana kysyntää ja arvoa on enemmän kuin läskinä.

Ihmisarvo on aika paljon vanhempi käsite, kuin hippiys, tutustupa vaikka raamattuun ihan ensihätään ;)

Maailma ei ole pelkästään kylmä tai pelkästään hyvä, vaan näiden sekoitus. Tässä maailmassa tehdään paljon hyvää ja paljon huonoa ja noihin päätöksiin ei ihmisten painolla ole kauheasti merkitystä.

Seksuaalinen käyttäytyminen ei perustu hyväntekemiseen. Kyseessä on kylmä kaupankäynti. Henkilöllä on tarve tietyt kriteerit täyttävän ihmisen seuraan. Hippejä oli olemassa varmasti paljon ennen raamatun kirjoittamista.

kastraatio
Rahel
kastraatio
Kiistaton totuus on, että hoikkana kysyntää ja arvoa on enemmän kuin läskinä.

Ei se ole totuus, vaan nyky-yhteiskunnan luoma kuva.

Totuus nyky-yhteiskunnassa sitten. :)

KataTheBlondi

Lauantai-illan leffatteluun dipattavia: porkkanasuikaleet, kurkkusiivut, kukkakaali, eriväriset parikat... vähärasvaista kermaviiliä jonka voi maustaa oman maun mukaan tai valmiilla dippiaineksilla vaikka niissä omamaustettuun verrattuna hieman enemmän kaloreita onkin..

SunLion
kastraatio
bananab
Mutta onko sekään sitten kiva kun tytön itsetunto saa ihan kunnon kolauksen, ja miten voi leikillään sanoa et "hei oot nykyään aika läski voitko laihduttaa?"
Pahimmillaan tuo voi johtaa syömishäiriöön jos homma sitten karkaa hanskasta eikä ruoka maistu enää ollenkaan.

Joskus kolahdus itsetuntoon on parasta, mitä voi sattua. Nuori ihminen on usein heikko ja avuton, koska on niin haavoittuvainen. Hän voi olla lihava sen takia, että ei kykene hyväksymään lihavuuttaan. Tällöin on huomattavasti vaikeampi laihtua.

Itsetunto ei ole tervettä, jos se ei perustu tosiasioihin. Läski on läski, vaikka kuinka itsetuntoa suojeltaisiin.

kaikkien ei tarvitse olla laihoja, vaan juuri sellaisia kun itse haluaa.
ulkonäköasioista huomauttelu naiselle on aina riskialtista. Onko tosiaan sen arvoista kertoa että tarttet kohentaa ulkonäköäs, jos henkilö vaikka masentuu, tulee itsetuhoiseksi tai muuta (okei tässä olisi kyseessä sitten tapaus jolle on muutoinkin huomauteltu jne). Tietämättä tän tytön historiaa on paha mennä sanomaan miten hän asian ottaisi vastaan.
Tärkeintä itsetunnolle on olla omasta mielestä kaunis, painosta riippumatta. Se miksi itsetunto voikin karista on muiden huomauttelut. Ihminen on kuitenkin vaikutteille altis. Kyllä jokainen ylipainoinen tiedostaa olevansa ylipainoinen. Päätös laihduttamiseen pitää lähteä itsestä, silloin siihen on motivaatiota ja tarvettakin.
Toiset ylipainoiset jotka on laihtunut sitä paitsi paheksuu sitä miten tulee kommenttia ja kehuja ulkonäöstä jatkuvalla syötöllä. Ihan kun nyt muka ihmisarvo siitä nousisi jos pari kiloa lähtee.

Maaria
nookuliina_
tuo on kyllä aika kaks piippuinen juttu. :? ihana sama mitä oikeastaan teet niin tyttöystäväsi tulee luultavasti loukkaantumaan.. täällä oli hienoja ehdotuksia kuten vaikka sekin että leffailtaan laittasi naposteltavaksi porkkananpaloja sun muita juureksia. idea oli hyvä, mutta ainakin omalla kohdallani asia menisi niin että mollottaisin lautasta hetken ihmeissäni ja sen jälkeen mielessä alkaa pyöriä että onko tää nyt jotain vihjailua painoon liittyen..

Tuo on totta, mitä Nooku kirjoitti, tässä pitääkin käyttää vähän sellaista juonekkuutta pelissä. Eli puhua siitä miten haluaa itse syödä vähän terveellisemmin, ei tyttöystävä. Kyllä mä ainakin uskon, jos mun poikaystävä sanoisi, että "hitto, kun tulee noin paljon vedettyy kaikkee paskaa, kuten sipsejä ja muuta, tehtäskö tänä viikonloppuna leffamässyks jotain vähän terveellisempää..??" Eli ei kannata vaan nöksäyttää sitä porkkanapussia neidin nenän eteen, kyllähän se on aika tökeröä :D

Maaria

Piti vielä tähän lisätä, että kannattaa tosiaan olla varovainen siinä mitä sanoo. Kun seurustelin exän kanssa (olin jotain 20-vee) niin olin hoikassa kunnossa, painoin n.50 kg, mutta en harrastanu mitään liikuntaa. Poikaystäväni sanoi minulle jotenkin töykeesti, että "pitäs sunkin liikkuu enemmän". Vaikka ei ton pahemmin sanonu, niin vieläkin muistan sen ja tuntui, että pakko koko ajan hulluna tehdä jotain sen mieliksi ja tunsin itseni tosi huonoksi ihmiseksi.. (naiset on herkkiä). Eli hienovaraisuutta todellakin kehiin!

bananab
Nannerl
Ei kovin moni mieskään varmaan tykkäisi, jos nainen sanoisi, että "Kulta, mun mielestä olet oikein hyvännäköinen, mutta tuntuu että sun penis on vähän pienentynyt viime aikoina" :roll: ( :lol: )

Repesin tälle. kulta, peniksesi on pienentyny viime aikoina :lol:

Rahel

Hih, täällähän saatiin heti kunnon väittely aikaiseksi. :D Mun mielestä toi "suurin osa" on ihan pätevä yleistys ja sitä paitsi normaalipaino on niin suhteellinen käsite kuin olla ja voi. Jo pelkästään painoindeksin "normaali" on hyvin laaja käsite puhumattakaan ihmisten henkilökohtaisista "normaaliuden" käsityksistä...

Mut joo, samoilla linjoilla muittenkin kanssa olen. Kevyttä kokkailua ja jos lenkille lähtö ei heti innosta, niin vie naisesi vaikka pitkälle kävelylenkille. Kokkailu ja yhdessä ulkoilu ovat lisäks oikein romanttisia eleitä. :D

Maaria

Monet naiset, ja miksei miehetkin, monesti lihoo jonkun verran kun alkaa seukkaamaan vakituisesti. Kannattaa miettiä mistä tää johtuu. Yleensähän esim. just baareilu vähenee ja näin ollen myös alkoholin käyttö, joten luulisi, että kilot tippuu. Monesti kuitenkin aletaan sitten viettämään esim. lauantai-iltoja sohvalla leffan ääressä syöden pizzaa ja namuja ja tämä sitten taas lihottaa. Sun kannattaa miettiä, että onko teillä paljon tollasia yhteisiä herkutteluhetkiä ja voisko niitä jotenkin hienovaraisesti säätää. Esim. ehdotat, että tekisitte pizzan sijaan, jotain terveellisempää ja namujen sijaan vaikka hedelmäsalaattia. Syynä tietty se, että "sun itse (ei tyttiksen) pitäs alkaa syömään terveellisemmin" ;) (en nyt tietystikään tiedä, onko tilanne teillä juuri tällainen).

Toi yhteinen liikkuminen on kans hyvä juttu. Voit esim. alkaa puhumaan, että "pitäs minunkin käydä enemmän lenkillä tms." ja sitten pyydät tyttöystävän mukaan tai keksitte jonkun muun yhteisen liikunnallisen harrastuksen, ihan sillä varjolla, että "voisitte yhdessä tehdä jotain". Sitten heti, jos näyttää että tyttöystävä olis vähän laihtunu, niin kehut häntä, että "oot sä laihtunu? Näytät tosi hyvältä".

Suoraan ei varmasti kannata mitään sanoa, se vaan loukkaa. Kyllä minuakin harmittaisi, jos poikaystäväni lihoisi tosi paljon ja varmaan yrittäisin jotenkin vihjailla hienovaraisesti asiasta. Nää minun keinot on vähän valheellisia, mutta parempi niin kuin suoraan päin naamaa möläyttää, se voi jättää itsetuntoon kolauksen pitkäksi aikaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat