silmien turvotus - Terveys ja hyvä olo

kolmiolääke

aamulla kun heräsin, oli silmissä hieman outo tunne, ja katsoessani peiliin pelästyin - silmien alla oli karmeat silmäpussit ja todella syvät rypyt :shock:

Kamalaa jos ne rypyt jäävät.. näytän ihan hirveältä :( .. mitä keinoja saada ne kuriin? Olen jo kokeillut voiteita, kofeiinia (teepussia) ja jääpalaa, muttei auta. Ja mistähän tämä voisi johtua?

:?

Kommentit (11)

Nannerl

Mäkin herään aina silloin tällöin kaameat pussit silmien alla. En kyllä tiedä mistä moinen johtuu :? Siis jos ei silmien seudussa tunnu mitään kipua tai ärsytystä.
Mä olen huomannut, että mulla ulkoilu auttaa silmäpusseihin.

KataTheBlondi

Mulla yleensä on niitä kaameita ryppyjä sillon kun oon meinannu itkeä silmät päästäni.

Ulkoilu on varmaan aika hyvä: rentouttaa muutenkin.

Bluegirl

Mulla tekee mahallaan nukkuminen juuri tuota turvotusta silmiin ja jos vaikka on tullut syötyä liikaa suolaista, kuten sipsejä. :oops: Nyt koitan nukkua enempi selällään ja käytän rauhoittavaa silmänympärysvoidetta. :)

Schneesturm

Apteekissa myydään "silmäboorivettä" tms. Sillä olen hautonut joskus allergiasta tullutta silmienturvotusta, mutta kai sitä voisi tähänkin soveltaa?

Abigail

Kannattaa nukkuessa käyttää korkeaa tyynyä. Se vähentää vatsallaan nukkumista. Itsellä on huono tapa päätyä yön aikana aina vatsalleen ja seuraavana aamuna peilistä näkyy mahtavat silmäpussit. Pitäisi minunkin satsata uuteen, isokokoiseen tyynyyn.

kolmiolääke

ostin nyt silmänympärysvoidetta (Lumene), ja yritän välttää liikaa suolansyöntiä.. katsotaan jospa se auttaisi.

Itse en ikinä nuku mahallaan, vaan aina selällään tai kyljellään, joten se ei siis ole syynä..

Bluegirl

Nyt on itselläkin sellainen kausi taas että silmät on aamulla turvoksissa ja alaluomella näkyy juonteita aamulla, mut onneks ne nyt vähän himmenee päivän mittaan. :wink: Mulla on vielä ikävä kyllä raskaat yläluomet niin näyttää et ne aina on turvoksissa ja lurpottaa. Voi kun niitä sais jollain ihmekeinolla pienennettyä tai meikattua "piiloon". Mut tää kun on "sukuvika" niin ei kai sille mitään voi. :(

PinkPanther

Minulla joskus (kuten nyt viikonlopun sipsinsyönnin jälkeen) silmät ovat aamulla turvoksissa. Nestettä kerääntyy ihon alle ja siitä johtuu turvotus. Tuollaisina aamuina turvotuksen näke myös muualla kropassa, nimittäin iholla on peiton ja tyynyt ja lakanan ryppyjen aiheuttamia painaumia. Hirveän näköistä! :shock: Silmäturvotukseen oon käyttänyt oriflamen soothing contour eye gel -tököttiä. se viilentää ihanasti ja laskee turvotuksen nopeasti.

Bluegirl

Näinhän se muuten on! :shock: Se turvotus muuten näkyy muutenkin naamassa. Tyynyn kuva poskessa. Kiva vinkki toi oriflamen silmän ympärysgeeli. ;)

PinkPanther

Joo, ja peiton kuva käsivarressa, lakanan kuvia pepussa... ah, aamuheräämiset sipsi-illan jälkeen ovat ihania.
mm,. ananaksen syöntikin ehkäisee näitä "aamuryppyjä", poistaa nestettä. joka päivä pari purkkia ananasta, niin kyllä turvotus vähenee :) Sit kun se rajottuu enää silmiin vaan, niin se on helppo minimoida silmänympärysgeelillä. :wink:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat