Vitamiini tabletit/juomat - Terveys ja hyvä olo

Kepatäti
persimon

luin tosta korkeasta hemoglobiinista; nesteen tai raudan puutetta, ja kumpaakaan mulla ei ole havaittu missään testeissä... :roll:
kai se 160 on sit vaan luonnostaan mulla... :? ähh...

Eiks sen pitäis olla nimenomaan silleen, että alhainen hemoglobiini johtuu raudan puutteesta? :-s :-k

Sivut

Kommentit (47)

Sharon

Näin juuri^^ Rautaa suositellaan hemoglobiinin ollessa alhainen. Eikä persimonin hemoglobiini ole kuin normaalin ylärajalla, isälläni tuo on 180 eikä lääkäri ole siitä sen pahemmin mitään sanonut.

Rasberry
Nannerl
Rasberry
Kyllä juuri (vain ja ainoastaan) se raudan puute aiheuttaa alhaista hemoglobiinia.

Tähän mun on pakko kommentoida, että MONET muutkin syyt kuin raudan puute voi aiheuttaa liian alhaista Hb:tä. Esimerkiksi sirppisoluanemia ja porfyriat...

Niiiin, tottakai.. meni pikkasen senat sakaisin, oli tarkoitus tuoda ilmi että raudan puute aiheuttaa (vain ja ainoastaan) sitä alhaista hemoglobiinia, ei korkeaa hemoglobiinia #-o

Rasberry
persimon
no älä muuta sano!
kyllä se lupas kysästä labrasta että mites on kelpaanko mä...soittelee ehkä ens viikolla jos ei huomenna ehri.. ;)
saaks kysyy sun painoa rasberry? kun oot aika kevyt...?

Siis aivan siinä luovutusrajan hujakoilla olen, aikalailla tasan 50kg painan.=)

kastraatio

ainakin miehille vahvojen rautatablettien käyttäminen ja liiallisen raudan saaminen on epäterveellistä. voi käsittääkseni aiheuttaa verisuonien tukkeutumista tms. ilkeetä.

Nannerl
Rasberry
Kyllä juuri (vain ja ainoastaan) se raudan puute aiheuttaa alhaista hemoglobiinia.

Tähän mun on pakko kommentoida, että MONET muutkin syyt kuin raudan puute voi aiheuttaa liian alhaista Hb:tä. Esimerkiksi sirppisoluanemia ja porfyriat...

persimon

Aika outoa että teillä ei tuu kalaa silleen paljoa syötyä..? mä en muuta söiskään, mutta onhan se kala kallista että en sitten tiedä kuinka monella nuorella onkaan varaa ostaa kalaa useesti :?

luin tosta korkeasta hemoglobiinista; nesteen tai raudan puutetta, ja kumpaakaan mulla ei ole havaittu missään testeissä... :roll:
kai se 160 on sit vaan luonnostaan mulla... :? ähh...

mullakin on joskus aikoinaan tullu tota suupielien rikkoontumisia, siis vitamiininpuutetta ollu. vetäny kiiviä niin läkss aika nopeesti :wink:

Rasberry

Kovasti urheilevana on pidettävä tarkka huoli että tulee päivän vitamiinit, hivenaineet ja rasvat täyteen mittaansa. Myös magnesiumia tulee silloin tällöin syötyä, jos lihaksen tahtoo vetää kramppiin :roll:

Rasberry

Niiiiin ja biotiinia tulee syötyä! Mulla on todella hauraat kynnet, ja haluaisin pitää ne kuitenkin suht pitkinä.. biotiinia kun syö, niin ei liuskotu eikä mitään :wink: vahvistaa myös ihoa ja hiuksia.

Rasberry
persimon
mullakin on joskus aikoinaan tullu tota suupielien rikkoontumisia, siis vitamiininpuutetta ollu. vetäny kiiviä niin läkss aika nopeesti :wink:

Aaauuuutts, vaikka itellä ei ole mitään halkeamia koskaan ollut, tekee pikkasen pahaa kuvitella syövänsä jotain kiiviä jos on halkeama suussa =;

Maaria

Mä syön monivitamiinia ja b-vitamiinia. Tuota b-vitamiinia jos lopetan syömästä niin heti aukee suupieli, siihen tulee sellanen kuiva alue ja iho rikkoontuu. Ja se on merkki jonkun b-vitamiinin puutteesta. Mut ainakin se tuolla vitskulla häviää, joten aion sitä syödä jatkossakin. Ja olen monesti testannut, että jätän sen vitamiinin pois (jos en vaikka ole muistanu ostaa uutta purkkia) niin taas aukee suupieli. Että uskottava kait se on.. Sinänsä ihmettelen, kun syön kuitenkin monipuolisesti, että miten voi olla tuollainen vaje.

Muutoin en käytä hirveesti mitään lisäravinteita, vaan monipuolinen ruokavalio on se parempi vaihtoehto. Tosin kalaa tulisi minunkin syödä enemmän.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat