Mitä mieltä Body Balancesta? - Terveys ja hyvä olo

egyptilaiset

Otsikossa jo tulikin kysymykseni terävin kärki. Olen harkinnut tuollaiselle Body Balance kurssille menemistä, mut en oo oikein saaniu ihan tarkkaa selkoa siitä, et millasta se on.
Siis onko se hyvä vaa siks et siellä venytellää ja sen sellasta, vai muokkaaklo se jollain tavalla myös vartaloa? Kiinteyttää? Onko tehokasta? Kivaa? Kertokaa kaikki!

Kommentit (5)

Nannerl

Kävin Body balancessa yli vuoden ajan ja itse tykkäsin kovasti. Tunnit aloitetaan aina taiji-tyyppisillä lämmittelyillä sekä aurinkotervehdyksillä. Sitten tehdään joogasta tuttuja sotureita ja venytyksiä, jotka kehittävät jalkojen voimaa ja liikkuvuutta. Pilatesosuudessa treenataan sitten vatsaa ja selkää ja erityisesti syviä lihaksia. Lopussa on sitten vielä paljon venyttelyä sekä loppurentoutus.
Sain Body balancesta tosi timmin vatsan (tosin minulla ei alkujaankaan ollut vatsapömppöä) ja kropan liikkuvuus parani paljon. Varsinaista hikijumppaa balance ei ole, mutta kyllä siinä aivan lämmin tulee ja etenkin tuossa pilatesosuudessa tuli välillä irvisteltyäkin :lol: Plussaa vielä siitä, että ohjelmissa on ihanan rauhoittavaa musiikkia. Eli omien kokemusten pohjalta suosittelen lämpimästi! Aion itse aloittaa balancen taas heti kun pääsen opinnoissani siihen vaiheeseen, että voin tienata balancerahat töillä :D

Jzzu

Mie oon kerran käyny body balance tunnilla kun kouluporukalla käytiin liikuntatunnin verran kokeilemassa ja oli kyl tosi kivaa ja selvästi tosi tehokastakin kun sai ihan hikihatussa venytellä.
Jos ois varaa niin alkaisin ehdottomasti harrastamaan, suosittelen! :D

Daisy
Nannerl
Kävin Body balancessa yli vuoden ajan ja itse tykkäsin kovasti. Tunnit aloitetaan aina taiji-tyyppisillä lämmittelyillä sekä aurinkotervehdyksillä. Sitten tehdään joogasta tuttuja sotureita ja venytyksiä, jotka kehittävät jalkojen voimaa ja liikkuvuutta. Pilatesosuudessa treenataan sitten vatsaa ja selkää ja erityisesti syviä lihaksia. Lopussa on sitten vielä paljon venyttelyä sekä loppurentoutus.
Sain Body balancesta tosi timmin vatsan (tosin minulla ei alkujaankaan ollut vatsapömppöä) ja kropan liikkuvuus parani paljon. Varsinaista hikijumppaa balance ei ole, mutta kyllä siinä aivan lämmin tulee ja etenkin tuossa pilatesosuudessa tuli välillä irvisteltyäkin :lol: Plussaa vielä siitä, että ohjelmissa on ihanan rauhoittavaa musiikkia. Eli omien kokemusten pohjalta suosittelen lämpimästi! Aion itse aloittaa balancen taas heti kun pääsen opinnoissani siihen vaiheeseen, että voin tienata balancerahat töillä :D

Oot varmaan käynyt samoilla tunneilla kun minä. Heh. Kävin viime keväänä säännöllisesti noin viikoittain balance-tunneilla. Mulla oli kuukausikortti tällöin salille, eli tein toki muutakin, mutta balance kyllä muovasi erittäin tehokkaasti vatsaa!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat