Luomenpoisto kasvoista - Terveys ja hyvä olo

camomilla

Tervehdys!

Onko täällä ketään joka olisi poistattanut luomen kasvoista? Mulla on semmoinen ihmeellinen luomi jonka tausta on alkanut tummua, eli tullut tumma läikkä tavallaan luomen taakse (vaikea selittää). Ajattelin että olisi varmaan hyvä poistaa luomi. Mutta terveyskeskuksethan eivät suostu poistamaan kasvoista, vaan pitäisi mennä plastiikkakirurgin vastaanotolle. No tämmöinenhän on varmasti hirveän hintaista?

Onko kellään kokemuksia?

Olen parin viikon päästä menossa poistamaan luomen vatsasta koska ihotautilääkäri sitä suositteli. Toivottavasti ei jää hirveetä arpea.

Kommentit (4)

Lania

Häh, kyllähän (yksityiset) ihotautilääkäritkin luomia poistaa, ei sitä plastiikkakirurgille tarvi sen takia lähtee. Hinnaks jää suunnilleen 100-150 euroo kelan korvausten jälkeen ja siihen sisältyy jo luomen patologinen tutkimus mikä yleensä aina tehään. Eli ei toi musta mitenkään "hirveen hintasta" sinänsä oo. (Kannattaapi kiinnittää huomioo myös siihen "toimistomaksuun" vai mikä se on, voi vaihdella 20-50e, mahdollisesti enemmänki..) Mahdollinen arpi riippuu ihan lääkärin taidoista. Mulla on poistettu luomet olkapäästä ja selästä ja kummastakaan ei ees huomaa että mitään ois ees leikattu.

Ehkä kylläkin sitten jos kyseessä oikeesti on tosi iso ja "paha" luomi niin sitten tarttee mennä plastiikalle, mutta noin niinkun yleensä.

Neppis_

En ole itse kokenu, saati omista niitä paikoissa joissa ne häiritsisivät ..mut (ex) kaverilla sinällään. Hän poisti naamasta kaksi luomea (tosin jollain yksityisellä lääkärillä) tikki tai pari tuli, mutta kokonaisuudessa ei jäänyt jälkikäteen minkäänlaista jälkeä.. no ellei jollai suurennuslasissa kattele.. :D .. On pari muutakin kaveria joskus aikoinaan maininneet että ihme kokemus ja hyvä kun ei ole sen suurempia arpia jäänyt..

nii ja yhdyn ylimmäiseen et kyllä se varmaan riippuu myös lääkäristä ..

nakymaton_ninni

Multa on leikattu neljä luomea kasvoista. Ekat kaksi meni ihan terveydenhuollon piikkiin ja eivät siis kustantaneet paljon mitään, mutta seuraavat maksoivat yksityisellä 200 e. Oli vaan niin ärsyttävää kun kasvoissa oli verta valuvia luomia, jotka eivät koskaan parantuneet... Nyt tosin niitten leikkausviiltojen alle on alkaneet kasvaa uudet luomet ja joudun nekin varmaan jossain vaiheessa poistamaan. :( aika tylsää...

Itse leikkauksesta: puudutuspiikkiä poskeen ja sitten en tuntenut enää mitään. Kaksi tikkiä per luomi tuli ja ne sai poistaa parin viikon päästä leikkauksesta.

camomilla

Dubyamoa- Joo multakin on poistettu yksi kainalosta, ja arpi jäi. Mutta se ei onneks näy niin hyvin.

Lania -> No just yksityinen ihotautilääkäri (Diacor) sanoi että se olisi plastiikkakirurgin homma, just koska se on kasvoissa. Luomet muista paikoista ne olis kyllä ottanut pois, mutta mä varasin ajan terveysasemalle koska se on halvempaa.

Neppis -> No kiva kuulla että jollain ei ole jäänyt hirveitä arpia.

nakymaton_ninni -> Ahaaa. No toivottavasti mullakin menisi terveydenhuollon piikkiin. Jo ja aika mälsää jos joudut poistamaan samat luomet uudestaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat