Nestettä rinnoista?! - Terveys ja hyvä olo

Daniina

Olisin kuullut että pillereitten kanssa voi nestettä valua rinnoista (voin toki olla ihan väärässä mutta tällainen mielikuva jäänyt) mutta kannattaa lääkärillä tarkistuttaa..

Kommentit (15)

marimma

googlella kun hakee "nestettä rinnoista" niin johan löytyy monia samasta "taudista" kärsiviä. Monella on vain jokin hormoni ollut korkealla, joka tämän aiheuttaa, mutta näiltä asiantuntevimmilta palstoilta kun katselee niin näyttää olevan niin että käsketään olemaan puristelematta ja että katsoa jatkuuko se ensi kuussa vielä.. ja ainakaan mitään rintasyöpään liittyvää se ei ole :)

nakymaton_ninni

Hahaa, selvitin itsekin asiaa hieman enemmän. Käytän mielialalääkettä, joka nostaa jotakin ainetta kehossani, joka saattaa aiheuttaa tämmöisen "häiriön".

En usko että mistään kyhmyistä on kyse koska olen rintojani tutkinut ja gynekin ne rutisteli tuossa muutama kuukausi sitten. Tuttu sairaanhoitaja sanoi, että tämmöinen "vuotohäiriö" voi tulla jopa pienille lapsille tai jopa miehille. Hmm, no ensi viikolla varaan ajan gynelle, katsotaan mitä se sanoo. :roll:

nakymaton_ninni

Piti nyt pistää uusi aloitus kun en tiennyt mihinkä otsikon alle tätä pistää. Kävi nimittäin niin, että tässä äsken paitaa vaihtaessani huomasin, että rinnoistani alkoi tulemaan vaaleata ainetta.

Sitä tulee aina kun kevyesti pusertaa nännistä. Maistuu muuten ihan maidolta.

Syön pillereitä, seksiä en oo harrastanu reilusti yli puoleen vuoteen ja menkatkin loppui tuossa hetki sitten.

Onko kenellekään käynyt samoin. EPÄILEMÄTTÄ tämä on ihan normaalia ja keho vain valmistautuu täyttämään maailman vauvoilla mut herranen aika....

Muoks, vaihdoin tuota otsikkoa.

marru

Mulla ei asialle lääkärit ole lotkauttaneet korviaan.
Eli kai se on ihan normaalia.

Varsinkin seksin jälkeen mulla aina rinnat alkaa vuotaa nestettä.

Tärkeää on että pidät rinnat puhtaana. Itse rasvaan rinnat joka ilta ennen nukkumaan menoa perusvoiteella. Pysyy samalla sen ansiosta rinnatkin terhakkana :) ja nukun ehdottomasti ilman rinsikoita. Muuten iho alkaa ärtyä, jos ei ne saa tuuletusta ja rasvausta.
Näillä ohjeilla olen pärjännyt pitkälle. Pahimpina aikoina käytin imetyssuojia rintaliiveissä, joita vaihdoin säännöllisesti hygienian takia.

Välillä (ehkä kerran kuussa) puristelen nänneistäni suihkussa valkoisia tappeja pois, kun "maito" on kuivettunut nännien sisään. Ellen tätä tee ne tulee tosi kipeeksi. Kannattaa lämpimän suhkun/ saunan jälkeen testata saatko puristamalla esiin kuivettunutta maitoa. Vähän samanlaisia "matoja" niinkuin pusertaisi mustapäitä. Muutenkin nännien ihopoimujen välistä löytyy välillä valkoista tahmaa, jota kannattaa putsailla.

Muuten välttelen puristelemasta, just sen takia ettei sen eritys lisääntyisi.

Maidoksi minä sen luokittelisin.
Kun olin hoitamassa kaverin vauvaa, niin illalla rinnoista vuoti ihan selvästi maitoa! Uskomatonta!
Että voisin tosta vaan ryhtyä imettämään kaverin vauvaa :)

Eli saat varmaan huomata, että imettäminen tulee olemaan sinulle helppoa. Maitoa ainakin riittää :) Kun taas toiset tuskailee sen kanssa kun maitoa ei tunnu millään riittävän edes pienen vauvan välttämättömiin tarpeisiin.

Kilpirauhasiin jossain jutussa viitattiin, jos maidontulo ei lakkaa imettämisen päätyttyä. Mutta mulla se ei ollut sitä, mä vaan oon aina ollut tällanen.

pieces
nakymaton_ninni
Piti nyt pistää uusi aloitus kun en tiennyt mihinkä otsikon alle tätä pistää. Kävi nimittäin niin, että tässä äsken paitaa vaihtaessani huomasin, että rinnoistani alkoi tulemaan vaaleata ainetta.

Sitä tulee aina kun kevyesti pusertaa nännistä. Maistuu muuten ihan maidolta.

Syön pillereitä, seksiä en oo harrastanu reilusti yli puoleen vuoteen ja menkatkin loppui tuossa hetki sitten.

Onko kenellekään käynyt samoin. EPÄILEMÄTTÄ tämä on ihan normaalia ja keho vain valmistautuu täyttämään maailman vauvoilla mut herranen aika....

Muoks, vaihdoin tuota otsikkoa.

Mulla on ihan sama juttu.. Kuukausi sitten huomasin että rinnoista tulee vaalean kirkasta nestettä painaessa, ja aika paljonkin sitä tuli. Ekaks huolestuin että oon raskaana mutta testi oli negatiivinen ja menkat on tullu ihan normaalisti. Päivystävä lääkäri ei oikeen osannut sanoa mitään.. tulehdus se ei ollut - ei punoitusta tai kipua - eikä kasvaimia kuulemma tarvitse pelätä kun nestettä tulee molemmista rinnoista. Tota kesti pari päivää.. Mutta tänään huomasin taas että tota nestettä tulee o_O

nakymaton_ninni, mitä sulle gynekologi sanoi tuohon? ois kiva tietää mistä johtuu...

JJEMMY

Kun alotin pillerit, niin joskus saattoi tulla jotain nestettä rinnoista, mutta niin vähän että sitä tuskin huomasi. Eksä sen aina huomas :roll: Epäilen et se vaan johtu siitä kun aloin pumppaamaan itteeni hormooneja :D Koska ei oo piiiitkään pitkään aikaa tullu mitään.

marimma
clementine-
Voisiko pillereistä johtua?
Minulla alkoi tuo aloitettuani pillerit.. :?

Tuota varmaan kannattaa kysästä lääkäriltä :)
Ellei pilleri selosteessa ole mainintaa. Mutta kuten sanottua niin se on jonkinnäkönen hormonihäiriö tuo että nestettä tulee rinnoista, en vaan ole ihan vielä saanut selville mikä hormoni tuota tekee.. Mastopatiasta on myös puhuttu näiden tekstien kanssa googlen löydöillä :)

Fanz

[color=black][/color] Itse hyppelin tänään aamusella pitkin seiniä säikähdyksestä... Huomasin että rintani puristaessa erittivät (ja edelleen erittävät) nestettä, mitä ne eivät ikinä aiemmin ole tehneet... :o

Tutkailin keskusteluja yms. aiheesta, mutta herkästi panikoivana tyyppinä kommentit hormoniheittelyistä eivät kauheasti lohduta. Hyvinhän se voi olla mahdollista, koska sekstailimme kullan kanssa hetkeä aikaisemmin.
Kuitenkaan mitään lääkitystä minulla ei ole (ei pillereitä, mielialalääkkeitä...). Mutta kun sitä nestettä tulee ja tulee ja tulee...
Paras kai vain seurata tilannetta ja turvautua lääkäritädin puoleen jos tarvetta ilmenee.

(ja kun malttaisi olla ronkkimatta/puristelematta rintoja) :roll:

zera

Mullaki tulee jotain nestettä rinnoista. Ja sitä tulee paljon! Eilenkin koulussa oli ihan märät läiskät paidassa nännien kohalla, eikä mitkään ihan pienet läiskät. Oli melko noloa. Poikaystävä kehottaa menemään lääkäriin pikaisesti, että jos se on vaikka raskauden merkki! Äidin mielestä ei oo syytä huoleen. En nyt tiiä ketä uskois.

Fanz

[color=black][/color] Sama ongelma mulla ku zeralla, ei tiedä luottaisko äipän huolettomuuteen vaiko miten. Mulla on vissiinkin lakannut se tiputtelu, ja kai se määräkin on yksilöllistä jos kyse on just niistä hormonivaihteluista. Ikävä että sulla oikeasti haittaa noin paljo se :( Raskauden mahdollisuutta en ole vielä sulkenut pois, sekin lienee selviää ihan piakkoin.

onlu

Elikkä tänään kun heräsin sängylläni oli pari tahmeaa tippaa. Pian huomasin, että ne tipat olivat peräisin rinnoistani. Peittoni oli painanut rinotja ja niistä vuoti taas sameaa tahmeaa nestettä. Tätä on jatkunut nyt noin tunnin ja ihmettelen mistä se johtuu. Joskus minulla on tullut sitä, mutta ihan pari tippaa, mutta nyt sitä tulee kamalan paljon. Mistä tämä johtuisi?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat